Bocca Serriola naar Pietralunga (20km) - Reisverslag uit Pietralunga, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu Bocca Serriola naar Pietralunga (20km) - Reisverslag uit Pietralunga, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu

Bocca Serriola naar Pietralunga (20km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

26 Augustus 2016 | Italië, Pietralunga

Vannacht niet zo goed geslapen, het lag in elk geval niet aan de locatie. Ik weet niet waar het aan lag. Het zal altijd gissen blijven...sommige denken dat ze het wel weten. fijn toch je pelgrimsvrienden.
Om zes uur loopt de wekker weer af, eerst mijn voeten verzorgen, het blijkt dat ik onder mijn linker hak een klein wondje heb, meteen goed verzorgd en afgeplakt. Voor de rest geen bezwaren, alleen dat mijn knieën liever berg op gaan dan af.
Water bijvullen, zeker met dat warme weer (32graden) en als laatste de rugzak inpakken.
Om zeven uur heeft Leandro het ontbijt klaar, lekker mer vers gebakken brood. Daarbij een lekkere koffie, en als beleg jam en boter. En een juice erbij. Als toetje een bekertje joghurt.
Even betalen, 25 euro per persoon, een aanrader wel.
De eenvoud heeft ook wel wat.
Dan nog even naar de bar voor een flesje cola en een panini met salami voor onderweg.

Tegen acht uur zijn we start bereidt, alleen mijn vriendje de gps heeft wat opstart problemen. Ondertussen dat hij opnieuw zijn "motortje" reset kan ik kijken of nog iets van mails of apps binnenkomen.
Ik krijg nog een paar apps binnen van Anita...en reacties op de blog. De reactie en apps zijn steeds leuk om te lezen, dat geeft energie. Ook onderling doen we dat vaak als pelgrims.
Petra hartelijk dank voor je informatie omtrent Rome, ik ga er zeker iets meedoen.
Inmiddels is mijn vriendje ook startklaar, de andere twee, Wolfgang en Kristof zij al vertrokken, maar dat is geen probleem, een ieder loopt zijn eigen tempo.
Het gaat vandaag vooral over schotterwegen, eerst kom ik langs een paar kapelletjes en vervolgens langs een forellenvijver.
We gaan steeds omlaag, af en toe eventjes omhoog.
Echter na 500meter achter de vijver, gaat het over een bruggetje en dan gaat het berg op. Een fijne geleidelijke klim naar een boerderij, hier kan ik nog even wat water bijtanken, even verderop wacht ik op de beide heren bij een kapel.
Ondertussen wel steeds contact met Anita, zij lopen vandaag 29 km naar Gubbio, de zwaarste etappe op deze tocht.
Na het bergafwaarts gaan, gaat het eerst over een asfalt een stukje vlak, en daarna weer berg op richting Pietralunga.
Plotseling gaat de telefoon, het is Anita, hun verblijf wat op hun routekaarten staat is dicht vanwege vakantie, en ze hebben geen andere adressen, HELP ONS. Meteen gestopt, rugzak op de weg neergezet, en mijn routeboekje rap te voorschijn gehaald, daar staat twee adressen in, van één weet ik zeker dat ze open zijn, want ik heb daar voor morgen geboekt. Deze proberen door te sturen, maar de ontvangst is niet goed, dus al ijsberend over de straat gelopen , en dan zijn de apps verstuurd.
Inmiddels ook al gebeld naar Gubbio, want Wolfgang en Kristof willen daar morgen ook slapen, meteen naar de prijs gevraagd.
En ook meteen aangegeven dat ze nog twee bedden moeten vrijhouden voor twee lieve Duitse pelgrims....no problem sinior.
Toen Anita een app gestuurd, zij had schijnbaar meteen na mij gebeld, ze hartstikke blij, graag gedaan voor zo'n lieve meid, met het hart op de goede plaats.
Tegen 14.00 uur loop ik met Wolfgang samen het dorp Pietralunga binnen, het heeft een hele mooie historische kern.
Eerst na de supermarkt, voor iets te drinken , en dan naar onze slaapplek. Een mooie Albergo.
Eerst gaat Wolfgang zich douchen en ondertussen app ik met Anita, want ik merk dat ze regelmatig terug apps, en dat betekent dat ze even een pauze maakt, tegen half vier zijn zij ook in Gubbio. Ze informeert mij gelijk over haar ervaringen op de route vandaag, en dat hun slaapplaats super is. Ik ben blij met haar info over de route van morgen.
Het wordt gewoon afzien, en bikkelen tot het einde.
Dan ga ik me douchen, en Wolfgang hangt de was op aan een droogrek. Na het douchen alweer een slaapplaats na Assisi geregeld. Nog even met mijn steunpunt in Brunssum en Sittard gebeld.
Daarna even de stad verkent, en op een mooie relax plein genoten van een ijsje.
Daarna terug naar de bar om alvast aan de blog te beginnen, want anders wordt het straks weer laat. Onder het genot van een biertje, of twee de blog geschreven, en ge-appt.

Tegen zeven uur gaan we gezamenlijk eten, mij een van de beste restaurants van het dorp, volgens de barman van onze Albergo.
Ik ga voor een pizza, het is geworden met spek, ruccola , tomaatjes en een lekkere kaas ervoor heen. Daarbij vandaag een gewone mineraalwater, even een pas op de plaats gemaakt.
Na het eten nog een app stuurt naar "Gubbio" .
En dan ga ik lekker slapen.

Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy"


  • 26 Augustus 2016 - 21:27

    Ruud:

    Fred,

    heerlijk om iedere dag je blog te lezen. Ik deed dit ook al toen je naar Santiago liep. Volgens mij vindt je die Duitse Anita wel heel leuk. Assisi is mij niet vreemd (ben er ooit een week geweest), en ik weet zeker dat jij het als gelovig mens super zal vinden. Ik wens je een voorspoedige pelgrimsreis op weg naar Rome. Groeten van een Zuyderlandcollega

  • 26 Augustus 2016 - 21:35

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Valt me nog mee dat je niet stiekem een forel uit die vijver hebt gevist. Geen last meer gehad van het wondje op je hak? Het blijft wel gezellig nu op je tocht zo te lezen, dat vind ik echt fijn voor je. Sta maar stil als je druk bent met appen naar Anita, anders lig je straks nog op de grond. Heel veel succes bij je zware etappe van morgen. Blijf genieten!

    Groetjes, Rimca

  • 26 Augustus 2016 - 21:36

    Roy :

    Hey Fred, vanaf mijn vakantie adres toch even ingelogd op je blog. Wil natuurlijk we op de hoogte blijven. Het gaat je goed af zo te lezen en je hebt ook alweer reddende engel gespeeld.

  • 26 Augustus 2016 - 21:37

    Roy :

    Gaat zo verder, succes!!

    Gr Roy

  • 27 Augustus 2016 - 15:32

    Sandra:

    Hee hallo Fred,

    Je gaat als een speer, maar ik word nu stiekem toch wel erg nieuwsgierig naar je medepelgrims.
    Is het mogelijk dat je een leuke groepsfoto stuurt?
    Heel veel succes morgen met je zware etappe.
    En veel app plezier met Anita. ;) , maar wat Rimca zegt: niet lopend appen.

    groetjes Sandra

  • 27 Augustus 2016 - 17:18

    Resie:

    Hoi Fred, goed om te horen dat het goed met je gaat, volgens mij zelfs meer dan goed. Ga zo door, je laat jevook werkelijk door niets uit het veld slaan. Groetjes, Resie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 129193

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: