Ronco all' Adige naar Vigo di Legnago ( 23 km. ) - Reisverslag uit Legnago, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu Ronco all' Adige naar Vigo di Legnago ( 23 km. ) - Reisverslag uit Legnago, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu

Ronco all' Adige naar Vigo di Legnago ( 23 km. )

Blijf op de hoogte en volg Skippy

05 Augustus 2016 | Italië, Legnago

Vannacht goed geslapen, zeker na het late avondeten. Een goede rust komt wel van pas na zo'n slopende dag als gisteren. Om 6.00 uur loopt de wekker af meteen opgestaan. Eerst de voeten goed verzorgen, geen blaar opgelopen gisteren na de wisseling van de schoenen. Wel zo fijn. Dan zorgen dat ik genoeg water bij me heb. Tenslotte de rugzak inpakken, vandaag niet zo als de afgelopen weken. Want ik heb geen reserve schoenen meer bij me. Dus de verdeling moet anders. Tegen 6.45 uur naar beneden gegaan voor het ontbijt. Eerst betalen bij de gastheer. Hij vraagt of ik op de fiets ben..... Ik ben lopend onderweg naar Rome. Dan kijkt hij mij met een strenge blik aan... Today, no walking. Omdat er vandaag veel regen komt met zware storm en onweersbuien. Dus.... no walking. Hij vraagt waar ik naar toe wil gaan... Vigo di Legnago. Hij zegt, ga maar rustig ontbijten en ik zoek een oplossing om in Vigo di Legnago te geraken vandaag. Nu moet ik jullie zeggen, met een gerust hart ben ik niet begonnen aan het ontbijt. Twee broodjes met jam en een brioche. Daarbij cappuccino en een jus. Als toetje een bekertje aardbeien yoghurt. En als extra stukjes vers fruit. Tijdens het eten komt hij vertellen dat er een oplossing is. Nog snel even al het fruit eten. Ik ben razend benieuwd naar de oplossing. Ik kan te voet naar Albaredo ( 4 km.) ligt naast de dijk. Daar vragen naar "autobuses stop", eigenlijk een klein station. Heir komen elk uur 3 bussen bij elkaar van verschillende richtingen en men kan dan overstappen. Ik moet dan de bus nemen naar Legnago. In Legnago dan uitstappen op het busstation tevens ook de laatste halte. De bus vertrekt .om 9.08 uur en de rit duurt 45 min. Het buskaartje kan ik in de bus kopen voor € 4.20. Het stuk naar Vigo di Legnago is ong. 3 km. lopen over de dijk. Het lijkt mij een goede oplossing. En ik ga zeker niet het advies van de plaatselijke bevolking in de wind slaan. Nog even tanden poetsen en de rugzak pakken. De regenbroek aangetrokken en de regenhoes om de rugzak gedaan. Het vuil t shirt aangetrokken, als dat dan nat wordt kan het straks meteen gewassen worden. Gelukkig is het maar aan het motregenen maar de wind gaat al te keer. Op de dijk staat de wind schuin van voren. Als ik Albaredo binnenloop hoop ik dat iemand mij begrijpt. Gelukkig heb ik een blaadje bij me met de vertrektijden erop. De eerste die ik vraag zegt gewoon simpel, no, no. Gelukkig de tweede is een jonge gast. Hij vertelt in school Engels waar ik moet zijn. Een kwartier lopen, dat ga ik ruim halen. De buschauffeur is heel vriendelijk, hij vertelt me wel waar ik er uit moet. Tijdens de rit is het buiten aan het stormen, slagregen, onweer met bliksem. De ruitenwissers houden het niet bij. Nu begrijp ik dat ook wat in het routeboekje staat. Het kan op de po vlakte erg warm zijn, tot 45 graden, maar ook stormen zoals nu. Veiligheid voor alles. Tegen 10.00 uur ben ik in Legnago. Het motregent hier. Eerst een cappuccino gaan drinken in een bar. Daar ook eens gekeken hoe ik op de dijk kom, het is heel simpel, de straat door lopen tot op het plein en daar de trap op naar de dijk. Voor ik begin te lopen, eerst de mensen van mijn slaap adres gebeld dat ik er aan kom. Geen probleem. Wel nog even 2 broodjes kopen en een klein gebakje, een soort kersenflap. Het is vandaag alweer 2 maanden geleden dat ik ben vertrokken. Het loopt lekker vlotjes op de dijk, even is het droog, maar wel genoeg wind tegen. Na 45. min. kom ik aan bij mijn slaapplaats. Ik word door de zoon ontvangen. Hij spreekt ook school Engels. Waar ik slaap is eigenlijk een soort parkje bij een boer. Achter de grote speeltuin en de kinderboerderij ligt een gebouw waar de gasten slapen en ontbijten. Voor aan de hoofdingang ligt het restaurant. Het achterste gebouw is vol. Ik krijg een kamer in het gebouw naast het restaurant. Het is een mooie grote slaapkamer met een keuken erin. Er liggen zakjes thee en koffie. Maar eerst de was in de wasbak leggen om te weken. Dan even op bed liggen en dan ook meteen mijn grote steunpilaren inlichten over de dag tot nu toe. Ze zijn blij dat ik het advies van de plaatselijke mensen heb opgevolgd. Na een uurtje weken de was goed uitwassen en vooral goed uithangen. De 2 shirts en sokken en ondergoed hangen overal in de kamer op. Buiten heeft geen nut. Tijd voor de lunch, ik maak oploskoffie en neem 2 broodjes met jam. Het gebakje is voor later. Naar het dorpje lopen gaat niet, buiten vergaat bijna de wereld. Dus wat internetten, de routes voor de komende dagen bekeken en vooral rusten. Ook al aan de blog begonnen maar, helaas, bij het opslaan bleek de verbinding weer eens verbroken te zijn. Alles voor niets getikt. Straks na het eten opnieuw beginnen. Nog even douchen en dan tegen 19.30 uur gaan eten. Wel nog even naar de ontbijtzaal gelopen. Onderweg lag er een boompje op het pad. Duidelijk een slachtoffer van de storm van deze dag. Het eten was erg lekker, risotto met paddenstoelen en veel salade. Daarbij een fles mineraalwater met bubbels en als toetje een cappuccino. Ondertussen dat ik moest wachten in het restaurant de blog geschreven. Het is volle bak hier. Na het eten nog wat muziek geluisterd en op tijd gaan slapen. Hopelijk hebben de kaarsjes in de kerk in Legnago baat gehad, 3 stuks aangestoken, voor mijn ouders en ooms en tantes, en voor goed weer op mijn tocht naar Rome.

Welterusten een ieder

Fred, pelgrim "Skippy"

  • 06 Augustus 2016 - 17:34

    Resie:

    Hoi Fred, ik heb zojuist de wandelingen van je gelezen. Wat een extremen, 35 graden, storm, onweer en dan weer 35 graden. Maar je slaat je ook hier weer goed doorheen, petje af hiervoor. Je doet het geweldig en krijgt hierbij ook geweldige hulp, je bent bezig aan een geweldige tocht. Ga zo door. Groetjes, Resie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 128762

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: