Bad Godesdorf naar Bad Bodendorf 24km - Reisverslag uit Sinzig, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Bad Godesdorf naar Bad Bodendorf 24km - Reisverslag uit Sinzig, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Bad Godesdorf naar Bad Bodendorf 24km

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

11 Juni 2016 | Duitsland, Sinzig

Vannacht weer goed geslapen.
Na een lange wandeling en een lange en emotionele avond voor een pelgrim is het juist belangrijk dat de nachtrust goed is.
Wat langere blijven liggen, het ontbijt was pas vanaf 8.00uur. Te laat voor een wandelaar. Want ik wil graag tegen acht uur op pad zijn, en daardoor ook weer op tijd op de volgende overnachtingplaats te zijn. Want na een tocht staat er nog altijd veel op het programma. Douchen en de was wassen zijn het belangrijkste.
Maar goed nu eerst het ochtendprogramma afwerken. Voeten verzorgen en de kleine rechterteen extra verzorging geven. Altijd wel een zorgen teentje gebleven. Maar met een pleister erom heen gaat het wel weer. Dan de rugzak inpakken, zodat na het ontbijt alleen nog maar de camelbag en de zigg fles met water ingepakt hoeven te worden. De routine begint weer te komen. Alles heeft zijn eigen plaats. Nu eerst ontbijten. Ik ben de eerste en te vroeg. Maar de koffie is al klaar, ook de broodjes en vlees en kaas liggen er al. Ik begin alvast. Niet veel later is ook de rest klaar en komen ook al de eerste "gewone" hotelgasten de ontbijtzaal binnen gelopen. Ook nog een schaal met fruit stukjes genomen samen met een joyhurt.
Na ontbijt nog even een stempel vragen voor mijn pelgrimspaspoort. Tandenpoetsen en klaar is Skippy.
Ik heb besloten om tot Remagen langs de
Rhein te lopen. Een
Één om dat dit makkelijker is om uit de stad te komen en eens kijken hoe dat gaat.
Bij de Rhein aangekomen valt meteen op dat deze vrij hoog staat en dat er al heel wat fietsers onderweg zijn. Van dagjes fietsers tot trekkers op de fiets.
Ik ben waarschijnlijk de enige wandelaar met een grote rugzak die op pad is vandaag. Sommige stoppen zelfs om te vragen wat mijn einddoel is. Antwoord Bad Bodendorf. Hahaha... Nee opweg naar Rome. Zij hebben diep respect voor wat ik aan het doen ben en wensen mij veel succes. Super om zoveel complimenten te krijgen. De sfeer is goed langs de Rhein. En het weer ook 22 graden en een zonnetje. Terwijl de gehele dag regen gemeld was.
In Oberwinter een korte pauze gemaakt, een choco broodje en een Joyi drink genomen
Na een kwartier gaat het verder, op naar Remagen (8km).
Op het water is het ook druk, dus genoeg om te kijken. Als ik Remagen bereik, verlaat ik de Rheinradweg en gaan verder op de E8 cq Rheinhöheweg. Natuurlijk breng ik een bezoek aan de Appolinarise kerk. Deze kerk is van de vele prachtstukken langs de Rhein. Ook hier een kaarsje aangestoken voor Sem, want hij heeft dit weekend Limburgse kampioenschappen zwemmen. Succes kerel.
Ook nog een stempel gekregen van de ordens zuster. Deze orde verdeelt in Sittard maandelijks theelichten uit bij de St. Michaelkerk op de markt. Extra bijzonder dus.
Nu gaat het verder via het "binnenland" eerst een stevige klim . Even door het bos en dan kom ik op de heuvelrug uit. Dan gaat het over asfalt verder, helaas geen mooie vergezichten. Ik ben er bijna. Zou ik door lopen naar Sinzig, 5 kilometer verderop. Maar eerst eens kijken of er slaapplaatsen vrij zijn. In Sinzig niet of ze zijn er mee gestopt, en nog verder lopen vind ik te ver gaan.
Dan maar kijken in Bad Bodendorf..
Maar ook hier is het erg moeilijk om wat te vinden. Om ze hebben geen zin, of alleen als ik 2 nachten blijf. Tja wat nu. Nog een mogelijkheid bellen naar het relatief duur gasthaus. Niemand neemt op. Ik besluit erheen te lopen. Plotseling zie ik een koppel op me afkomen, het blijkt de voorzitter van schutterij St. Sebastianus Eys Leo Eykenboom en echtgenote te zijn .Even een praatje gemaakt. Leo en echtgenote zijn opzoek naar terras om iets te drinken , schutters eigen. En ik ben opzoek naar een slaapplaats. Zij wensen me veel succes toe. Als ik bij mijn laatste hoop ben aangekomen, blijkt in elk geval dat het open is, nu nog plaats hebben. Ik heb geluk voor 60 euro krijg ik een kamer met ontbijt.
Gelukkig, maar anders was ik gewoon gaan aanbellen bij mensen.
Het is inmiddels al 16.00uur, eerst het steunpunt bellen, en dan lekker douchen en de was wassen. Deze snel buiten ophangen, nu het zonnetje nog schijnt. Dan even relaxen op het bed. Toen even nog gefacetimed met Kiki en Sem. Dat was wel leuk en bijzonder. Sem was 2de geworden, morgen moet hij weer aan de bak.
Tegen 19.00uur maar eens gaan eten, nudels met zalm, spinazie en een roomsausje. Een lekkere salade erbij en natuurlijk een Weisse Bier. Het eten smaakte super, toetje een kop koffie.
Na het eten wordt het tijd voor de blog en kijk ik nog op de achtergrond naar het voetbal.
Morgen weer "uitslapen" ontbijt ook pas om acht uur, het is weekend.
Ik heb genoten van deze dag langs de Rhein, en de vele korte ontmoetingen. Morgen verder naar Andernach.

Welterusten voor een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy"

  • 11 Juni 2016 - 22:01

    Sem:

    Hoi Fred, ik ben vandaag 2e van Limburg geworden op de 100 m schoolslag. Ik stond als 3e geplaatst. Morgen moet ik weer zwemmen, je hoort het wel. Trouwens hoeveelste ben jij op weg naar Rome. Of heb je toevallig de gele of bolletjes trui. Ik ga nu lekker slapen want ik moet morgen weer fit zijn. Doeiiiiiiiii

  • 11 Juni 2016 - 22:52

    Joost Peschen:

    Hey Skip,

    Mooie verslagen van een geweldige prestatie. Complimenten dat je bij deze prestatie ook nog je Blog bij houdt. Ik lees ze elke avond. Succes morgen.

    Groet Joost

  • 12 Juni 2016 - 10:06

    Patrick:

    Hoi Fred,

    Je eerste wandelweek zit er weer op, goed gedaan !!!
    Met veel plezier en bewondering lees ik elke dag je verslag. Goed te horen dat de routine er weer in is gekomen, zo heb je weer de basis om elke ochtend het avontuur aan te gaan.

    Succes de komende week, ik blijf je volgen !!!

    Wees gegroet,
    Patrick ten Have

  • 12 Juni 2016 - 11:05

    Claudia:

    Je krijgt de routine goed te pakken lees ik. Goed zo, en je zorgen teentje heeft alleen een pleister nodig gelukkig. Wat fijn dat het weer je zo goed meezit, heel wat anders dan vorige keer. Blijf het zo volhouden Fred.

    Veel succes en groetjes Claudia

  • 12 Juni 2016 - 21:37

    Iné Van Der Meer:

    He Fred
    Een aantal dagen vrij gehad , dus moest weer even je avonturen bij lezen in een rustig momentje.
    Altijd leuk om te doen.
    Ik zou zeggen ga zo door en geniet van het moment. De avonturen en ontmoetingen met deze en gene wandel je vanzelf tegemoet.
    Hou je haaks :)
    Groet van Inë

  • 12 Juni 2016 - 21:37

    Resie Cuypers:

    Hoi Fred, de eerste week zit erop. Een week van uitersten zo te lezen. Goed om te lezen dat je zulke leuke reacties krijgt, ik vind het ook zeer bijzonder en nu al een prestatie vooral met die regen en dat gezoek. Ga zo door. Groetjes, Resie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 128736

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: