Borghetto naar S.Anna d'Alfeodo (19 + 6km.) - Reisverslag uit Verona, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu Borghetto naar S.Anna d'Alfeodo (19 + 6km.) - Reisverslag uit Verona, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu

Borghetto naar S.Anna d'Alfeodo (19 + 6km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

02 Augustus 2016 | Italië, Verona

Vannacht niet zo goed geslapen. Klein bed natuurlijk en daarbij ook nog een paar muggen op de kamer.
Tot half vier wel nog goed geslapen, daarna eerst drie muggen gedood, en proberen te slapen, om het half uur wel weer even wakker.
Als om zes uur de wekker gaat, eerst nog tien minuten blijven liggen.
En dan opgestaan voor het ochtend ritueel. Eerst de voetjes weer goed verzorgen, zeker bij een beklimming als vandaag. Genoeg water meenemen, en natuurlijk de rugzak inpakken,het regenpak toch nog voor de zekerheid bovenop gelegd. Nog even de krant online gelezen. Zodat ik nog een beetje op de hoogte blijf van wat er in het limburgse zich afspeelt. Tegen 7 uur gaan ontbijten. Alleen de oude man is daar, hij kent een paar woordjes duits. Ontbijt bestaat uit koffie, 2 broodjes, en 4 sneetjes toast. En als toetje een bekertje yoghurt en 2 perziken die waarschijnlijk al een paar weken lagen op de fruitschaal. Ik neem eerst een broodje met abrikozenjam. Maar dat smaakt helemaal niet, zo droog en taai is het broodje. Dan maar over gegaan op de toast, boterhammen. Er is alleen jam als beleg. Deze smaken goed en de oude man maakt er nog 2 van. De koffie is eigenlijk nog het lekkerste van alles. Ook de yoghurt smaakte goed. Ik hoop dat ik het hiermee ga redden. Zeker met die klim in het achterhoofd, dan is een goed ontbijt een pré samen met eten en drinken onderweg. Nog even betalen, tanden poetsen en dan ben ik er klaar voor. Het is even na 8 uur als ik vertrek. De GPS wijst me welke kant ik op moet. Eerst 5 km. vlak lopen, langs de spoorlijn. de wijngaard en de rivier de Adige. Tegen 9.30 uur kom ik aan in het dorpje Peri. Ik stop bij de kerk, even nog wat drinken en de schouders laten ontspannen. Om 9.45 uur begin ik aan de klim, eerst over een ossenpad omhoog. Ik kan maar niet in het ritme komen, dan weer grote passen, dan weer kleine en oppassen voor wortels en stenen. Als ik voor het eerst de asfaltweg tegenkom besluit ik deze verder te gaan lopen. Ik kan hier beter mijn ritme vinden en dan zo omhoog lopen. Ik moet bekennen, deze weg gaat me goed af, een mooi ritme te pakken, en dit kan ik beter volhouden. Onderweg haalt mij nog een fietser in, maar voor de rest rijdt er nog alleen plaatselijk verkeer op deze weg en nog wat fietsers die omlaag gaan naar Peri. Onderweg nog een keer even gestopt om mijn schouders een beetje te ontspannen en een paar foto's te maken. En dan op weg naar de top. Deze bereik ik om 11.45 uur, dus 2 uur gelopen over 8,4 km. Nog een stukje lopen tot aan het dorpje Fosse. Hier gaat net een cafeetje open. En daar maak ik dankbaar gebruik van. Even wat koels te drinken nemen, dat doet erg goed. Na een 15 min. gaat het verder voor de laatste 4 km. naar Sant Anna d'alfeodo. Om 13.00 uur meld ik me bij mijn slaapplaats van vandaag. Eerst de rugzak en alles op mijn kamer leggen, en 5 min. bijkomen. Dan vragen of er wifi is, helaas, niet dus. En hoe de bus rijtijden zijn van hier tot Vaggimal. Ook nog even wat gegeten, een spaghetti bolognese met brood erbij. Dat had ik wel nodig na zo'n dag. Na het eten weer even rusten op bed. Tegen 14.30 uur vertrokken naar Vaggimal, dit zijn 5 km. extra en die leg ik dan morgen met de bus af. Ik loop uiteindelijk tot het gehucht Corrubio ( 6 km.). Nog even wachten op de bus terug. Deze komt om 16.05 uur. De buschauffeur is erg vriendelijk en zegt dat het goed is, ik mag legaal zwartrijden. Na nog geen 10 min. rijden ben ik weer op de plaats van bestemming. Even naar de winkel aan de overkant om wat drinken te halen. Op de kamer eerst Minie en Nico gebeld en daarna Monique. Ze vinden dat ik het wel snel gedaan heb, en dan ook nog wat extra gelopen te hebben. Dan wordt het tijd om te douchen, het toilet staat ook in de doucheruimte. Na de douche voel ik me weer fris en fruitig. Nog 2 slaapplaatsen geregeld, maar dat ging lastig. Veel was vol, helaas. Nog even een spelletje gespeeld en dan het schrijven van sms-jes naar Brunssum, zodat ze alles online kunnen zetten. Hier is geen internetverbinding. Tegen 19.30 uur gaan eten beneden. Ik neem een dubbele portie spaghetti bolognese met mineraal water. Dat eerste begrijpt de dame niet, oké. Een spaghetti bolognese en daarna nog een keer. Er is ook brood bij. Het smaakte net als vanmiddag erg lekker. Terug op mijn kamer verder schrijven van sms-jes naar Brunssum. Ik heb een deel van mijn blog klaar. Nu moet de tekst alleen nog online gezet worden. Morgen gaat het langzaam bergafwaarts naar Verona. Weer een tussenpunt bereikt.

Welterusten een ieder.

Fred "pelgrim Skippy "

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 128996

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: