Obermoschel naar Dannenfels (30 km) - Reisverslag uit Dannenfels, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Obermoschel naar Dannenfels (30 km) - Reisverslag uit Dannenfels, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Obermoschel naar Dannenfels (30 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

19 Juni 2016 | Duitsland, Dannenfels

Vannacht heerlijk geslapen, alleen één keer wakker geworden van het onweer , Hoe laat ...?.
Om zes uur loopt de wekker af, de voeten als eerste verzorgen , zeker voor een zware route als vandaag. Dan de rugzak inpakken, er er voor zorgen dat ik genoeg water heb voor onderweg. de camelbag en de sigg fles zijn vol alsmede 2 flesjes holunderappelsap. .
Even wordt er op de deur geklopt, de vrouw des huizes brengt me een uitgebreid ontbijt, het smaakt erg lekker. Ook een boterham klaar gemaakt voor onderweg. Nog even tandenpoetsen en dan opweg.

Tegen 8.00uur gaat deze pelgrim weer beginnen aan zijn volgende etappe. Het eerste gedeelte is naar de Moschelburg ruïne, het is meteen een stevig klim omhoog. Het moet een groot kasteel zijn geweest gezien de ruïne. Er was afgelopen nacht een privé feest met heel drank geweest. Overal sliepen lui in tenten of in auto's.
Hierna gaat het geleidelijk bergafwaarts naar Stahlberg. Onderweg een pauze gemaakt bij de Hühnergasthof. Een zelfbedienings tuinhuisje. Er leuk en gezellig.
Maar al snel verder naar Katzenbach, ook weer bergafwaarts, ik kom tegen 11.45 uur aan in het dorpje. Op het plein stop, en ik eet onder het afdak mijn boterham op en drink een van mijn flesjes holunderappelsap op.
Na een een kleine half uur weer verder naar Marienthal. Het zouden maar 5,5km zijn, maar het duurde eeuwig, vooral door de steile korte klimmetjes in het bos en gevolgd door steile afdalingen. Maar uiteindelijk bereik ik Marienthal dan toch, ik ben al behoorlijk moe. Het loopt het laatste uur gewoon niet meer zoals ik het wil. Nog even vragen of er een weg is rondom de berg, en die is er. Want vele E8 wandelaars hebben de behoefte niet om op het einde van de etappe nog een berg op en af te lopen, terwijl op de top niets te ziens is. Deze ligt namelijk in het bos.
Het eerste gedeelte rondom de berg gaat weer, ik vind het ritme weer en het gaat dan ook weer vooruit, halverwege bij Bastenhaus kom ik Jan weer tegen, hij heeft ook in Obermoschel afgelopen nacht geslapen. Samen lopen we de laatste 3kilometer naar Dannenfels. Hij wil nog verder gaan naar Bolanden.
Ik maak nog een flinke smak in het bos, een bruggetje over een klein stroompje water stort in en ik val ongeveer 1,5m in de diepte. Een schoen is zeike nat en ik heb mijn broek onder de modder zitten, en de rechter duim is stijf.
Ik heb het nu helemaal gehad, ik wil nu snel naar mijn slaapplaats en dan douchen. In plaats van rusten, eerst de de schoenen, en kleren verzorgen.
Ik besluit met Jan eerst een biertje te drinken op het terras tegenover het hotel. Het duurt meer dan 3 kwartier voordat wij iets krijgen. Jan heeft besloten om ook hier te blijven. Uiteindelijk krijgen we ons biertje. Dan eerst zelf verzorging en dan schoenen en kleren.
Ondertussen heb ik Monique gebeld, en zijn had ook nog wat, dat geregeld moet worden. Lekker na zo'n lange dag.

Tegen 19.00 uur samen met Jan gaan eten in het hotel. Jan trakteert, ik hoef alleen mijn eten te betalen en hij betaalt de rest.Jan bedankt hiervoor.
Jan neemt morgen de trein naar Worms en dan terug naar Nederland.
Het eten was lekker, zalm met aardappelen met pesto saus. Als toetje nog een kop koffie.
Op mijn kamer later nog mijn blog geschreven en nog wat kranten in mijn wandelschoenen geduwd.
Ik ben kapot, maar Roy ik heb mijn gele en bolletjes trui wel nog.
Maar het heeft energie gekost.
Morgen ook weer een zware dag naar Worms.
Ik ga slapen........

Welterusten,

Fred "Pelgrim Skippy"


  • 19 Juni 2016 - 23:03

    Roy:

    Fred ik had je nog zo gewaarschuwd, pas op voor een valpartij! Máár, zoals je zelf zegt, gele en bolletjes trui zijn nog in bezit. Dus chapeau

  • 19 Juni 2016 - 23:08

    Roy:

    (vervolg vorig bericht, werd opeens afgesloten )

    Op naar de volgende dag en kijk uit met afgronden, bruggetjes, volgauto's, motors, overstekende honden of een foto nemende politieagent

  • 20 Juni 2016 - 09:33

    Gerrie:

    Hé Fred wat maak je me nou een valpartij?
    We zitten niet bij de tour hoor!
    Hoop dat je niet al te veel last hebt van de valpartij. Heel veel loopplezier verder en tot mailens.
    ( oh Ja Nienke heeft haar diploma gehaald, op naar Nijmegen)
    Grtjes Gerrie

  • 20 Juni 2016 - 09:52

    Sandra:

    He Fred, doe je wel voorzichtig? Je mag trots zijn op je bolletjestrui maar er zijn grenzen hoor!
    veel loopplezier verder.
    gr Sandra

  • 20 Juni 2016 - 13:18

    Claudia:

    Nou Friezl zeg, door een bruggetje heen gezakt... komt dat door al dat lekkere eten en biertjes dat je wat zwaarder wordt? Laat het vanaf nu maar weer beter gaan met de tocht, veel wandelplezier gewenst.

  • 20 Juni 2016 - 18:47

    Gwen:

    Zo te horen had je vandaag geen goede dag. Volgens mij kan het niet slechter worden na zo'n val. Dus... Morgen is het hopelijk weer een stuk beter. Succes

  • 20 Juni 2016 - 18:55

    Paulien:

    Beste Fred, niet teveel doorzakken (door bruggetjes

  • 20 Juni 2016 - 20:17

    Iné:

    He Fred
    Ik van harte dat die natte avonturen zo langzamerhand gaan stoppen.
    Hopelijk valt de schade aan jezelf en je schoenen etc. mee, en is deze dag (na je valpartij) tot een goed einde gekomen.
    Morgen zullen we het lezen. Het is zowaar een feuilletton aan het worden, Fred's wandelavonturen of zo...... In ieder geval petje af.
    Groet van Iné

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 129508

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: