Nog een nachtje slapen. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Skippy - WaarBenJij.nu Nog een nachtje slapen. - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Skippy - WaarBenJij.nu

Nog een nachtje slapen.

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

03 Juni 2016 | Nederland, Sittard

Wat een vreemd idee toch. Deze week stond vooral in het teken van afscheid nemen en de vele bemoedigende woorden. Maandagavond voorlopig de laatste keer naar het volleyen. Helaas heb ik een paar weken niet meegedaan om maar geen risico's te lopen op blessures. Altijd een gezellig uur volleyen met de familie. Maar nu ook voor "even" gedag zeggen tegen Nico, Patrick, Resie, Rolf, Janine, Paul, Cindy en Brechtje. Ik ga jullie gezelligheid zeker missen. Op dinsdagavond kreeg ik in de Maria-kapel in Broeksittard in het bijzijn van lieve parochianen de reiszegen van kapelaan Peters. En wenste de aanwezigen mij veel succes toe en ze vroegen of ik een kaars wilde aansteken voor de parochie.Op woensdag, na het werk, nog een keer de rugzak gecontroleerd en even een avond lekker relax op de bank liggen. En dan schieten er zoveel dingen door je hoofd. Donderdag op mijn werk kwamen er al steeds meer collega's langs om " afscheid" te nemen. Ook nog een telefonisch interview gehad met de redactie van het " huisnet" op mijn werk. Een info site voor medewerkers van het ziekenhuis. De titel van het stukje was erg leuk " Fred Vliegen gaat koffie drinken bij de Paus". Ik hoop natuurlijk dat dit ook gaat gebeuren.Dat zou echt een hoogtepunt zijn. Later in de middag naar kapster Marion.Zij heeft er voor gezorgd dat ik zonder weerstand kan vertrekken. Helaas Marion moet ik wel een paar keer een "concurrent" opzoeken onderweg. En dan de laatste werkdag op het lab. Een vreemde dag en zeker een dag zonder veel productiviteit van mijn kant, maar gelukkig hebben mijn lieve collega's dit goed opgevangen. Van mijn directe collega's van de bindingsanalyse een mooi verzorgingspakket gekregen voor onderweg. Super dames en heel erg lief. En steeds weer "afscheid" nemen van collega's . En soms voelde ik natte oogjes. Tot slot wil ik iedereen bedanken voor de lieve woorden, leuke kaarten,mails, sms-jes en telefoontjes. Ik ga jullie zeker allemaal missen. Maar ik hoop ook deze tijd te gebruiken om weer nieuwe, lieve mensen te ontmoeten. En zoals pelgrims het altijd zeggen " genieten van het onderweg zijn". Maar nu eerst nog een lekker nachtje slapen in mijn eigen bedje.


Groetjes, Fred " pelgrim Skippy".

  • 03 Juni 2016 - 23:51

    Monique:

    Fred, geniet van je nachtrust. Morgen vroeg weer fit op. Je kunt het, denk maar aan een paar jaar geleden. Toen heb je het ook gedaan. Groetjes van ons allen.

  • 04 Juni 2016 - 12:15

    Audrey:

    Succes Fred!! Ik ben benieuwd naar je verhalen!!

  • 04 Juni 2016 - 12:23

    Madeleine:

    Heel veel succes Fred. We lezen je reisverhalen wel op je blog.

  • 04 Juni 2016 - 16:27

    Charl:

    Succes Fred heel veel succes en geniet van je reis.

  • 04 Juni 2016 - 20:23

    Claudia:

    Je eerste wandeldag zit erop. Ik ben benieuwd naar al jou verhalen, wat je meemaakt en onder welke weersomstandigheden je tocht zal verlopen. Of je wandelschoenen het volhouden en vooral dat je voeten, enkels, knieën, heupen, rug, schouders en nek niet al te veel blessures oplopen. Dat je hoofd leger wordt en je al je zorgen achter kunt laten en kunt vullen met nieuwe mooie herinneringen. Veel succes Fred, zal je blog met veel plezier lezen, want dat is nog een kwaliteit van jou, hele mooie verhalen schrijven.

  • 26 Juli 2016 - 02:25

    Maurice Janssen:

    Beste Fred,

    Bijna 2 maanden ben je inmiddels onderweg.
    Met veel respect volgen we je weg naar Rome. Wat een ongelooflijke prestatie weet jij hier neer te zetten. We wensen je nog veel kracht en sterkte toe bij de rest van je reis.

    Groeten,

    Maurice en Chantal Janssen (Zuyderland MC)

  • 28 Juli 2016 - 14:45

    Wim Hanssen .De Schutt.:

    Fred , ik heb het nu gevonden.nog 50 nachten .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 726
Totaal aantal bezoekers 129549

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: