Bad Mergentheim naar Röttingen (24km). - Reisverslag uit Röttingen, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Bad Mergentheim naar Röttingen (24km). - Reisverslag uit Röttingen, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Bad Mergentheim naar Röttingen (24km).

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

27 Juni 2016 | Duitsland, Röttingen

Vannacht niet echt super geslapen, het bed was aan de korte kant, net twee meter lang. Nou is dat niet het probleem, maar als ik me dan eens wil uitstrekken met mijn benen, en de voeten stoten dan meteen tegen een muur, is dat echt niet fijn.
Maar goed.... Ik heb het overleeft.
Vandaag was het ontbijt pas om acht uur, en omdat er ook geen bakker open was in het centrum, moest ik wel wachten tot acht uur. Half uurtje extra lekker kunnen wakker worden, en de beelden van de Belgen gezien op het journaal.
Natuurlijk weer hetzelfde verhaal, voeten verzorgen, water voorraad aanvullen, en alles al inpakken.

Tegen 7.45 uur alvast naar beneden gegaan voor te gaan ontbijten, maar helaas er was stroom uitval geweest in het centrum, nadat er vanochtend al begonnen was met het opruimen van alles wat bij het Stadt Fest betrokken was.
Tegen 8.15 uur was er weer stroom en even later ook koffie en de rest van het ontbijt.
Lekker weer twee broodjes genomen met kaas/salami en een met jam. Een extra gemaakt voor onderweg.
Na het ontbijt nog even tandenpoetsen, betalen en dan opweg.

Vandaag is het einddoel Röttingen, volgens het boekjes 22km. verderop gelegen.
Het probleem was in het begin, hoe uit het stadje te geraken, de bordjes waren niet te zien, ivm afbreek werkzaamheden in het centrum.
Als ik eindelijk de stad uit ben, kan ik me ook weer concentreren op alles wat er te zien / horen is.
Na ongeveer 5km kom ik aan in Markelsheim, ik wil hier niet stoppen, maar plotseling vraagt een man die de bloemen in zijn tuin aan het verzorgen, waar ik naar toe ga....vandaag naar Röttingen en het doel is Rome.
Meteen roept hij zijn vrouw om nog een kop koffie te maken, en gezamenlijk drinken met z'n drieën koffie. Beide zijn erg onder de indruk van mijn verhaal. Maar helaas ik moet ook verder, ze wensen veel geluk, plezier, en wijsheid op mijn tocht, en dat deze mag breng wat mijn een gelukkig mens maakt.
Het was een bijzondere ontmoeting.
Via Elpersheim kom ik tegen één uur aan in Weikersheim (13km.), de eindplaats van deze route voor vandaag volgens het boekje, maar niet voor mijn. Het heeft een mooi oud centrum, met een zeer mooie markt. Even de kerk ingegaan voor twee kaarsjes op te steken, voor mijn ouders en een voor alle overleden familieleden.
Ook eet ik op de markt mijn broodje op en neem bij de bakker een koffie om mee te nemen. Ook de appel verdwijnt in mijn maag.
Nu gaat het nog tien kilometer verder naar mijn einddoel Röttingen.
Eerst een pittige klim om Weikersheim uit te komen, dan langs een sterrenwacht, en even later kom ik op een kruising uit.
Hier hangt een blaadje dat de route is gewijzigd, maar helaas staat er niet hoe verder te lopen.
Ik besluit om af te dalen naar het beneden gelegen dorp en dan over de fietsroute naar Röttingen te wandelen.
De afdaling is goed te doen, in het dorpje Tauberrettersheim, zijn twee dingen echt te moeite waard, één de oude stenenbrug met zes bogen uit 1733 over de Tauber heen. En ten tweede tegenover de brug de kitsch van een verzamelaar, allemaal tentoongesteld tegen de huisgevel.
Van hieruit zijn het nog 3,7km. volgens de bordjes naar Röttingen, de route verloopt langs de Tauber.
Als ik Röttingen binnen wandel, kom ik het echtpaar uit Tilburg tegen waarmee ik gisteren bij de Italiaan naar het voetbal heb gekeken. Ze hadden het vandaag nog over mij gehad, ze vonden het toch wel heel bijzonder. Lekker bij geklets .......
Röttingen is niet zo groot, maar ook dit dorp heeft weer een schitterend marktplein, en nog oude stadsmuren met een poort erin. Even een stempel bij het VVV kantoor.
Helaas de kerk was dicht, dan maar naar het slaapadres. Ik heb een mooie kamer en een groot bed, dus vannacht geen problemen met mijn voeten.
Eerst de was al in de wasbak leggen om te weken, ondertussen lekker zelf onder de douche gegaan, en dat voelt toch altijd weer super. Na het douchen de was uitspoelen en ophangen op de varanda, onder een ruim afdak.

Lekker op het terras gezocht naar een slaapplaats voor morgen in Rothenburg ob der Tauber. Ik heb er een gevonden, privé in het centrum. Super.
Ook even gebeld met mijn zus en mijn Steunpunt in alles, Nico en Minie. Ze hebben altijd een luistert oor voor me, en geven mij altijd als het nodig weer moed om door te gaan.
Onder het genot van een Radler alvast wat aan de blog geschreven, en al een keuze gemaakt voor het eten, het wordt vandaag Kase spatzle met zwiebel und salat, en een Weisse bier.
Als toetje nog een koffie. Het heeft voortreffelijk gesmaakt, Kase spatzle vind ik altijd lekker, zeker met speck und zwiebel erin.

Dan ga ik naar mijn kamer, geen tv vandaag, en luister ik lekker naar muziek. Tot dat mijn ogen zeggen, het is genoeg geweest.

Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy"

  • 27 Juni 2016 - 23:15

    Manita:

    hallo fred , we hebben net de ols vergadering achter de rug van de schutterij, ook wij gaan goed voorbereid , net zoals jij op deze tocht,naar het ols, we zullen je die dag zeker missen,
    .Mijn toetje van de dag is jouw blog te lezen, in gedachten zijn we bij je , tot morgen

  • 28 Juni 2016 - 15:12

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Zo te lezen een fijne dag gehad, weer een leuke ontmoeting met mensen uit de omgeving. Het is natuurlijk ook bijzonder wat je nu doet. Ik hoop dat je nachtrust vannacht beter was.

    Groetjes en geniet!

  • 28 Juni 2016 - 20:04

    Iné:

    He Fred
    Als ik je avonturen zo lees , dan gaat het volgens mij "wat luchtiger aan toe.
    Gezellige menssen die je treft en de regen is op het moment ook wat verder weg voor jou, gelukkig.
    Hier worden wij nog dagelijks getracteerd op een buitje of ook vaker een echte bui.
    Maar goed dat jij het droger houd.
    Volgens mij is hetook goed dat je flink moet lopen en klimmen, ik lees iedere dag weer ; lekker gegeten, lekker toetje , anders zouden wij een ronde Fred hier terug zien op het lab achter een paar maanden :)

    Nou Fred ga zo door en laat de dag je verrassen
    groet van Iné

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 129177

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: