Odendorf naar Bad Godesdorf 27km. - Reisverslag uit Bad Godesberg, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Odendorf naar Bad Godesdorf 27km. - Reisverslag uit Bad Godesberg, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Odendorf naar Bad Godesdorf 27km.

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

10 Juni 2016 | Duitsland, Bad Godesberg

Vannacht heerlijk geslapen. Komt dit door het bier of de likeur. ..?
Ik zal het nooit weten, maar is dat ook belangrijk.
Eerst de voeten verzorgd en weer frisse schone kleren om aan te trekken. Alvast de rugzak ingepakt,ditmaal zonder de extra schoenen want deze worden naar Zuid Duitsland verstuurd cq gebracht. En dat scheelt weer in gewicht
Inmiddels is Annette alweer met de voorbereidingen voor het ontbijt. Een lekker uitgebreid ontbijt, een goede basis voor een lange dag.
Dit omdat de route van vandaag gisteren achter de computer is gemaakt. Want Odendorf ligt zo'n zes kilometer van de route af.
Maar Gundolf en ik denken dat deze route eerst door de velden en later door het bos erg afwisselend is . En qua kilometers dat is de vraag. We denken tussen 24 en 28 km.
Vertrek is tegen 8.40 uur bij een zwak zonnetje en een beetje wind.
We hebben er zin in, voor alle een onbekende weg.
Het loopt goed en tegen 11.30 zijn we bij de Bahnhof van Kottesforst. Een klein station waar alleen in het weekend een boemeltreintje stopt voor die mensen die willen wandel in het bos aldaar.
We hebben hier natuurlijk een halt gemaakt. Wat gedronken en gegeten. Na een uur zijn we verder gelopen. Ditmaal tot aan het einde van het bos. Helaas was het grootste gedeelte over asfalt. En dat vonden we wel jammer. De route staat wel aangegeven naar Bad Godesdorf maar op de belangrijkste plaatsen stond weer helemaal niks. En dan is een GPS toestel wel erg makkelijk..
Tegen 15.30 uur naderen we het einde van het Kottesforst bos. En wij denken dat we dan bijna bij het hotel van skippy zijn.
Helaas alweer blijkt dat de routes in de steden vreselijk zijn. Onvindbaar cq cq.
Uiteindelijk zijn we om 16.30 uur bij mijn hotel voor deze nacht, gelegen tussen centrum en Rhein. Helaas was de recept eerst weer openen vanaf 17.00uur geopend. Dus ergens dan maar alvast een terrasje pikken en daar een biertje cq wijntje drinken. Tegen 17.10 ben ik teruggelopen naar het hotel. Snel alles op de kamer neergezet en dan terug naar het centrum om wat te eten. Ondertussen wel al het steunpunt en Monique gebeld. Alles is oké en gezellig.
Wij zijn gaan eten in een Spaanse tapasbar. Verschillende gerechten genomen. En dat op een gezellig terras. Een super avond gewoon.
Langzaam komt het vervelendste moment weer om de hoek kijken. We nemen op het station wel driemaal afscheid,een moment voor mij met traantjes. Maar ook een herinnering aan 2 super onvergetelijke dagen,op de weg naar Rome.
Langzaam teruggelopen naar het hotel en daar op het terras,onder het genot van een colaatje de blog bij geschreven.
Inmiddels is het wedstrijd Frankrijk tegen Roemenië begonnengeen interesse.
Als de blog klaar is snel even onder de douchen gesprongen en dan de route voor morgen bestudeerd.

En dan.....................heerlijk slapen en in mijn droom nagenieten van twee mooie en bijzondere dagen.
Annette en Gundolf hartelijk dank voor jullie gastvrijheid.Jullie weten wat het betekent om op weg te zijn naar.......
Een blik was maak meer dan voldoende. .Nogmaals duizend maal dank.

Welterusten voor een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy "

• 10 Juni 2016 - 22:27

Monique:

Fijn om te horen dat je twee gezellige dagen hebt gehad met Annette en Gundolf. Hier kun je dan ook weer even op teren. En als je morgen vroeg de rugzak om doet, zul je zeker aan ze denken. Waar zijn al die kilo's!!! De eerste week zit er op en je bent weer helemaal aan het wandelritme gewend. Groetjes van ons allen.

• 11 Juni 2016 - 02:54

Monique W.:

Hallo Fredel,

Je bent nu al een week onderweg, maar het lijkt wel alsof we je gisteren pas uitgezwaaid hebben!

Fijn om te lezen dat het nu beter gaat dan in het begin. Je moet er gewoon weer even inkomen....
    Voor vandaag heel veel wandelplezier en gezond weer op!

Monique.