Lama naar Bocca Serriola (19 km. ) - Reisverslag uit Pietralunga, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu Lama naar Bocca Serriola (19 km. ) - Reisverslag uit Pietralunga, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu

Lama naar Bocca Serriola (19 km. )

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

25 Augustus 2016 | Italië, Pietralunga

Vannacht goed geslapen, het heeft wel even geduurd voordat ik in slaap viel. Naast onze kamer zaten 2 luidruchtige Italianen. Maar ik was ook nog druk in mijn hoofd bezig... Maar goed uiteindelijk in slaap gevallen en pas tegen 5 uur waker geworden. Dat is natuurlijk te vroeg en dus nog maar een keer omgedraaid en verder geslapen. Uiteindelijk ben ik wakker geworden net voordat de wekker om 6 uur afgaat. Eerst nog wat WhatsApp berichten lezen, van collega's en lieve pelgrims. Ook even de krant gelezen via de Ipad. Ook nog even een berichtje gestuurd naar Anita. Ik zal haar weer zien in Assisi of misschien nog eerder. Maar anders via de WhatsApp. Dan wordt het tijd voor het ochtend ritueel. Eerst mijn voetjes verzorgen en dan de muggenbeten behandelen. Want gisteren waren de muggen tijdens het avondeten echt niet te harden. Daarna natuurlijk zorgen dat ik genoeg water meeneem. Want ook vandaag wordt het weer een zeer warme dag, en daarbij gaat het ook nog eens 850 mtr. omhoog. Oké, het gaat ook 400 mtr. omlaag maar dat zijn steeds kleine stukjes terwijl het laatste deel steil omhoog gaat. En dan als laatste de rugzak inpakken. Ook alvast mij ingesmeerd met zonnencrême, want dat is wel nodig. Tegen 7 uur naar beneden gegaan en de naast gelegen bar/ restaurant het ontbijt genuttigd. Een cappuccino en een jus, een brioche en een aantal beschuiten zaten bij de prijs inbegrepen. Natuurlijk willen Wolfgang en ik nog een tweede cappuccino en die krijgen we dan van de zaak. Nog even tanden poetsen en mijn vriendje de gps activeren en we kunnen wat mij betreft vertrekken. Eerst langs de supermarkt voor een broodje salami en een appel. Dit is dan voor de lunch straks onderweg. Uiteindelijk beginnen we tegen 8.20 uur echt met lopen. Het eerste deel gaat over asfalt. Het is heel stil op de weg. Heel geleidelijk gaat het omhoog en ook het asfalt veranderd in een schotterweg. We passeren een bijna droog gevallen superklein stuwmeer. Vanaf nu gaat het op en af, nu even goed opletten geblazen, want de bewegwijzering laat te wensen over. Dus kan ik mijn vriendje goed gebruiken. Even moet ik ook een paar honderd mtr door de struiken struinen. Uiteindelijk kom ik dan uit bij een verlaten huis en kapel. Waarschijnlijk voor 20 jaar terug voor het laatst bewoond geweest. Maar het is een mooie plek om te pauzeren. Je hebt een mooi uitzicht en ook nog in de schaduw. Het dorp heet Felicita. Als ik na een korte pauze verder loop kom ik ook langs het kerkhof. Inmiddels loop ik ook weer samen met Wolfgang en Kristof. We besluiten te gaan lunchen bij de agriturismo Feicita Paterna. De keuze qua drinken is zeer beperkt. Hij heeft nog 1 blikje cola, 7up, mineraalwater met bubbels en natuurlijk koffie. Daarbij eten we onze eigen lunch op het terras. Het broodje smaakt weer erg goed. Als toetje nog een appel. Helaas, geen lekkere perzik meer die Anita gisteren bij haar had. Na een half uur gaat het verder, volgens de gastheer moet het makkelijk te doen zijn in 2 tot 2,5 uur tot Bocca Serriola. Het is nu 12.30 uur. Eerst gaat het pad nog wat omlaag en komen we langs een schitterend meertje. Een mooie plek voor een leuke middag of avond te hebben onder het genot van goed gezelschap.... Bij het meertje kun je lekker gratis eten, want bromberen en heidelbergen hangen er ruim aan de struiken. Echt lekker. Nog even langs een vervallen kerk lopen en dan gaat het beginnen. Vanaf hier is het weer afzien, want het eerste deel van het pad kun je al zien. Het wordt flink klimmen met daarin steile stukken. En helaas weinig schaduw. Zeker op het eerste deel. Gelukkig heb ik de gps. en zie dat het weer even links en rechts gaat terwijl er niets is aangegeven. Uiteindelijk kom ik drijfnat boven, en dan denk je dat het nu nog even vlak over de bergkam gaat. helaas, gaat het pad niet over de bergkam die ik dacht. En dus gaat het nog een uur op en neer naar Bocca Serriola. Tegen 15.10 uur arriveer ik bij mijn slaapplaats. Bocca Serriola bestaat uit 2 huizen en een bar. Het is in de bar vooral druk met motorrijders. Schijnbaar is deze weg een geliefde route voor deze rijders. Het onderkomen is zeer eenvoudig maar oké. Even weg van alles, zeer slechte telefoon ontvangst en geen internet. Ik word hartelijk welkom geheten door gastheer Leandro. Eerst maar eens douchen voordat Wolfgang en Kristof komen. Ook nog mijn shirt, ondergoed, handdoek en sokken gewassen. Het droogrek maar midden op het pad gezet, zodat die twee weten dat ze hier moeten zijn. Even naar de bar gegaan om een fles fris te kopen. En misschien hebben ze daar een beetje ontvangst, helaas. Inmiddels buiten alvast begonnen met de blog. Deze sms-jes worden dan door mijn oom en tante op de blog gezet. Ze zijn echt lief voor mij. Inmiddels komen ook Wolfgang En Kristof aangelopen. Ze willen maar een ding... een biertje. Dus rugzak op de kamer neer zetten en op naar de bar. Kristof trakteert op een bier. Het smaakt natuurlijk erg lekker na zo'n zware middag in de zon. Ik heb heel even ontvangst en dus snel even bellen met mijn oom en tante. Helaas kan ik Anita niet bereiken, misschien later wel. Terug bij het huisje lekker genoten van de jeugd die hier een kamp hebben. Het is zo herkenbaar, alsof je zelf weer jong bent. Tegen 19.00 uur is het avondeten klaar, dat Leandro voor ons heeft gemaakt.Leandro heeft super gekookt. Spaghetti met tomatensaus en champignons. Daarbij een salade met brood en een steak.En natuurlijk een lekkere wijn. Als toetje een schnaps. We zijn daarna nog even naar de bar gegaan, voor een biertje. Een fijne avond gehad samen met onze gastheer Leandro.

Welterusten een ieder.

Fred "pelgrim Skippy"

  • 26 Augustus 2016 - 09:30

    Liesbeth:

    Ha Fred,

    Je bent me toch een bikkel! Ongelooflijk knap wat je hier presteert. Je doet het toch maar en dan met die temperatuur. Ik hoop van harte dat het je lukt aan het einde van je tocht om de paus te ontmoeten. Het is je gegund en je hebt het dubbel en dwars verdiend. Iedere dag lees ik even je blog en schiet spontaan in de lach als je weer iets grappigs schrijft. Nou Fred nog heel veel wandelplezier! Tot gauw

    Groetjes Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 129193

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: