Bad Bodendorf naar Andernach 25km - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Bad Bodendorf naar Andernach 25km - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Bad Bodendorf naar Andernach 25km

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

12 Juni 2016 | Duitsland, Andernach

Vandaag zeer goed geslapen. En ook wat langer dan normaal. Dit alles omdat het ontbijt pas is vanaf 8.30uur. Ik was er niet blij mee. Maar in het dorp was de bakker dicht en wat ik later op de route zag ook in Sinzig was geen bakker open.
Dan maar wat uitslapen...ook niet verkeerd natuurlijk. Het ontbijt was redelijk, alleen bediende cq poetsvrouw was steeds aan het jammeren. Nog even de camelbag en de zigg fles laten vullen, en natuurlijk een stempel voor het pelgrimspaspoort. Wat blijkt heeft de dame lauw water in de fless en camelbag gedaan. Gelukkig meteen gewerkt. Dus dan maar zelf doen.
Uiteindelijk vertrek ik tegen 9.15 uur. Na 3km kom ik al in Sinzig, dit gedeelte was wel aardig, wel over asfalt. In Sinzig is een jaarmarkt, maar daar heb ik geen behoefte aan. Een pittig klim brengt we op een mooie hoogte, helaas het uitzicht is minder, zwaar bewolkt, motregen en benauwd. De volgende kilometers gaan lekker door het bos, over een breed bospad. Het loopt lekker, vlak voor Bad Briesig begint het te regenen, wel geluk gehad met twee mooie uitzichten op het dorpje en de Rhein.
In Bad Breisig ga ik even koffie drinken, en ik neem er ook nog een stuk Heidelbergtorte bij. Het smaakt erg lekker, en zeker als het buiten regent. Na een kwartier ga ik maar weer eens verder, het regent niet meer, maar is over gegaan in motregen.
Ik heb wel al besloten om langs de Rhein te lopen, want in het bos is er ook trap met een ketting als zekerheid, echter deze is dicht ivm onderhoud. Dus moest ik weer iets omlopen, geen zin in ...vandaar de keuze.
Tot Brohl Lützing loop ik 2 km langs de Rhein, en dan is het tot aan dorp (2km) lopen langs de weg. Wel met fietspad maar niet fijn lopen. Ik merk dat mijn rechterbeen begint te sputteren. De kuit en aanhechting achillespees zijn hard en stijf. Aanzetten gaat niet echt goed. Een tandje langzamer lopen dan maar.
Even in het dorp een stop gemaakt, appeltje gegeten en een colaatje gedronken. Even ook de kuit gemasseerd. Dan gaat het verder, nog 11km, tot de slaapplaats in Andernach, waar ik pas vanaf 16.00uur welkom ben. Dus rustig gelopen. De omgeving is wel weer beter geworden, door het veld maar nog steeds over asfalt. Tegen 15.45 uur kom ik aan op de Rheinboulevard van Andernach, wat al op de route bleek, zie ik nu hier ook, heel Duitsland wacht in spanning op de voetbalwedstrijd van hun Mannschaft. De Publicviewing is nog leeg. Op de markt maak ik een stop en trakteer mezelf op een ijs, een heidelberg coupe. Ik zit net aan het ijs te eten, of een wolkbreuk barst open boven Andernach. Gelukkig ik zit precies in het midden van de parasol. Vele op het terras zijn meteen doorweekt. Het ijs smaakt erg lekker. Dan nog even naar het hotel lopen. Ik heb een mooie kamer, zeker een aanrader omdat het ligt op de route van de E8.
Eerst even bijkomen, en dan lekker lang onder de douche staan, met afwisselend warm/koud water op mijn rechter onderbeen. Na het douchen meteen de voeten een extra opfrisbeurt geven en mijn rechterondrrbeen ingesmeerd met massage olie.
Even uitrusten op het.bed en dan alvast de route van morgen bekeken naar Koblenz-Güls. Een afwisselende route met een paar colletjes erin, rond de 25km.
Vandaag gaan ik maar eens Italiaans eten, een restaurant ligt op 100m van het hotel. Ik ben de enige in het restaurant, en ik besluit een pizza te nemen en deze mee te nemen naar het hotel.
Tijdens de formule 1 race eet ik de pizza Hawaï op. Hij smaakt erg lekker. Daarna nog even de blog bijschrijven. Inmiddels staat het voetbal op, maar of ik het afkijk is de vraag, ik ben moe....

Welterusten,

Fred "pelgrim Skippy"

  • 13 Juni 2016 - 00:12

    Monique:

    Ik zie dat het bij jou ook al afwisselend droog is en regent. Vanaf 17.30 uur regent het hier ook non-stop. Vandaag heeft Sem weer een zilveren plak gewonnen op de 100 m wisselslag, ik denk dat het kaarsje goed geholpen heeft. Trouwens dat ijs zag er goed uit, soms moet je jezelf eens trakteren. Zorg goed voor je benen en voetjes, ook zij verdienen af en toe iets extra's. Voor morgen veel succes. Groetjes de Fijnautjes

  • 13 Juni 2016 - 10:51

    Maartje :

    Hoi Fredje,

    Zo, ik heb me even helemaal ingelezen. Ik krijg flashbacks van de vorige keer tijdens je verhalen.
    Ik wilde even zeggen dat ik enorm veel respect voor je heb en geef toe dat je toch wel een paar ballen hebt om zo'n uitdaging aan te gaan. Jammer dat het weer een beetje tegenwerkt, maar dat zal vast en zeker beter worden naarmate de reis vordert. Fred, ik blijf je op de voet volgen en zet hem op.

    Groetjes uit Echt.

  • 13 Juni 2016 - 12:49

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Even drie dagen van je verslag achter elkaar moeten lezen, ik lag weer wat achter. Het gaat goed gelukkig! En tsja....dat wisselvallige weer...dat moet je er maar bij nemen op je tocht naar Rome. Alle leuke reacties en contacten onderweg, daar moet je ook een oppepper van krijgen denk ik. Succes weer, ik hoop dat je kuit en kleine teentje zich verder goed blijven gedragen.

    Groeten, Rimca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 129128

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: