Assisi naar Spello (16km). - Reisverslag uit Spello, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu Assisi naar Spello (16km). - Reisverslag uit Spello, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu

Assisi naar Spello (16km).

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

01 September 2016 | Italië, Spello

Vannacht redelijk tot goed geslapen. Wel lekker gedroomd.
Als ik wakker word is het net half vijf. Dat is wel nog te vroeg natuurlijk om op te staan. Wel even gekeken of er een appje was.
Ook geen, ze zal meteen zijn gaan slapen.
Dan proberen weer in slaap te komen...maar dat lukt goed
Om kwart voor zes loopt de wekker af. Eerst mijn voeten verzorgen, ik vertrek vandaag, op een paar schoenen dat nieuwe zolen heeft gekregen nadat ik van Santiago terug ben gekomen.
Daarna zorgen voor genoeg water en de rugzak inpakken.
Dit veranderd ook omdat ik geen extra paar schoenen meer hoef mee te dragen. De versleten schoenen worden meegenomen door een stel dat hier in klooster vrijwilligers werk doet. En zij sturen dan de schoenen naar mij toe.
Omdat we niet doen ontbijten in het klooster hebben gisterenavond al een uitgebreid lunchpakket gekregen.
Tegen twintig voor zeven vertrekken we, helaas zonder Anita, maar zoals ze zelf zei ik loop met jullie mee in gedachte en ik heb haar ook nog eens bij me in mijn hart.
Bij een bar gaan we ontbijten, een cappuccino met een brioche met abrikozen vulling en een met bosvruchten vulling..
Voor onderweg hebben meer dan voldoende bij ons.

Tegen half acht beginnen we, Wolfgang en ik, echt te lopen naar Spello. Oké bijna mijn hos vriendje vergeten. Eerst Assisi uitlopen, en dat gaat al bergop, en dan meteen na de stadspoort gaat linkse via een schotterpad stevig en steil omhoog richting het klooster.
Door de mist die er boven Assisi hangt in de vraag wat wel vandaag kunnen verwachten. Want het gaat 1000m . omhoog en aansluitend 900m.omlaag naar Spelloen dus ik goed wel wenselijk. Tegen even voor negen hebben een de klim voor de helft al achter ons gelaten qua hoogtemeters.
Dus zitten wel goed, en ik moet zeggen ik voel een ook ook goed.
We komen ook langs een klooster waar Franciscus is geweest, waar lopen zelfs door een grot.
Even later zitten wel zelfs boven de wolken en dan komt zi'n opmerking van Wolfgang "Du schwebst auf Wolke sieben".
Het in ook echt mooi , zeker net het zonnetje erbij.
Om even naar elven bereiken wel de top en heel langzaam zie we uit de mist in het dal de Burcht van Assisi te voorschijn komen.
En binnen een half uur is geheel Assisi weer zichtbaar.
We lopen nog verder want het in te vroeg om te gaan lunchen, wel al wat fruit gegeten tijdens deze stop. We besluiten bij Monte Brugno te gaan lunchen als daar een plek te vinden in in de schaduw. En daar zal ik Anita pas appen.
Het loopt redelijk vlak over een open grasvlakte.Je merkt wel dat zo'n steeds meer kracht terug wint, na het stevige onweer van gisteren.
Even na twaalven bereiken wel de lunch plek, en zelfs in er een beetje schaduw. Eerst even een appje naar Anita sturen .
En al snel krijg ik ook een terug. Ze is nog moe en weet eigenlijk niet waar ze is, thuis of op de camino. Nou dat weet ik wel, voorlopig nog op de camino richting Rome. Want ik zal haar blijven updaten.
Na de lunch gaan we verder , het eerste gedeelte gaat nog goed naar beneden door het bos , en dan gaat het heel geleidelijk verder naar beneden over een mooi pad. Op het einde lopen via een olijven plantage het dorpje Spello binnen. Ook dit in weer een typisch Italiaans dorpje.
Kleine steegjes , winkeltjes, bars en kleine restaurants
Met wat moeite vinden het klooster, een echet gesloten gemeenschap. Er is een zuster die spreekt met de buitenwereld.
De kamer en douche zijn schoon , dus voor ons oké.
Ik doe eerst mijn dagelijkse bel rondje , nu natuurlijk wat langer dan voorheen. Als Wolfgang dan klaar is ga ik lekker douchen en mijn shirt en sokken wassen. Deze kunnen dan later aan de wandelstokken worden opgehangen, terwijl de stokken op twee stoelen rusten.
Het wordt tijd voor een biertje, dus kijken waar dat kunnen kopen, want in ons lunchpakket van de zusters zaten bij ons beide een zak chips. En samen met een biertje en wat kaas, brood en olijven maken we er een tappas van.
Bij de tappas lekker gekletst en alvast aan de blij begonnen

Tegen half gaan eten, heel simpel een biertje en een pizza ruchola .
Hij smaakt erg lekker. .
Op de terugweg naar het klooster nog twee pelgrims uit Oostenrijk geholpen.Zij starten morgen. Net aangekomen met de trein.
Dankzij ons mochten ze dan toch hier slapen Een vreemde zaak, want bedden genoeg vrij.
Op de kamer nog even ge-appt en de blog afgeschreven..
En een laatste telefoontje voor vandaag.
Ik ga nu lekker slapen en dromen. .


Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy ".

  • 01 September 2016 - 21:24

    Maddy Cobben:

    Vlinders ???

  • 01 September 2016 - 21:58

    Roy:

    Hey Fred, de naam Anita komt wel heel vaak in je verhaal voor

  • 01 September 2016 - 21:59

    Roy:

    Veel plezier en succes met de volgende etappes.
    Gr Roy

  • 01 September 2016 - 23:03

    Sandra:

    hee Fred,

    Asissi.... A..... mooier wordt het niet .. denk ik..;)
    Een prachtig vervolg..mooie verhalen ... ben iedere dag weer benieuwd! ;)

    liefs Sandra

  • 02 September 2016 - 10:52

    Gerrie:

    Volgens mij een hele grote wolk met heel veel vlinders.
    Het is je gegund Fred.
    Geniet ervan

  • 02 September 2016 - 12:43

    Henk En Jose Mattheij:

    Hoi Fred,gaat het nu eindelijk gebeuren.

    Groetjes

  • 02 September 2016 - 12:50

    Madeleine:

    Hoi Fred. Wat heb jij toch met die Anita´s????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 129114

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: