Simonskall naar Gemünd 25 km. - ( 5 km. ) - Reisverslag uit Altscheid, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Simonskall naar Gemünd 25 km. - ( 5 km. ) - Reisverslag uit Altscheid, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Simonskall naar Gemünd 25 km. - ( 5 km. )

Blijf op de hoogte en volg Skippy

07 Juni 2016 | Duitsland, Altscheid

Vannacht echt super geslapen, zelfs geschrokken van de wekker toen die afliep. Om 6.00 uur dus opstaan. Eerst natuurlijk volgens de checklijst alles afwerken. Voeten en tenen verzorgen en daarna aankleden en voor zover alles inpakken in de rugzak. Ook even de krant gelezen en muziek geluisterd op de Ipad. Langzaam aan richting het ontbijt gaan. Dit was zeer goed verzorgd, net zoals de kamer waar ik sliep. Een aanrader voor eenieder die hier langskomt ( 37 euro inc. ontbijt ). Na het ontbijt even afrekenen en even de laatste dingen doen, zoals tanden poetsen en de camelbag vullen. Nog een paar foto's maken van het kleine dorpje. En dan gaat het beginnen..... Als eerste een flinke klim, met enkele zeer steile stukken erin, maar gelukkig met de gps is het goed te lopen. Na de klim is het nog zo'n 3,5 km. vals plat lopen naar Schmitt. Ik maak hier even een stop. Bij de bakker op de hoek een apfeltasche en een chocomel gescoord. Na de verdiende pauze gaat het verder langs de Ruhrsee. Dit liep wel lekker, vlak en in de schaduw. Wel was het rondom de Ruhrsee al goed aan het rommelen en donderen, terwijl de eerste bliksemflitsen te zien waren. Even stevig door lopen tot aan de Ruhrtalsperre. Ik was er even voor 12.00 uur net op tijd om te zien hoe een rondvaartboot aanmeerde. Vele mensen, vooral ouderen hadden zich verheugd op een boottocht op de Ruhrsee. Maar ondertussen flitst en dondert het steeds heftiger. De kapitein besluit schijnbaar om niet uit te varen en een ieder komt van boord. Ik loop verder naar Heimbach, een 6 km. verderop, langs de Ruhr., Het flitsen wordt steeds heftiger en ook het gedonder wordt erger. Net over de Ruhrtalsperre begint het ook nog te regenen. Eerst een paar druppels maar het worden er steeds meer. Dus tijd om een versnelling hoger in te schakelen. Het is ja vlak tot Heimbach. Als ik in Heimbach aankom eerst even bij de VVV. gaan kijken wat het weer doet de komende uren. Want met dat geflits is het onverantwoord om verder te lopen. De buienradar is donker met grote rode vlekken erop. En er is al een waarschuwing uit gegaan voor de watersporters en voor de mensen onderweg in de bergen. Het eerste stuk is misschien nog wel te doen, maar dan moet je nog een paar km. door vele open stukken. Not done bij deze omstandigheden. Dus dan maar informeren of er een bus gaat naar Gemünd. Ja er gaat nog een om 15.57 uur. Dus even een cafeetje opzoeken en wachten. Als ik in het café op de radio hoor dat er op enkele plaatsen in de omgeving van de Ruhrsee flinke schade is ben ik blij met mijn beslissing. Veiligheid boven alles. Om 15.57 uur heb ik een bus naar Gemúnd. Dus heb ik ruim 2 uur de tijd om Heimbach te bekijken. Maar ja, in de stromende regen is dat ook geen pretje,wat dan....? Juist een cafeetje of iets dergelijks opzoeken en de tijd doden. Al snel vind ik een cafeetje met bistro. Even een soep en cola bestellen, de goulashsoep was erg lekker. Inmiddels was er een fietser binnengekomen, ook drijfnat. Dus dan maar samen schuilen. Hij bleef hier op de camping slapen. Hij kwam van Handiger en was op weg naar Genéve in Zwitserland. Na een 3 kwartier is hij vertrokken naar de camping. Voor de tweede nacht moest hij slapen in een natte tent. Ik ben zelf maar begonnen aan de blog. Maar wel op de tijd letten. Nog even met het steunpunt in Brunssum gebeld en daarna naar de bushalte gelopen. De bus was op tijd, maar de chauffeur was heel slecht gehumeurd. 3,50€ moest ik betalen en ik kom met 10€ aan. Dat heb ik geweten. Maar ja, uiteindelijk heeft hij, na veel gemopper, het aangenomen. De busrit duurde een half uurtje. Bij aankomst in Gemünd eerst een eetgelegenheid opgezocht, omdat mijn slaapplaats 900 mtr buiten het centrum lag. Ik heb gekozen voor een lekkere omelet en een lekkere salade en natuurlijk een Weisse bier. Tegen 18.00 uur kom ik aan bij mijn slaapplaats. Een aardige mevrouw wijst mij de kamer en brengt even later een kop koffie en een fles water. Onder het genot van de koffie schrijf ik de blog af. En natuurlijk nog douchen en lekker relaxen zonder wifi of iets en op tijd naar bed. Want morgen een lange trip van ruim 30 km.

Welterusten alvast eenieder,

Fred " pelgrim Skippy ".
.

  • 07 Juni 2016 - 20:57

    Kiki:


    Wat lees ik nu,toch stiekem de bus gepakt.

  • 07 Juni 2016 - 20:58

    Kiki :

    Grapje!!!!!!

  • 07 Juni 2016 - 21:21

    Josefine:

    Hoi Fred

    Je loopt al flinke afstanden!!!
    Dit is wel een heel avontuur.
    Heel veel plezier, en goed eten in Duitsland!

    Groetjes Josefine

  • 08 Juni 2016 - 07:21

    Erik Berben :

    Hey Skip,
    Petje af, het is niet niks om te lopen met onweer!
    Je kiest voor een veilig verloop van je tocht, dus de bus was een prima keuze, had ik ook gedaan.
    Nog veel wandelplezier vandaag, het weer zal je meezitten.
    Groet van de aoj sjutte Naer.
    Erik Berben

  • 08 Juni 2016 - 09:58

    Monique W.:

    Hallo Fredel,

    Het gaat niet van een leien dakje als ik dit zo allemaal lees!
    Het schijnt dat jouw pelgrimstochten moeilijk moeten beginnen.
    Hoop voor je dat het vandaag beter gaat en dat de weersvoorspellingen voor de komende dagen beter worden.

    Waldmansheil, Monique.

  • 08 Juni 2016 - 11:24

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Wat is dat toch met jouw tochten....altijd van dat vervelende weer aan het begin. Het is maar goed dat je zuidwaarts loopt, dan wordt het weer misschien gauw weer beter. Goed besluit om niet door het onweer te gaan lopen, dat is vragen om ellende. Ik hoop dat de weergoden je gauw beter gezind zijn!

    Groetjes, Rimca

  • 08 Juni 2016 - 16:31

    Wim En Helma:

    Hee Fredje

    Hoop neet det ste zoeveul water kriegst as wee hiej.
    Eine sjoene wanjel tocht tot in roeme.
    We zulle dich volge tot doa mer dan op oze stool.

    Gr Wim & Helma

  • 08 Juni 2016 - 19:43

    Jan Stevens:

    Hoi Fred
    Mijn reactie per abuis onder het verslag van gisteren geplaatst
    Ik blijf je volgen op de voet
    Mooie verslagen zoals van jou gewend
    Blijf lopende
    Groetjes

    Jan Stevens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 129095

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: