S. d'Alfeodo naar Verona (26km) - Reisverslag uit Verona, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu S. d'Alfeodo naar Verona (26km) - Reisverslag uit Verona, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu

S. d'Alfeodo naar Verona (26km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

03 Augustus 2016 | Italië, Verona

Vannacht heerlijk geslapen. Tenminste weer eens een bed waar geen voeten eind aanzit. En het was een twee persoonsbed heerlijk kunnen liggen. Natuurlijk ook de slaap van de dag te voren in gehaald, voor zover dit mogelijk is.
Om zes uur loopt de wekker af, nog even blijven liggen. Want het ontbijt is pas om half acht en de bus die ik neem omdat ik gisteren al wat extra kilometers heb gelopen, vertrekt pas om 8.40 uur. Dus even een kwartiertje langzaam wakker worden. Dan nog even een snelle douche.
Nu dan verder gaan met het gebruikelijke ritueel, eerst vandaag het water bijvullen, de rugzak inpakken, en tenslotte de voeten verzorgen, ze zijn nu goed droog.
Ook alvast de route bekeken, voor vandaag. Lijkt een afwisseling te worden van open vlaktes en beschutte gedeeltes, en bijna alles bergaf. Want we beginnen op bijna 800m. en Verona ligt 25m.
Het ontbijt is weer een Italiaans ontbijt, maar als ik vraag voor nog twee broodjes is dit geen probleem, ook extra kuipjes jam zijn geen probleem. Daarbij een café Lungo.
Het smaakt goed, en een broodje meegenomen voor onderweg.
Nog even betalen, een stempel, en de tandenpoetsen.
Het is 8.15 uur, dus nog even wat internetten, zoals de krant lezen.

Maar dan roept de weg weer, of beter gezegd de bus "toetert". De bus stopt tegenover de Albergo dus, maar ook hier kent men een kwartiertje. Want de bus komt met een vertraging van een kleine tien minuten. Oké, instappen en ook nu hoef ik niks te betalen, de buschauffeur vindt het knap dat ik al zover heb gelopen, en ook nog alleen. Super.
In Corrubbio stap ik netjes uit, en zet mijn vriendje de gps weer aan, eerst een stuk langs de weg lopen. Zoveel verkeer rijdt er niet over, en dan gaat het steeds over kleine B-wegen en bospaden langzaam naar beneden. De eerst pauze maak ik in het dorpje Montecchio. Als ik daar zit op een bankje , komt er een wielrenner omhoog gefietst. Hij heeft het duidelijk zwaarder als ik. Hij stopt ook, en we raken aan de praten, hij kan redelijk goed school Engels. Dus we verstaan elkaar goed. Hij vertelt iets over mooie plekken in Verona. Maar of ik daar allemaal tijd en zin voor heb is een tweede. Na een kwartiertje gaan we beide onze weg weer vervolgen, hij omhoog en ik gelukkig omlaag.
Ik krijg onderweg steeds weer mooie vergezichten te zien, helaas door de bewolking en de zon, ligt er een soort scherm over de stad.
Net voor Verona maak ik nog een stop, in het dorpje Quinzano, helaas is het postkantoor al dicht, dus kan ik niks meer retour zenden naar huis. Natuurlijk wel even een koel drankje nemen, een mineraalwater met bubbels en een cola. Na een klein half uurtje verder gegaan naar Verona. Ik vindt het maar niks, zo door een stad lopen. Nog drie kilometer tot aan het busstation, want daar weer 300m vanaf ligt mijn slaapplaats voor vandaag.
Van mooie bekende dingen heb ik niet veel gezien, wel allerlei winkeltjes en woonblokken gezien. Tegen half drie ben ik bij het station. Ik kan nog niet naar mijn slaapadres, want ze zijn er nog niet. Dan maar even met de bus naar een industrieterrein gegaan, waar een mediamarkt ligt. Want mijn camara is stuk, en dus kijken of er wat aan te doen is, en anders een goedkope nieuwe kopen. Met de bus duurt het een half uur. En dan nog een klein kwartiertje lopen. Al snel blijkt dat ze niks kunnen doen, alleen opsturen. Maar ja daar schiet ik niks mee op. Dus een goed klein nieuw toestel gekocht, en dan weer hetzelfde retour.
Ik krijg een telefoontje dat ze tegen kwart over zes thuis zijn, komt mooi uit want dan ben ik er ook wel. Ik ben er tegen even voor zessen. Het lijkt wel een getto wijk te zijn. Vele allochtonen , dus wat staat mij te wachten denk ik. Maar dan komt een jong Italiaans stel naar me toe en stelt zich voor. Ze hebben een mooi appartement in een van de vierhoog zijde flats. De man spreekt goed Engels. Altijd wel fijn. Ze laten me de slaapkamer zien, en de eigen douche en toilet. Ik mag absoluut niet klagen, voor die prijs. Een aanrader voor mensen in Verona, op 300m van het station, waar ook de nieuwe route begint.
Ik betaal alvast, en het ontbijt staat al zover klaar op de kamer, of staat in de eigen koelkast die op de kamer staat. De zachte broodjes zijn voorverpakt. Als ik niet genoeg heb, mag ik in de grote keuken nog wat pakken. Nog snel even douchen en wat fris aantrekken.

Tegen zeven uur gaan eten, gewoon lekker simpel een pizza Hawaï met daarbij een grote cola. Smaakte prima na een drukke dag
Als ik weer terug ben op mijn kamer eerst de blog schrijven en nog wat muziek luisteren, terwijl ik de route van morgen doorneem. Maar al snel winnen de ogen het van mij.

Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy"

  • 03 Augustus 2016 - 23:37

    Roy :

    Alweer in Verona Fred!! Knappe prestatie

  • 03 Augustus 2016 - 23:41

    Roy :

    Deze gedeeltelijke stadswandeling heb je weer gehad en kun je weer afstrepen.
    Op naar de mooie wandelingen door de Italiaanse natuur.

    Gr Roy

  • 04 Augustus 2016 - 08:56

    Josefine :

    Hoi Fred

    Je bent echt al een end op weg!!!! Het begint te korten nu.
    Mooi om je verhaal te lezen!
    Hopelijk blijf je op de been met die ontbijtjes met jam.......
    Savonds maar goed eten dan.
    Geniet nog even van je vrijheid onderweg!
    En van het weer want hier ist niet veel.

    Groetjes Josefine van den Hoven

  • 04 Augustus 2016 - 13:28

    Josien:

    Zo Fred het begint op te schieten. Hopelijk morgen ern beter stadje zonder te verl allochtonen. Maar is ook weer een ervaring maar ja natuur is natuurlijk mooier. Hier in nederland is het regen en nog eens regen. Maar van het weekend wordt het weer lekker weer gelukkig.
    Hopelijk blijft het bij jouw ook mooi weer loopt lekkerder als regen. Verona ik weet niet hoeveel plaatsjes je nog krijgt voor je daadwerklijk bij de paus bent.

    Nou gr en tot de volengede blog.

    Gr Josien


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 129174

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: