Spello naar Montefalco (22km). - Reisverslag uit Montefalco, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu Spello naar Montefalco (22km). - Reisverslag uit Montefalco, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu

Spello naar Montefalco (22km).

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

02 September 2016 | Italië, Montefalco

Vannacht weer lekker geslapen.
Het wat er ook zeer rustig in het dorp.
Om kwart voor zes loopt de wekker af. Nog even " 2 minuten " blijven. Ook vandaag moeten wel zelf voor het ontbijt zorgen. Het voordeel in dan ook dat wel zelf kunnen bepalen hoe een ontbijten en starten met lopen. Zeker bij deze warmte in dat erg prettig.
Eerst beginnen met mijn voetjes te verzorgen, aansluitend zorgen voor genoeg water, en twee flesjes vullen met aangelenkte limo. Dit omdat ik de hele dag water drinken niet lekker vindt. Dus dan maae een sap verdunnen met water.
En als laatste de rugzak inpakken.
Tegen zeven uur verlaten wel het klooster, en gaan opzoek naar een bar die al open is. Al snel vinden we een bar. Ik neem een cappuccino en een juice, daarbij twee brioches een met abrikozen en de andere net choco gevuld. Echt heerlijk, nu ook even nog een goede morgen appje gestuurd.

De etappe naar Montefalco kan beginnen, nog even mijn gps vriendje wakker maken, en dan beginnen met de stappen.
Het even goed opletten omet de stad uit te komen, de route istaat niet gemarkeerd, en het gaat steeds maar weer links en dan rechts. Echt een heen en weer.
Maar dan zitten wel op de juiste weg, en vooral een rustigeweg. Helaas gaat de weg tot aan het eerste dorp alleen maar over asfalt.
In het dorp, Budino hebben wel eerst de supermarkt bezocht, of beter gezegd een klein winkeltje van Sinkel. Echt hij hadden wel bijna alles wat men zo nodig op een dag. Voor ons was er ook wat, namelijk weer een lekkere vers gemaakte panini met salami. Na het bezoek lopen wel verder om ergens " 2 minuten " een pauze te maken. Nou we vinden een muurtje en daar pakken er onze pauze. Als willen vertrekken komt een lieve mevrouw naar buiten of weet een koffie willen drinken. Nou dat slaan we niet af.
Een super leuke ontmoetingen met een echtpaar van net boven de zeventig. Terwijl de vrouw de koffie maakt, komt de man aan lopen met een fles blanco Crappa .
Hij schenkt ons een vol glaasje in en hun beide doen een slokje in de koffie, koffie in Italië in eigenlijk in nog sterker als een espresso.
Nou dat doet de ogen wel openen zeg. Dit was nou iets voor Anita geweest. Want zij kan Italiaans spreken, en dan zijn dit soort ontmoetingen echt bijzonder leuk .Maar helaas in ze lijfelijk niet aanwezig. Als we verder gaan , worden we enthousiast uitgezwaaid. De man komt nog met zijn auto langs gereden en vraagt of we niet willen rijden. Nee is het antwoord, we zijn pelgrims.
Via allerlei kleine rustige wegen gaat het verder naar het volgende dorp of eigenlijk een stad, Bevagna. (15km)
Dit is ook een stadje met zeer mooie stadsmuren. Via de stadspoort lopen we het oude centrum binnen. Rondom het centrale plein is het erg gezellig. We zoeken een plaats in de schaduw . Op de trappen van een voormalige kerk. Hier kunnen we lekker lunchen. Ik geniet van mijn panini met salami en mijn mix drankje limo met water.
Ook nog even met een lieve collega gebeld.
Na de " 2 minuten " gaan we verder, nog even de kerk bezocht en dan pakken we de laatste 7 kilometer ook nog tot Montefalco.
Dit is echt het mooiste gedeelte van de route , langs de wijnranken omhoog naar Montefalco. Onderweg wel al de aankomende wijn geprobeerd, tenminste de druiven en die waren echt lekker.
Tegen drie uur zijn we bij slaapplaats aangekomen. Een fijne B&B.
Een super ontvangst door de gastvrouw. Wat blijkt haar zoon runt dit normaal , maar hij is nu op vakantie bij zijn vriendin, die hij voor drie jaar heeft leren kennen op deze camino. Zij runt zelf met haar ook een B&B maar dan in Spoleto. Dus hebben maar meteen geboekt voor morgen.
Na een cappuccino en een fijn gesprek, in school Engels, ga ik me eerst douchen en mijn kleren wassen. Heerlijk om als herborene uit de douche te komen.
Erna eerst even bellen naar mijn steunpunt in Brunssum en daarna naar mijn zus. Nog even een appje gestuurd naar Anita.
Als Wolfgang klaar is met douchen gaan we eerst naar de supermarkt om wat frisdrank te kopen. Vandaag geen bier, omdat straks bij het eten wijn willen drinken uit dit dorp.
Als er terug zijn zie ik dat Anita heeft gereageerd, en dan volgt er een lang gesprek. Wolfgang zegt ook voordat ik bel "nur zwei minuten ".
Echt fijn om met haar te kletsen . Ze wil alles weten over de dag.
Want volgens haar schrijf ik niet alles in de blog, dat klopt ook. Want er zijn dingen die alleen met haar wil delen.
Het wordt nu langzaam tijd om aan de blij te beginnen.

Want om half acht willen gaan eten. Op het centrale oude plein treffen het Oostenrijkse pelgrims stel. Zij waren al aan het eten , wij schuiven aan. Het eten en de wijn waren geweldig, net zoals de gesprekken met de twee Oostenrijkers.

Tegen half tien zijn we terug op de kamer, Wolfgang gaat eerst op muggen jacht en die schrijf de blog teneinde.
Nog een laatste appje en dan gaan ik ook dromen...

Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy "

  • 02 September 2016 - 22:40

    Patrick Ten Have:

    Hey Fred,

    Goed te horen en vooral lezen dat het zo goed gaat nu op je camino. Niet meer alleen, das toch een stuk prettiger.
    Volgens mij moet je alleen een stuk terug lopen want je bent onderweg je hart verloren. Fijn voor je dat je Anita op je tocht bent tegengekomen, en wie weet wat dat gaat brengen...

    Maar vooralsnog ben je nog op weg naar Rome, en daar wens ik je ook nu weer veel succes bij. Nog even doorzetten het gaat de goede kant op.

    Wees Gegroet,
    Patrick

  • 03 September 2016 - 17:26

    Josien:

    Hé fred

    Fijn om te horen dat je dingen verhalen bij Anita kwijt kunt toch een
    lieve vriendin aan je tocht overgehouden.
    Maar goed
    Het eind doel ligt in Rome nou op naar Rome naar de paus.

    Gr josien

  • 03 September 2016 - 22:40

    Nelleke:

    Hallo pelgrim Skippy,

    Ik heb al diverse camino's gelopen tot nu toe. Vorig jaar niet, mijn partner wel van Sevilla -Santiago en toen van Finnisterre naar Santiago terug, op dit moment loopt hij het 2e gedeelte van Santander naar Santiago, helaas kon ik vanwege een kijkoperatie aan de meniscus niet mee. Maar volgend jaar hebben wij en 3 familieleden het plan om van Florence naar Rome te lopen! Wij willen in september/ oktober gaan.
    We zijn nu zoveel mogelijk informatieaan het verzamelen overt deze weg (camino)
    Ik heb vanaf Florence al jouw verhalen gelezen. Het is erg leuk om je verslagen te lezen en je op deze weg te volgen.
    Ik ben benieuwd welk boek je op de Franciscusweg gebruikt?
    Ik wens je nog een buen camino ( wat is gebruikelijk om dit in Italië te zeggen?)
    Ik zal met veel interesse je verslagen tot Rome lezen.

    Met vriendelijke groet,
    Nellek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 128806

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: