Mei-tocht rondom Vijlen - Reisverslag uit Vijlen, Nederland van Skippy - WaarBenJij.nu Mei-tocht rondom Vijlen - Reisverslag uit Vijlen, Nederland van Skippy - WaarBenJij.nu

Mei-tocht rondom Vijlen

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

07 Mei 2016 | Nederland, Vijlen

Bij zo'n mooi weer, moet ik gewoon een wandeltocht maken.
Vandaag gekozen voor de Mei-tocht in Vijlen.Dat wordt dus lekker wandelen door de Limburgse heuvels. En mijn gedachte blijken te kloppen, want als ik het route kaartje zie, blijkt dat we richting Vaals en omgeving gaan.
Om 8.30 uur verlaat ik het startlokaal in Vijlen voor een tocht van 25,4 km..Meteen bij het verlaten van Vijlen is het al genieten van de mooie vergezichten op de mooie groene omgeving. Het lopen gaat meteen lekker, een fijn tempo en bij een nog lekkere temperatuur.
De route loopt richting via Holset naar Vaals, waar na 5.1 km een rust plaats is in de "Auw Sjoël", even stempelen en dan verder.
Maar eerst goed kijken waar we heen moeten, links of rechts. Want wat blijkt we komen op deze rustplaats 3 keer langs.
De eerste lus gaat richting Wolfhaag, en dat betekent dus en flinke klim, maar het uitzicht is schitterend, Ik steek onderweg ook heel even de grens over naar Belgie, maar even later gaat het weer de grens over. Via een mooie afdaling gaat het weer terug naar Vaals. Even een stop gemaakt op de rustplaats om wat vocht bij te tanken, want het wordt steeds warmer.
De tweede lus gaat weer flink omhoog, Na een pittig klimmetje kom ik dan aan op het drielandenpunt, het hoogste punt ( 332 m.) van Nederland. Na de top gaat de route nog een stukje Belgie in, en even later kom ik in Duitsland terecht, Deze lus is ook weer genieten, heerlijk lopen door de bossen, via een mooie lange afdaling, met schitterende vergezichten kom ik weer in Vaals uit.
Nog even wat eten voordat ik aan de laatste kilometers begin
De derde lus is de retour lus terug naar het bergdorpje Vijlen, via de velden gaat het eerst naar Lemiers, waar ook nog een rustplaats is, maar daar loop ik voorbij want het is nog 2,2 km tot aan de finish in Vijlen.
Om 13.30 uur ben ik weer terug bij het startlokaal.
Ik kan terug kijken op een schitterende wandeltocht, lekker wandelweer en geen lichamelijke problemen
Dus weer een mooi trainingstocht voor mijn route naar.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 129179

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: