Worms naar Lindenfels (16km) - Reisverslag uit Lindenfels, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Worms naar Lindenfels (16km) - Reisverslag uit Lindenfels, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Worms naar Lindenfels (16km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

21 Juni 2016 | Duitsland, Lindenfels

Vannacht weer redelijk goed geslapen, een paar keer wakker geworden maar dan ook weer meteen ingeslapen. Toch ben tich nog moe, waarschijnlijk nog van de stress van de afgelopen dagen. Maar ik laat het nu achter mij.
Eerst even natuurlijk de voeten verzorgen en alles inpakken in de rugzak, inclusief het water in de camelbag en sigg fles.
Vandaag geen ontbijt voor me in de hergberg , omdat dit pas kan vanaf 7.30 uur.
Ik krijg een tas mee met boterhammen, één appel, mueslireep en een water flesje. Ik neem vandaag voor het eerste gedeelte de trein, de weg van Worms naar Bensheim is absoluut niet geschikt voor wandelaars. De route loopt langs een drukke doorgaande weg zonder fietspad, en dus levensgevaarlijk.
Om 8.20 uur heb ik de trein naar Bensheim, duur 25 minuten.
In Bensheim aangekomen even vragen hoe ik naar het stadsdeel Zell kom, het is vrij makkelijk en dus ga ik op pad.
Tot Zell gaat het goed, maar dan het pad vinden waar ik over heen wil lopen. Helaas mis ik dit en loop door tot Gronau. Daar even vragen, maar helaas. Ik loop verder tot aan de kerk en daar vindt ik eindelijk een richtingaanwijzer.

Het kan beginnen,
Meteen gaat het steil omhoog over een bospad, of beter gezegd over een watersloot met modder. Als ik op een kruising uitkom zie ik ook het pad dat vanuit Zell komt, ik ziet dus goed.
Het gaat nu gedurende 5 km steeds omhoog, af en toe steil, maar in het algemeen goed te doen, alleen de modder maakt het lopen moeilijk en zwaar. Op een gegeven moment kom ik aan bij de Schannenbacher Eck. Ik maak hier op de eerst volgende bank een stop. Helaas is bewegwijzering die ik volgende nergens meer te zien, misschien op het laatste stukje toch fout gelopen.
Gelukkig komt er auto voorbij, de dame vraagt of ze kan helpen, en ik vraag de weg naar Lindenfels. Ze zegt dat is niet moeilijk, 50 meter terug lopen en dan steeds de "N" volgen van Nibulungensteig. Volgens haar zou het nog 2 uur lopen zijn, op een normaal tempo.
Het gaat weer omhoog en dan weer een stukje vlak gevolgd door een steile afdaling, ik zie ook een bordje "Lindenfels" staan, een gerust gevoel is dat. Zeker omdat ik van deze dag geen GPS data heb.
Via Schlierbach, waar een groot public viewing is vanavond voor het voetbal, gaat het nog één keer super steil omhoog naar Lindenfels.
Bij aankomst in het dorpje, eerst even op adem komen.
Het is dan tegen 14.00 uur, eerst even de kerk bezichtigen, helaas dicht. Dan maar op zoek naar mijn slaapadres voor vannacht, een mooi vriendelijk pension met zwembad.

Ik wordt hartelijk ontvangen, maar eerst even douchen want dat heb ik wel nodig, zeker na een paar van die colletjes.
Na het douchen krijg ik van de gastheer een kop koffie met gebak. In het vervolg van de middag alweer twee slaapplaatsen geregeld voor de komende twee dagen in Vielbrunn en Bürgstadt.
Morgen is het de laatste etappe over de E8 weg. Daarna gaat het drie dagen over de Nibulungenweg om dan op de Romantische Strasse uit te komen.
Straks ligt waarschijnlijk in heel Duitsland het leven stil voor twee uur. Ik ga ook maar kijken. En wie wint, maakt niks uit, alleen voor de toto zou het goed als de Duitsers winnen.

Tijdens het voetbal lekker gegeten met 4 gasten in het pension, erg gezellig. Het zijn alle lui die voor bedrijven in de buitendienst werken.
Het eten was erg lekker, eerst een champignon cremésoep, gevolgd door rösti, wortelschijfjes met ui, en een kalfsmedaillon. En ook nog een toetje omdat Duitsland speelt, vanille ijs met verschillende stukjes fruit, en daarbij een Wisse bier Dunkel.
De stemming is goed natuurlijk hier, in het dorp is het rustig, waarschijnlijk kijken ze allemaal thuis de wedstrijd of zijn naar Schlierbach gereden naar de Public Viewing.
Na de wedstrijd nog even de nabeschouwing bekeken, en dan lekker op mijn kamer, de blog afschrijven en lekker even Limburgse muziek luisteren.

Morgen wordt ook een zware dag, 25 km. naar Vielbrunn met drie zware cols (bergen) op de route. En dan ben ik klaar met de E8 route. Hopelijk is het dan beter aangegeven de route, want dat loopt dan zeker ontspannender. Maar goed....

Ik ga zo weer de ogen dicht doen, even nog mijn voeten en knie extra verwennen en dan......

Welterusten een ieder,

Fred " Pelgrim Skippy"

  • 21 Juni 2016 - 17:55

    Madeleine:

    En dan even een duik of niet? Water te koud? Fred je hebt deze 3 zware dagen weer achter je. Nog even en dan de Romantische strasse. genieten en het weer wordt beter. Kop op, komt goed.

  • 21 Juni 2016 - 19:00

    Iné:

    He Fred,
    Het zijn pittige tijden geweest voor je als ik het zo lees. Maar je bent nog""on the road "
    Houen zo. Makkelijk gezegd, maar ga zo door zou ik zeggen.
    Fijn dat je je zus hebt, maar die zal ook wel zeggen : waarom heb je anders een zus.
    Dus Fred laat het achter je en richt je blik naar voren.
    Succes.
    Groet van Iné

  • 21 Juni 2016 - 19:36

    Josien:

    Nou zeg wat een zware tocht maar je bent toch zeker ff lekker gaan zwemmen. Hoe is de temperatuur. Dus nu goed slapen en uitrusten voor morgen. Miss een rare vraag maar wat zijn colletjes. En trouwens hoe gaat het met je duim.


    Gr Josien

  • 21 Juni 2016 - 22:40

    Rolf En Janine:

    Lieve Fred,
    Ontzettend lief en attent dat je vanavond heb gebeld om mij (Janine) te feliciteren! Bedankt! Het is je in de eerste weken door diverse redenen nog niet echt gelukt om te genieten. Maar we zijn ervan overtuigd dat er een tijd aanbreekt dat dit wel mogelijk is! Je bent mentaal enorm sterk, ook al voelt dat voor jou niet altijd zo! Je kunt het! We blijven je volgen, liefs Rolf en Janine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 129511

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: