Prittriching naar Pitzling (28km). - Reisverslag uit Landsberg am Lech, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Prittriching naar Pitzling (28km). - Reisverslag uit Landsberg am Lech, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Prittriching naar Pitzling (28km).

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

09 Juli 2016 | Duitsland, Landsberg am Lech

Goed geslapen heb ik vannacht. Ik was dan ook echt moe.
Een keer wakker geworden , om naar het toilet te gaan, en daarna weer lekker gaan slapen.
Om zes uur loopt de wekker af. Natuurlijk eerst mijn voetjes verzorgd, water bijvullen en alles inpakken in de rugzak.
Ook alvast mij ingesmeerd tegen de zon.

Dan wordt er geklopt op de deur, het ontbijt staat klaar.
Een goed en eenvoudig ontbijt. Maar wel met liefde gemaakt.
Natuurlijk koffie en twee broodjes, een met kaas en een met jam. En een met kaas voor mee te nemen.
De gastheer en vrouw eten lekker gezellig mee.
Nog even betalen en een stempel in mijn pelgrimspaspoort, en de tandenpoetsen.

Om 8.00uur neem ik afscheid en ga ik op pad voor 27km.
Het eerst stukje, naar Scheuring gaat langs een weg, wel met een fietspad ernaast (4km).
En dan in Scheuring ga ik weer op het pad komen van de Romantisch Strasse dat ook vandaag weer grotendeels langs de Lech loopt.
Het eerst gedeelte gaat dat ook door een bos, zachte grond en dan weer schotter.
Bij het begin van Staustufe 19 (8km) maak ik een korte pauze .
Even de rugzak afzetten en wat drinken. Na 10 minuten roept de weg weer...
Dan gaat het verder over een schotterweg langs de staustufe 19.
En dan weer door een bos, echt super en rust gevend.
Dan gaat de route iets van de Lech af, maar blijft wel door het bos gaan, en dat is ook fijn want de temperatuur begint weer te stijgen.
En dan komt ook alweer Staustufe 18. Ook hier loop ik helemaal langs in de richting van het dorp Kaufering.(15 km).
Hier wil ik kan mijn middag stop maken. Het broodje is snel op en ik heb nog wel trek in een broodje. Gelukkig zit tegenover een slagerij, daar even naar binnengegaan, en ja ze heb nog één semmel voor mij. Graag met salami, en ze hebben ook nog mijn lievelings chocomel. Komt dat lekker goed uit.
Na een half uur gaat het dan naar het 7km verder op gelegen Landsberg am Lech. Hier zou ik eerst stoppen , maar er waren geen slaapplekken meer vrij, wat dan in mijn budget past.
De route is mooi en afwisselend, en ja ook nu loop ik het centrum binnen via een poort.
Op de marktplatz, waar de markt net is afgelopen ga ik nog even genieten op een terrasje. Want hierna of nog maar iets meer dan 5km te lopen.
Even relax zitten op het terras. Een colaatje erbij. Nog even geleken hoe de route loopt het centrum uit, dat gaat wel lukken.
Na twintig minuten willen mijn benen wel weer, net voor de brug over de Lech gaat het weer via een schotterweg langs de Lech verder, ook weer door een bos. Na 2km kom ik aan bij het Wildpark, een park waar de dieren los lopen, en je gewoon gratis doorheen kunt lopen.
Ik heb herten, geiten en paarden gezien, maar er zit nog veel meer, maar vanwege de warmte hebben vele zich verstopt.
Echt super, vele mensen met kinderwagens lopen er doorheen.

Dan nog een 3,5km tot mijn slaapadres in Pitzling.
Daar aangekomen blijkt dat er geen mensen van het pension aanwezig zijn. De sleutel zit in een envelop, en deze plakt op de deur. Goed ik kan in elk geval binnen. Eerst douchen, en naar de ontknoping luisteren van het OLS. Maar helaas ik weet de code niet van de WiFi. Even bellen naar de eigenaren, maar deze reageren niet. Balen is dat.
Want ik had ook nog een slaapplaats willen regelen in Reutte (Oostenrijk).

Gelukkig weet ik wel dat St. Johannes & St.Clemens Merkelbeek het OLS heeft gewonnen. Oh ja ik wil wel helpen bij het organiseren van het Kinjer OLS. Proficiat aan het zestal.

Dan blijkt dat er niet wordt gekookt, in het pension, al een tijdje is dat. Fijn om te weten. En nu...
Maar eens gaan vragen, waar iets ligt in het dorp. Helaas ergens, alleen in de stad Landsbergen of 2km teruglopen .
Ja als ik honger heb moet ik dat laatste maar doen, helaas niemand van de mensen in het dorp wilde mij helpen. Jammer.
Dan maar 2 heen en 2km terg lopen voor een schnitzel met bratkartoffeln en een salade, en daarbij een Radler.
Het smaakte goed.

Terug op mijn kamer ben ik aan het verslag begonnen, krijg ik een sms met de code voor de WiFi.
Eerst een hotel boeken en Reutte en een Nassereith.
Want ik merk dat de vakanties zijn begonnen. Niet dat het op mijn route nu zo druk is op de weg, nee ik kan gewoon doorlopen, in tegenstelling tot de mensen die met gemotoriseerde vierwieler gaan.
Ik ben moe en ga lekker slapen,

Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy"


  • 09 Juli 2016 - 22:25

    Sonja J:

    Hoi Fredje, gisteren naakte wilde dieren... Vandaag weeral loslopend wild waar je langsheen moet wandelen...wat gaat er nog allemaal volgen op het pad naar Rome. Iedere dag een verassing en misschien in Italie wel een blonde van 25....
    Veel sterkte succes en groetjes uit Dilsen!

  • 09 Juli 2016 - 22:27

    Sonja S:

    He Fredje, sorry een typfout gemaakt.... Uiteraard bedoelde ik elke dag een "verrassing" ! Haha!

  • 09 Juli 2016 - 23:58

    Resie:

    Hoi Fred, wat een ontmoetingen heb jij toch! Elkekeer weer leuk om je avonturen te lezen en elke keer weer anders, geweldig. Nog even en dan bereik je het volgende land, wat gaat de tijd toch snel! Veel succes en bovenal plezier, Resie.

  • 10 Juli 2016 - 06:43

    Josien:

    Nou dat is ff balen geen eten. Dan maar weer terug om te eten. Gelukkig is het niet al te ver.
    Maar wilde dieren zien lijkt mij echt leuk. Maar helaas verstopt.
    Maar je bent al in oostenrijk wat een heerlijk gebied om daar te wandelen het schiet al aardig op. Ik kan mij niet voorstellen dat je van hier tot in oostenrijk bent gelopen.

    Maar het is voor jouw blijkbaar een geweldige tocht.
    Nou geniet er verder maar weer van En post nog wat foto's.

    Gr Josien

  • 10 Juli 2016 - 07:57

    Monique W.:

    Hallo Fredel,

    Dat is wel balen als je 4 km extra moet lopen om te kunnen eten!
    Hadden ze je niet eventjes kunnen brengen of een fiets te leen?!

    Heel veel loopplezier voor vandaag en vertrek op tijd want het wordt warm vandaag.


  • 10 Juli 2016 - 16:50

    Gwen:

    Da's ook balen dat je effe extra mocht lopen voor een maaltijd. Maar nog effe en je mag de grens oversteken. Je gaat echt als een trein nu! Als het zo blijft ben je zo in Rome

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 128765

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: