Dag 102, Selci naar Farfa (18km) - Reisverslag uit Fara in Sabina, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu Dag 102, Selci naar Farfa (18km) - Reisverslag uit Fara in Sabina, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu

Dag 102, Selci naar Farfa (18km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

13 September 2016 | Italië, Fara in Sabina

Vannacht niet zo goed geslapen. Tot 3.00uur goed en vast geslapen. Daarna heeft Wolfgang de airco aangezet, maar deze bromde behoorlijk. En ik kon niet echt meer de slaap vatten. Alleen steeds van die half uurtjes.
Tegen zes uur loopt de wekker af, ik voel me goed nu, maar eens kijken hoe het straks gaat met lopen.
Eerst mijn voeten verzorgen; de mix drankjes klaar maken ( verdund perensap) en alles inpakken in de rugzak. Ook het grote panini brood met kaas en salami.
Tegen zeven uur naar beneden voor het ontbijt Het is net als het avondeten van gisteravond weer goed verzorgd.
Ik neem een cappuccino en mijn lievelings juice, peren juice.
Natuurlijk is er ook weer panini sneetjes en beschuit , het beleg bestaat uit boter en jam en een brioche voor ieder.
Het smaakt goed en ik neem nog een tweede cappuccino voor helemaal wakker te worden.
Nog eerst even betalen en tandenpoetsen, en dan ben ik weer klaar voor de volgende etappe. Helaas nadert het einde nu snel van mijn camino. Echt een dubbel gevoel, ik loop lekker en zit goed in mijn vel en dus wil ik graag verder lopen. Maar ik verheug ook alweer op mijn volgende trip......
Nog een even mijn gps vriendje wakker maken, Hij wil graag aan mijn rugzak hangen. Want dat loopt het beste meent hij.
Het eerste deel gaat verlooot over asfalt. Beter gezegd waarschijnlijk gaat de gehele etappe over asfalt. Het is vooral oppassen geblazen op de grote wegen. Italianen hebben echt geen gevoel voor snelheid, want op een weg met veel bochten en waar je 50 mag rijden zij simpelweg 90. Het is dus goed opletten en zeker de slechte wegdekken hier.
Via het gehucht San Luigi gaat het verder, na ruim 4km komen aan bij de heuvel waarop het dorpje Poggio Mirteto ligt. We maken hier een stop. Maar eerst bezoeken wel nog de kerk. En dan een terrasje pikken. Het is tegen 10.00 uur. Een colaaltje gaat er wel in.
Na een half uur gaan we verder, zeker omdat er ook vanmiddag onweer is voorspelt. Even op de gps zoeken naar een andere weg die naar beneden gaat, die dan weer aansluit op de route. Ook deze weg is druk maar gelukkig met een stoep ernaast. Daarna gaat het berg op richting Montopoli. In het dorp nemen gelukkig dan een afslag naar een rustiger weg. Nou dat is betrekkelijk. Maar we vinden wel een plek om te lunchen. Precies op een splitsing. Weet genieten van onze reuze panini met kaas en salami. En ik natuurlijk ook nog van mix drankje. Na een dik half uur gaan we weer verder. Het is nog hooguit 4 tot 5 kilometer lopen tot onze slaapplaats in het klooster van Farfa. Het is tegen 12.15 uur.
Eerst nog een stukje dalen volgens de laatste update geen rustig weg meer, maar een weg die veel wordt gebruik Door de plaatselijke bevolking. Een sluiproute dus.
Nog even naar en links en dan rechts en de laatste beklimming staat voor ons. Een geleidelijke klim naar Farfa. Deze is zeer goed te doen, zeker op het bijna einde van mijn camino. De klim is bijna drie kilometer lang, net voor we het plaatsbordje van Farfa zien gaat het links naar Farfa. Door een mooie stadspoort. Het is een klein dorpje en heel erg rustig. Ons slaapadres ligt aan het einde, in het klooster.van de heilige Brigade. Het dan tegen half twee. We kunnen er nog niet in , er wordt nog gegeten. We nemen plaats op het terras en krijgen een fles water aangeboden. Alvast mijn bel rondje gedaan. Tevens de laatste reserveringen gedaan op deze camino.Alweer zo'n raar en vervelend moment. Maar er wacht ook wat moois ....
Na uurtje kunnen we naar de kamer, een normale kamer met een ruime douche. Ik ga als eerste douchen, heerlijk en dat doet goed. Weer een voldaan gevoel voor vandaag. Ook nog wat kleren gewassen en die hangen nu voor het raam te drogen. Hopelijk droogt het, want op dit moment onweert het flink. Tijd dus om de blog te schrijven. Als het droog is willen even een puntje gaan drinken, maar dat wordt pas tegen half zes zo. Maar ook dan hebben we pech, geen bar open in dit mini dorpje. Wel even de abdij kerk bezocht. Vooral mooi zijn de fresco 's.
Ook nog even gebeld met onze Belgische pelgrim Julian. Hij loopt precies een dag voor ons. Hij is vandaag aangekomen in Montelibretti. Het gaat hem weer goed, gelukkig. Ik ontmoet hem weer in Rome.

Om half acht is het diner, in de grote eetzaal in het klooster. Ik ben benieuwd; maar tot nu toe altijd goed gegeten en gedronken in een klooster. Ook mijn laatste verblijf in een klooster voor deze camino.
Ik vond het altijd wel indrukwekkend. Zeker die nacht in Sansepolcro. ...die wil ik nooit meer zo beleven. Zeker het eerste deel...
Het eten was weer erg lekker als eerste gang Fettuccine met tomatensaus, de tweede gang was kipfilet met aardappelen en een uitgebreide salade en natuurlijk erbij een rode wijn en water. Het toetje waren diverse vruchten. ..perzik, pruimen, druiven, appel en peer.
Echt weer een complete smakelijke maaltijd.
Ook alvast betaalt en een stempel gekregen in het pelgrimspaspoort.

Na het op de kamer nog gebeld met een collega en natuurlijk met mijn snoepje. Heerlijk om haar stem te horen.
Ook de blog ten einde geschreven.
Het wordt weer langzaam tijd om de dag af te sluiten.

Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy "

Later meer

  • 13 September 2016 - 18:42

    Joop:

    Beste Fred
    Mooi dat je al weer nieuwe plannen hebt, dat typeert een echte reiziger!! Mooi dat je de hele tocht gaat voltooien, aankomen op het St Pietersplein is heel bijzonder, zo weet ik van mijn fietstocht naar Rome! Ik wens je toe dat je de paus mag ontmoeten en een kopje koffie met hem kunt drinken.
    Veel sterkte en plezier de laatste dagen!!
    Het ga je goed!!
    Hartelijke groet en een bon camino,
    Joop

  • 13 September 2016 - 20:20

    Iné:

    He Fred na lange tijd (geen computer gedoe, heerlijk) weer eens jouw vorderingen van je reis opgepakt.
    Ik zie dat je nb al bijna in Rome bent. super man.
    Ga snel je avonturen terug lezen.
    Hele fijne tijd en wandelplezier de komende dagen
    Groet van Iné

  • 14 September 2016 - 00:20

    Josien:

    Hoi fred

    Ik was er ff tussen uit.Ff aan een nieuwe uitdaging begonnen.
    Zo je hebt weer flink wat gelopen nu is het einde echt in zicht. En al plannen aan het maken voor de volgende trip. Maar eers deze nog volbrengen. Weer slapen in een klooster volgens mij zijn daar meer kloosters als hier bij ons. Lijkt mij. Echt gexellog bij de nonnen. Nou fred de laaste loodjes.

    Gr Josien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 129164

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: