Lentetocht in Kanne - Reisverslag uit Kanne, België van Skippy - WaarBenJij.nu Lentetocht in Kanne - Reisverslag uit Kanne, België van Skippy - WaarBenJij.nu

Lentetocht in Kanne

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

30 April 2016 | België, Kanne

Vandaag weer lekker mijn wandelschoenen aangetrokken, ondanks de regen vanochtend. Op naar Kanne (B) om daar de lentetocht te lopen over 22 km. Van lente was niet echt veel sprake eerder van een druilige dag in november. Maar een geluk vandaag was de temperatuur al, niet meer zo koud als in het begin van de week.
Bij de start in Kanne was het aan het motregenen, dus het windjack aangedaan. Klaar om er lekker tegen aan. Meteen een klimmetje om buiten Kanne te geraken, waar we verder liepen over een plateau.
Via een afdaling terug naar Kanne om daar het Albertkanaal over te steken en dan meteen weer omhoog. aan deze zijde van het kanaal waren de landbouwwegen veelal van betonplaten. Deze waren wel erg glad geworden door de regen en de modder, die van de velden af kwam. Na 8,5 km kom ik aan in Vroenhoven waar de 1ste rustplaats is, even stempelen en weer verder voor een lus van 8,2 km rondom Vroenhoven, ook nu loopt de route veelal over landbouwwegen en was het uitzicht over de velden erg rust gevend. Ook gedurende deze lus was het soms droog en dan viel weer een bui, en dan weer langere tijd motregen.Maar ja dat moet ik maar voor lief neem. Na deze lus eerst op de rustplaats een kop koffie gedronken met een stukje pruimenvlaai. deze smaakte erg lekker. Na deze stop was het weer retour richting Kanne. Eerst weer over het Albertkanaal en dan via het millennium bos naar de Cannerberg. Deze moesten we helemaal oplopen, een kuitenbijter. Het uitzicht was mooi over Wolder (Maastricht) en dan langzaam afdalen richting Chateau Neercanne,(geen rustplaats helaas). en zo nog een 1,5 terug naar het startlokaal in Kanne. Heerlijk gelopen ondanks de (mot)regen. Ergens last van gehad. Een super training voor.....

• 01 Mei 2016 - 10:57

Monique:

Over iets meer dan een maand gaat het beginnen. Succes

• 02 Mei 2016 - 09:19

Patrick:

Hoi Fred,

Goed te lezen dat je voorbereiding voor deze tocht goed verloopt.
    Het aftellen naar je vertrekdatum is nu dus echt begonnen. Ik ga je zeker weer volgen op deze site, en kijk uit naar je mooie verhalen.
    Succes met de laatste voorbereidingen, en op het werk nu langzaam afbouwen naar de pelgrimmodus.

Wees Gegroet,

je "oud collega"