Rudesheim naar Obermoschel (27km). - Reisverslag uit Obermoschel, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Rudesheim naar Obermoschel (27km). - Reisverslag uit Obermoschel, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Rudesheim naar Obermoschel (27km).

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

18 Juni 2016 | Duitsland, Obermoschel

Vandaag helaas een kort bericht. Problemen met Internet in het dorp.
Lekker geslapen,en na een zeer goed ontbijt vertrokken voor de eerste van 3 zware dagen.
Vandaag een route van plusminus 25km denk ik..
Maar meteen wel al een klim naar een televisie toren, erg "mooi" zeg.
Hierna volgt een afdaling en dan gaat via het riviertje de Nahè naar de volgende col. Het is ditmaal mooi door het bos, de Demburg.
Het is eerste gedeelte is steil, dan een stuk waar ik om de berg in feite heen loop. In de nabijheid van het "Stollen bergbau museum " gaat het weer flink om hoog.
Daarna volgt een afdaling oor het bos, maar helaas er zijn vele paden afgesloten vanwege stormschade de laatste weken.
Dus dan maar kijken op de GPS voor een alternatief. Even goed bestuderen en dan maar hopen dat het klopt.
Even later kom ik Jan tegen die ook vannacht in het hotel had geslapen.Hij is een Nederlander die uit Elspeet komt. Hij loopt een paar dagen de E8. Zonder GPS en een nog minimale beschrijving als ik. Hij is verdwaald . Samen lopen dan naar de eindstemming van vandaag, tenminste voor mij. Jan vindt het nog te vroeg en loopt verder.Hij loopt meestal routes van 40km en dan vooral de GR's in Frankrijk. In Obermoschel blijkt mijn onderkomen meteen aan de E8 te liggen. Ik neem afscheid van Jan, en wie weet zien we ons nog eens.
Het is een mooie kamer bij een oudere stel waar ik privé slaap.
Eerst douchen en dan eens kijken of er een winkel is. Helaas het blijkt een stil dorp te zijn, en het restaurant waar de vrouw des huizes we voorstelde is gesloten vanwege vakantie.
Gelukkig ligt er tegenover mij een doner kebab zaak. Dus eens totaal want anders. Tegen 18.00 uur een lekker diner schotel gegeten met genoeg knoflook. Dit ruikt toch niemand morgen.
Oh ik feliciteer alle Belgen met de goede overwinning op Ierland.
Komen de Rode Duivels nu los.....?
Straks nog even kijken en weer op tijd slapen.

Welterusten alvast,

Fred "Pelgrim Skippy "


  • 18 Juni 2016 - 22:11

    Sonja:

    Hallo Fredje! De eerste van de drie zware dagen ben je al goed doorgekomen, sterk bezig! Dank om onze ploeg te steunen... Het heeft zijn nut bewezen. Hopelijk geraken we in de volgende ronde. Nog veel sterkte voor de volgende dagen!!! Groetjes uit Dilsen.

  • 19 Juni 2016 - 10:56

    Roy:

    Weer een pittige etappe achter de rug. Ik merk dat je de verslagen in wielertaal schrijft, je bent duidelijk ook bezig met de voorbereiding op de tour-toto en ook het EK laat je niet onbesproken. Wat betreft de EK-toto, je staat oa met mij gedeeld 14e en slechts 20 pnt achter op de koplopers.

    Maar terug naar de hoofdzaak. Weer heel veel succes gewenst voor de komende zware etappes. Blijf scherp en alert bergop en sla niet over de kop in de afdaling.

    Gr Roy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 129101

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: