Biberbach naar Augsburg (18km) - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Biberbach naar Augsburg (18km) - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Biberbach naar Augsburg (18km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

07 Juli 2016 | Duitsland, Augsburg

Vannacht goed geslapen. Meteen opgestaan want het inpakken zal wel wat langere duren. Dit om het simpele feit dat ik de "oude banden" meeneem. Dus de rugzak zal wel iets zwaarder zijn, en ook de muesli repen die ik van Gundolf en Annette heb gekregen die bij de schoenen extra zaten.
Maar eerste de voetjes weer goed verzorgd, water bijgevuld en dan alles organiseren voor de rugzak. Uiteindelijk viel het wel mee, je krijgt er wel ervaring in.
Dus nog even de etappe van vandaag bekeken, omdat het laatste deel door industrie gebied gaat en door wijken. Langs de Lech is niet mogelijk vanwege werkzaamheden aldaar.
Het wordt langzaam tijd voor het ontbijt, mijn maag begint zich te melden, ja ook deze is al helemaal aan het ritme gewend.
Natuurlijk koffie en juice, en twee broodjes . Een met kaas/salami en een met jam. Er is ook nog joghurt en met wat vers fruit erin smaakt dat erg lekker.
Nog even gehad voor de Nederlandse pelgrims naar Rome, de gastvrouw is erg te spreken voor ons. Vriendelijk, niet veel eisen.
En het zijn mensen met doorzettings vermogen. Bert R. kan zij zich nog goed herinneren.
Na het betalen, tandenpoetsen, kan ik vertrekken.

Het is 08.15uur als ik wordt uitgezwaaid door de uitbaters.
Het eerste gedeelte is weer erg makkelijk te vinden en te lopen,
Over een fietspad richting Eisenbrechtshofen en dan verder naar Achsheim, maar even er voor buigt de route af van de weg en gaat deze verder door het veld en het riviertje de Schmutter, waar ik gisteren ook al langs heb gelopen.
Dit stuk is heerlijk lopen, geen lawaai en tijd voor te dromen, waarvan.....??
Inmiddels heb ik het dorpje Gablingen (10km) ook al bereikt.
De rugzak is wel zwaar, maar het is goed te doen. Wel merk ik dat het steeds warmer wordt, zelfs meer benauwd.
Het volgende stuk is weer wat minder, over eemn fietspad langs een drukkere weg als voorheen.
Ook komt het grote industriepark van Augsburg in beeld.
Mede dat en het steeds drukker worden van het verkeer, en de nieuwe schoenen hebben me doen besluiten om niet de laatste vijf kilometer naar Augsburg Centrum te lopen, dit wordt ook door de schrijvers van het boekje Romantisch Strasse afgeraden.
Dus eerst in Gersthofen een pauze gemaakt. Een gebakje en een lekkere chocomel genomen bij de bakker. Ook de pauze gebruikt om een overnachting te regelen voor de zondag. Dat is het gelukt.
Dan even vragen waar het station ligt, nog een kilometer rechtdoor lopen en dan moet ik de Bahnhof zien liggen.
En dat klopt, een kaartje gekocht via de automaat, en een twintig minuten later komt de trein. Ook nog kennis gemaakt met twee meiden die wonen in de buurt van Augsburg en studeren in Enschede (NL). Zij kunnen helaas geen kaartje uit de automaat krijgen, omdat deze geen biljet van 20 euro pakt. Als de trein komt, vragen aan de conductrice of ze bij haar 2 kaartjes kunnen kopen, ja dat gaat maar dan wel met een boete van 60 euro. Kaartjes in de trein worden niet verkocht. Ze mogen niet mee, en de conductrice sluit de deur, dat is het toppunt van vriendelijkheid voor vandaag.
Na 10 minuten kom ik aan op het station Augsburg. Het voorplein is een grote bouwput.
Gelukkig staat de jeugdherberg goed aangegeven.
Lekker op mijn gemak door het centrum gelopen, een biertje gedronken, en Hoher Dom bezocht. Op het plein voor het Rathaus is het ook gezellig. Gewoon even geniet op het plein.

Tegen half drie meld ik me aan in de herberg.
Het is een mooie kamer. Eerst lekker douchen, zeker een half uur er onder gestaan, warm en dan weer koud water heerlijk. Een massage voor alles.
Bij de receptie dan van alles op de iPad nagekeken, voor de komende dagen, en natuurlijk gebeld met Kiki en Sem, en mijn steunpilaren uit Brunssum.
Tegen zes uur kan ik in de jeugdherberg eten, het was spatzle met gehaktballen, salade en als toetje meloen en vers fruit in een joghurt coupe. Het smaakte erg lekker. En daarbij ook nog eens goedkoop.

Na dit alles alvast de blog geschreven en dan naar het centrum, om de sfeer te proeven die heerst rondom de voetbalwedstrijd Duitsland-Frankrijk.
Ik zal de wedstrijd niet in zijn geheel bekijken, omdat ik morgen weer vroeg op wil staan, en dan weer op weg gaan...

Welterusten voor een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy"

  • 08 Juli 2016 - 03:48

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Ben maar blij dat je eerder naar je bed bent gegaan want de sfeer zal bij de Duitsers niet zo prettig zijn geweest na hun uitschakeling. Ze hadden nu eens een keer niet al het geluk van de wereld, ook dat kan gebeuren. Blijf je de oude schoene meezeulen of stuur je die ook nog eens terug? Dan ben je het extra gewicht weer kwijt. Voor straks weer veel wandelplezier, ik lig dan lekker in mijn bed, de nachtdienst zit er weer op en ik kan aan mijn weekend beginnen.

    Groetjes, Rimca

  • 08 Juli 2016 - 09:48

    Monique Weling:

    Hallo Fredel,

    Sorry dat ik een tijd niet gereageerd heb, maar ik kan je blog alleen volgen via het werk, omdat ik thuis tot voor kort geen mail had.
    Je bent al ongelofelijk ver gekomen en wat een belevenissen weer!
    Ik vind het echt een superprestatie en geweldig dat je ook elke dag weer zo'n lang stuk schrijft.
    Blijf volhouden en alvast een fijn weekend.

    Groetjes, Monique.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 128989

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: