Dinkelsbühl naar Maihingen ( 31 km. ) - Reisverslag uit Maihingen, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Dinkelsbühl naar Maihingen ( 31 km. ) - Reisverslag uit Maihingen, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Dinkelsbühl naar Maihingen ( 31 km. )

Blijf op de hoogte en volg Skippy

02 Juli 2016 | Duitsland, Maihingen

Vannacht goed geslapen, nog een helft gekeken naar de rode duivels. Wat ik heb gezien was niet slecht. Als de wekker afgaat eerst maar eens op internet gekeken wat de uitslag is geworden. Helaas de rode duivels hebben verloren. Ik wens mijn Belgische vrienden veel sterkte met dit verlies, maar een troost de brullende rode leeuw is al een tijdje doodstil. Oké, nu eerst mijn voeten en knieën verzorgen. Daarna alles inpakken in de rugzak en zorgen dat de watervoorraad weer op peil is in de camelbag en de siggfles. Dan wordt het tijd voor het ontbijt, o ja, buiten regent het. Ik neem natuurlijk een broodje kaas/salami en eentje met jam. Ik maak ook al 2 broodjes klaar voor onderweg met kaas/salami. Natuurlijk drinkt skippy koffie en een glaasje jus.Als toetje een bekertje aardbeien yoghurt. Nog even betalen en een stempel in mijn pelgrimspaspoort. En dan snel naar de kamer om de tanden te poetsen. De kerkklok slaat inmiddels 8.00 uur. Klaar om op weg te gaan... Helaas wil de gps niet meewerken, hij vindt de satellieten niet. Na ong. 10 min. is de gps klaar.. Samen gaan we dan op pad. Het eerste gedeelte buiten Dinkelsbühl is niet zo interessant. Maar na 2 km. gaat de route het bos in. Natuurlijk met een stevig kort klimmetje. Door het bos is het goed lopen het is wel droog maar voor de hele dag zijn er buitjes gemeld. Qua temperatuur is het aan de frisse kant. Maar dat betekent wel goed wandelweer. Het eerste dorpje is Botzenweiler (4 km.). Dan een stukje langs de velden en een klein stukje bos. De volgende dorpjes zijn Limburg en Wilburgstetten (9.5 km.) Voor mijn gevoel heb ik het ritme nog niet te pakken,misschien komt het door die buitjes motregen. Maar als ik op de kerkklok kijk in Wilburgstetten loopt het toch goed. De kerk was open erg mooi. Gepland heb ik een lunchpauze in Bosacker (16 km.) maar ik ben ik ben hier al tegen half 12. Ik voel me nog goed, en het volgende dorpje is op 5 km., te weten Fremdingen, dat is ook groter en er zal zeker een gasthof of iets dergelijks zijn. De eerste 4 km. gaan lekker door het bos over schotterwegen en de laatste km. over asfalt naar Fremdingen een groter dorpje maar niet het eindpunt van deze etappe in dit boekje,maar een mini gehucht 2 km. verder. Vreemd op het eerste moment. Maar als ik dan door Fremdingen loop is het doodstil, geen gasthof die open is, wel een bakkerij die open is. Maar de bakkersvrouw is erg vriendelijk, dus absoluut niet, ik vraag om een flesje chocomel uit de koelkast. Maar helaas, ze heeft de kassa al op gemaakt, super vriendelijk. Ook na mijn smeekbede, het helpt niet. Ik wens haar nog vele klanten toe. Gelukkig is de slager een paar deuren verder wel vriendelijk, hij heeft ook drank in de koelkast staan, ook chocomel en ik krijg het van hem gratis, en een stukje worst. Gelukkig toch nog nette mensen in dit dorp. Op een bankje eet ik alles op en het smaakte goed. Na een half uur ga ik weer verder, want het is nu nog droog, en overal om me heen zie ik donkere wolken. Eerst naar het kleine gehucht Raustetten wat volgens het boekje het eindpunt is. Maar ik plak er nog eens 8 km. aan vast.... Maihingen is mijn slaapplaats voor vandaag. Raustetten bestaat uit 7 huizen een kerk en een gasthof. Dan gaat het afwisselend over asfalt of schotterwegen door een landschap van akkerbouw en veeteelt. Een echte boeren omgeving. Hierbij loop ik door kleine leuke dorpjes, soms is de tijd hier stil blijven staan. Maar dat heeft ook wel wat. Ik geloof dat deze mensen in die dorpen nog puur genieten van het leven, weg van de virtuele wereld. Tegen 15.00 uur zie ik de toren van Minoriten klooster Maria Himmelfahrt. Nog een 10 min. en ik ben in Maihingen. Mijn slaapplaats is bij het klooster. De gasthof en de kamer zien er goed uit. Eerst even douchen en de was doen. Dan kan deze drogen op de verwarming. Ook even mijn baas gebeld, hij geeft vandaag een feest voor alle lab medewerkers, hij gaat genieten van zijn welverdiende pensioen. Ik heb altijd graag met hem gewerkt en we deelden samen een hobby, lange sportieve vakanties, hij op de fiets en ik te voet. Hij begreep ook destijds waarom ik naar Santiago de Compostella wilde, en nu het vervolg naar Rome. Joop. bedankt voor de fijne leerzame tijd, dat ik onder U heb mogen werken. Het gaat U goed!!! Ik heb natuurlijk ook de kloosterkerk bezocht. Wat een pracht en praal heeft deze kerk. Geweldig gewoon. Natuurlijk heb ik ook een kaars voor Sem aangestoken want morgen is het zover, hij moet op de Nederlandse kampioenschappen zwemmen in Dordrecht de 100 meter schoolslag zwemmen. Succes Sem, jij bent nu al een held. Na het biertje op het terras even uitrusten op het bed.Tegen 18.00 uur gaan eten in de stube. Een goulashsoep en daarna een rinderbraten met champignonsaus en salade en een Weisse bier. Het smaakte lekker, eenvoudig, zoals vroeger bij mam thuis.Als toetje een koffie, ook de blog geschreven. Vanavond geen voetbal voor mij, geen tv. en geen wifi. Dus lekker vroeg naar bed. O ja, ik wens alle schutters veel plezier op het OLS in Maasmechelen. Ik hoop dat de jeugdgroep van het Zandakkergilde St. Jan Venray de Esprit prijs wint, want deze verdienen ze echt wel. En wat de Um betreft, St, Maternus Wijlre of St. Hubertus Ubachsberg of het volgend jaar jubilerende St. Sebastianus Eys. Uit België St. Amandus Opglabeek of St. Laurentius Bocholt. Veel succes onder de buks en vele andere neven wedstrijden.En vergeet zeker niet te genieten.

Welterusten een ieder,

Fred, "pelgrim Skippy"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 129085

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: