Boppard naar Oberwesel-Dellhofen (26 km.) - Reisverslag uit Oberwesel, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Boppard naar Oberwesel-Dellhofen (26 km.) - Reisverslag uit Oberwesel, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Boppard naar Oberwesel-Dellhofen (26 km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

15 Juni 2016 | Duitsland, Oberwesel

Goed geslapen vannacht, eenmaal wakker geworden van een zware goederentrein in de vroege ochtend, maar toen nog eens omgedraaid.
Om 6.00uur loopt de wekker af, mijn checklijst wordt weer eens te voor schijn getoverd. En netjes wordt alles punt voor punt afgewerkt. Het belangrijkste als eerste , de voeten verzorging.
En als laatste de check of alles weer op dezelfde plaats in de rugzak zit, en de kamer nog even rondkijken. En dan opweg naar de bakker, want in het hotel was het niet mogelijk om al om 7.00uur te ontbijten. Dan maar bij bakker zelf gaan ontbijten. Deze bakker in al om 6.00uur open, een super services.
Na het ontbijt neem ik de alternatieve route naar Oberwesel. En wel via de radweg langs de Rhein. Dit na de weeralarm melding op de televisie gisteravond en op internet. Ga niet door de bossen in verband stevig rukwinden.
Bij de bakker doe ik maar al meteen het regenbak aan, het begint al met druppelen, ik ben Boppard nog niet uit of het regen al behoorlijk. Het zijn 22km lopen via de richtingsborden langs de weg.
Het eerste stuk in Boppard loopt nog over de boulevard, maar daarna tussen de Rhein, de B9 en het spoor.
Het is goed te doen qua lopen, het is een breed gescheiden (door vangrail) fietspad. De regen blijft maar vallen, op de Rhein en het spoor is het behoorlijk druk, vracht-en personenverkeer. De eerste boten met "ouderen" komt al langs varen.
Na ongeveer 10km bij St. Goar maak ik een stop om koffie te drinken, en even de regenkleding uit te doen. Als ik wil vertrekken breekt de hel los, hagelstenen en rukwinden domineren dit gebeuren. Ondertussen krijg ik van de gastvrouw van het hotel nog een kop koffie aangeboden. Ik bekijk de kaarten grondig voor de komende dagen, ik kan verder gaan langs de Rhein, en dan bij Mainz op een nog te vinden weg naar Worms gaan, of de geplande route blijven volgen. De oude chef komt kijken of hij wat kan helpen, hij vertelt dat het lopen wel mogelijk zonder gevaar te lopen. Dus mijn besluit blijft staan.....de geplande route lopen.
Het wordt tijd om verder te gaan, het is even droog maar in de verte zie je weer dat donkere wolken zich samen pakken.
Gelukkig regent het niet echt hard en is het nog wel te doen, of beter gezegd, ik heb geen andere keuze, maar kort voor de wereldberoemde Loreley, waar de Rhein een scherpe bocht en ook nog op zijn diepste is (25m.) , waardoor er een gevaarlijke stroming ontstaat begint het weer, met bakken valt de regen neer. Tijd voor een stop, het is ook wel lunchtijd, dus even schuilen, in een restaurant, een gualasch soep met brood wordt het.
Op de naaste gelegen camping is ook een ieder gevlucht voor de regen. Na ongeveer drie kwartier, is het weer droog, ik mag met eigen voeten en ogen, door de Loreley lopen en bewonderen.
Je ziet dat de schepen veel moeten doen om deze passage tot een goed einde te brengen. Na deze prachtig passage is het nog 4km. lopen naar Oberwesel en nog een 3km. extra naar Oberwesel-Dellhofen. Deze hoef ik morgen dan weer niet te lopen. Het is nu aan het motregenen, en heel af en toe is er een waterig zonnetje te bespeuren. Oberwesel is het stadje van de torens en de wijn. Ik moet helemaal door Oberwesel lopen, tot aan de Liebefrau kerk, waar de klimt begint Oberwesel-Dellhofen.
Onderweg krijg ik nog een lift aan geboden door vriendelijke meid, maar als pelgrim zeg ik, nee hoeft niet ik loop naar boven. Als ik boven aan kom in het dorp, ga ik naar mijn slaapplaats voor vannacht, het blijkt een schitterende oude opgeknapte boerderij te zijn. Als ik op de bel duw komt we de meid open doen die mij eerder een lift aanbod, ze werkt hier als kelnerin. Ze wijst me de kamer aan, en vraag of ik zin heb op een kop koffie, maar eerst even douchen..en dan de koffie. De koffie smaakte heerlijk en ze was en is onder de indruk van mijn prestaties en mijn plannen.
Hierna even relaxen op het bed, en alvast weer wat slaapplaatsen regelen voor de komende dagen, het valt wel op, de prijzen zijn hoog, en in Obermoschel heb ik na veel heen en weer gebel eindelijk een plaats gevonden, maar ik kan er pas terecht rond 19.00 uur. Dus al van te voren alles doen.
Tegen 19.00uur ga ik dan eten, ik neem een forellen filet, gevraagd voor filet, met asperges en rostkartoffeln. En daarbij een witte wijn. Ik ben ja te gast op een wijnboerderij.
Het smaakt voortreffelijk, alvast alles betalen. Want ook morgen wil ik graag om 7.00uur ontbijten, het wordt een lange pittige dag.
Oh ja, op de vraag of ik nog geen foto's heb gemaakt, dat wel, maar met een camera, dus ik moet eerst achter een laptop kunnen zitten voordat ik deze kan plaatsen. Als het eens droog is zal ik proberen eraan te denken om wat foto's er maken met IPad.


Welterusten,

Fred "pelgrim Skippy"

  • 15 Juni 2016 - 22:44

    Rolf En Janine:

    Hè Fred, potterdorie het weer zit je, net als in onze regio, niet mee! We hopen voor je dat het snel beter weer wordt! En wat een bewondering hebben we voor je! Je kunt het! We blijven je volgen. Liefs Rolf en Janine

  • 16 Juni 2016 - 02:26

    Petra Jacobsen:

    Miljaar Fred...is t geen sneeuw dat je voor de kiezen krijgt dan zijn t wel hagelstenen..ook wit...komen alleen wat harder aan hihi.
    Hoop dat het weer snel opknapt en voor morgen...gewoon weer je beste beentje voor zetten dan ga je vanzelf vooruit.

  • 16 Juni 2016 - 03:50

    Ellen En Yvo:

    he fred,
    wat ben je al goed op weg!
    genieten wordt wel moeilijk met dit slechte weer, het is zeker afzien.
    maar houdt vast aan gedachte....hoe verder je komt, hoe beter het weer, hoe mooier het uitzicht, hoe intenser het genot!!!
    opgeven past niet bij jou en zul je zeker niet van plan zijn!
    heel veel succes en veilige loop kilometers!

    liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 129027

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: