Dannenfels naar Worms (34km) - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Dannenfels naar Worms (34km) - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Dannenfels naar Worms (34km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

20 Juni 2016 | Duitsland, Worms

Vannacht niet al te best geslapen, de gehele nacht maar liggen te malen , hoe ik dit probleem kan oplossen vanaf afstand. En het moet opgelost worden. Waar hoe is de vraag. Vandaag weer contact gehad met mijn zus Monique. Even voor de goede orde voor alle ,dit is een privé probleem . Zij had misschien de oplossing en als dit zou lukken, hoefde ik mijn tocht niet af te breken cq onderbreken.
Laat in de middag kwam dan voorlopig het verlossende telefoontje van Monique dat het zover geregeld is Gelukkig zeg.
Ik ben dankbaar dat ik zo'n zus heb als Monique , zij heeft een hele vrije dag ervoor opgeofferd en vanaf het eerste moment de tanden erin gezet. Monique je bent een zus van GOUD. Dank je wel.

Dus vermoeid vertrek ik dan opweg naar Worms, op papier de langste etappe. De Nederlander Jan die ook vannacht in hetzelfde hotel overnachte loopt vandaag zo'n 4 km nog met me mee, en dan gaat hij naar een andere plaatsje vanwaar hij de trein pakt naar Mainz en dan terug naar huis. Hij moet als zelfstandige morgen wel weer op de zaak zijn.
Nadat wij afscheid hebben genomen , begin ik een klim naar een "hoogvlakte" . Op deze vlakte staan allemaal ultra moderne bomen. Dus dat worden het 6 kilometer lopen door een modern bos, met asfalt paden helaas.
Als ik in Albisheim aankom, zo tegen 11.30 uur ga ik als eerste opzoek naar een supermarktje. En ik vind er een ,een fles je cola en een gebakje koop ik. Ik heb even wat lekkers nodig ,na tien kilometer lopen en regelen. Dan gaat het negen kilometer langzaam berg afwaarts. Meestal over asfalt of dan weer Door het bos of over gras dat net gemaaid is. En dat is vervelend want je ziet geen kuilen.
In Monsheim een terrasje gepikt, ik was de enige klant.
Na 20 minuten weer begonnen voor de laatste 15 tot 17 kilometers.
Vanaf nu is het constant lopen langs het riviertje de Pfrimm.Je loopt dan weer links en dan rechts van het riviertje.
Ik merk dat mijn hoofd niet meer wil, maar ook mijn benen.
Dus het wordt nu bikkelen, gelukkig is het weer goed, wel benauwd.
Als ik dorst heb zijn er altijd wel weer mensen die me een glas water geven. Ik heb nog wel in de camelbag water zitten, maar dat wil hebben tot op het einde. Dus als de gelegenheid zich voordoet er ook gebruik van maken.

Tegen 16.40 uur sta ik voor de Dom van Worms, bijna in zijn geheel in de steigers wat het midden gedeelte betreft.
Het is een prachtige kerk, en nog geluk gehad, ik heb een pelgrimsstempel gekregen.
Dan naar de overkant lopen voor mijn slaapplaats in Worms. De jugendherberge van Worms ligt naast de Dom. Super.

Eerst inschrijven en dat naar mijn kamer, een twee persoonskamer.
Eerst lekker douchen, want om 18.00uur is eten klaar.
Tomatensoep gevolgd door pasta met lekkere saus en mooie lekkere salade. Voor deze slopende dag te beëindigen neem ik een Weisse Bier Dunkel.

Na het eten de dag van morgen bekeken, en ook ik kies voor de trein,want de weg is te gevaarlijk en erg saai. Niet doen vertelt een ieder verder. En dat doen ik dan ook niet.
Morgen eerst de de trein naar Bensheim en verder te voet naar Lindenfels. Het zijn nog 20 kilometer.
Als laatste van de dag,de blog schrijven en dan slapen, geen voetbal voor skippy, die is helemaal K.O.

Welterusten een ieder.

Fred "Pelgrim Skippy".

  • 20 Juni 2016 - 21:04

    Maddy Cobben:

    Stekte hiermee , komt goed !!!

  • 21 Juni 2016 - 08:23

    Monique:

    Fredje, het is nu allemaal in orde. Je kunt weer voor de 100% ervoor gaan. Het weer wordt ook beter, tenminste weinig regen overdag. Gooi alles overboord en lopen maar.

  • 21 Juni 2016 - 09:40

    Josien Dieterich:

    Hoi Fred


    Wat een mooie interesante en boeiende verhalen, geweldig maar zwaar zo te lezen en gelukkig is het privě probleem opgelost.
    Nog heel veel mooie en veilige km ik blijf je volgen.

    Gr Josien

  • 21 Juni 2016 - 09:48

    Thei:

    Hoi Fred,

    Alles komt goed, zie je wel weer met zo'n kanjer van zus.
    Geniet nu lekker en veilige kilometers.

    groetjes, Thei oet Wessem

  • 21 Juni 2016 - 11:25

    Johan Van Den Berg:

    Hoi Fred, zo nu en dan lees ik de stukjes van je dagboek. Soms kom ik een bekende slaapplaats tegen. Leuk ! En nu dus Worms en de jeugdherberg. Prima onderkomen zo lekker in het centrum. Voorlopig wens ik je weer mooie wandelingen toe( en geen privé-problemen ). Ik ga nu een poosje fietesen in Engeland, ik kom op 17 juli terug, en ik hoop dan te lezen dat je ergens in Noord-Italie zult zijn ! Bon Camino !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 129103

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: