Mönschsdeggingen naar Donauwörth (27km.) - Reisverslag uit Donauwörth, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Mönschsdeggingen naar Donauwörth (27km.) - Reisverslag uit Donauwörth, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Mönschsdeggingen naar Donauwörth (27km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

04 Juli 2016 | Duitsland, Donauwörth

Vannacht redelijk geslapen, helaas hebben een paar muggen mijn gestoken, en ook nog op een vervelende plek, op mijn rechtervoet. En twee op mijn linkerhand. Hopelijk heb ik komende nacht geen last van deze "monsters".
Als om zes uur de wekker gaat, zou ik zo nog wel even willen omdraaien, maar ja de weg roept....
Na 10 minuten maar opgestaan, even snel onder douche om wakker te worden, en dan in omgekeerde volgorde de checklijst afwerken. Eerst de camelbag en sigg fles vullen met water, de rugzak inpakken, en als laatste de voetverzorging.
Ook even bij het journaal op de tv de goals van Frankrijk tegen IJsland gezien, de rest interesseert mijn niet zo.
Een pelgrim heeft maar een paar zaken die hij nodig heeft, een slaapplaats, eten, de juiste weg, mensen ontmoeten.....

Het wordt tijd om te gaan ontbijten, omdat ik al om 7.00uur wilden ontbijten zijn er geen broodjes. De bakker komt pas tegen 7.45uur. Gelukkig is er wel brood.
En ja, twee boterhammen met kaas en twee met jam.
Natuurlijk met koffie en juice
Nog even betalen, een stempel voor mijn pelgrimspaspoort, en tandenpoetsen en ik ben klaar om te vertrekken.
Opweg op de laatste route van de Romantische strasse deel 1......naar Donauwörth.

Het is even voor acht als ik vertrek.
Eerst weer naar het klooster, dat ik gisteren al bezocht heb, en dan verder door het bos richting Waldschenke Eisbrunn (6,5km).
Het zag er gezellig uit, maar op dit tijdstip is het er erg stil, alleen de postbode maakt wat lawaai, en natuurlijk de blaffende hond.
Ik loop verder door het bos naar Bockberg, dit is een mooi punt op een heuvel, waar ook een bergkruis opstaat.
Je hebt er schitterend overzicht over de wijde omgeving. Maar helaas het is licht bewolkt vanochtend.
Wel genoten van de rust en het zicht. Dan ga ik verder naar een volgend hoogtepunt op het eerste gedeelte van deze etappe, namelijk naar Burg Harburg, waar ook het stadje naar vernoemd is Harburg.
Ik wil in de Burg even wat gaan drinken, maar helaas, Montag Ruhe tag. Dus heb ik alleen het eerste deel gezien.
Wel nog een mooi stuk rondom de Burg gelopen, met schitterende blikken op de stad Harburg.

Vanaf hier begint ook deel twee van de etappe, het begin gaat nog, in het boekje staat dat er na 3km problemen zijn met een steengroeve. Als ik er aankom loop ik toch naar de steengroeve, en het lukt redelijk om er om heen te lopen, helaas ontbreken er daar richtingsbordjes en dus wordt het verder wat zoeken om op het goede pad te komen. Het weer is ook nog omgeslagen, de temperatuur omhoog geschoten en het is erg benauwd geworden.
Gelukkig kom ik met hulp van de gps weer op het goede pad uit, het vervolg door het bos richting Wörnitzstein is ook een heen en weer. Ik heb op een gegeven moment bij een schutzhütte even een pauze gemaakt. Hier eens goed gekeken hoe de route op de gps loopt , en of er geen directe weg is te vinden.
En ik heb er een gevonden, vooral de overbodige lussen eruit gehaald. Tegen 13.45 uur bereik ik dan Wörnitzstein.
Helaas is hier geen gasthaus open, allemaal Ruhe-tag, en ik dan.....
Gelukkig is er nog wel iemand zo vriendelijk om mij een glas water te geven. En dan verder naar Donauwörth.
Het is tussen de 6 tot 8 kilometer nog, ik begrijp er niks van.
Ik loop gewoon richting het centrum en achteraf maar eens kijken wat de gps aangeeft.
Met stom toeval kom ik precies uit bij de Toeristen Verband.
Daar even gevraagd waar mijn slaapadres ligt, en even aangegeven de problemen op het tweede gedeelte van de etappe. De vriendelijke dame ging er een melding (externe ika) van maken. Het slaapadres is zo gevonden, net buiten het kleine centrum van de stad, 5 minuten lopen.
Een mooie kamer, en een gezellige gastheer.
De middag heb ik me bezig gehouden met het boeken van overnachtingsplaatsen. Ze zijn nu vastgelegd tot komende vrijdag. Een zorg weer minder.
Natuurlijk ook een verfrissende douche genomen, en in plaats van een biertje, nu een cola genomen. Even wat suiker nodig.
Tegen zeven uur wat gaan eten, tenminste als er iets open is.
Ik heb wat gevonden, een gasthaus met een kleine menukaart.
Het wordt een Bayern schnitzel (schnitzel met groente erop) en bratkartoffeln, salade en Weisse bier. Het smaakt goed.
Het wordt tijd om terug te gaan.....ik moet de blog nog schrijven.
Ook nog even gebeld met Roy, een collega, van me.
Tegen 22.15 uur gaan slapen.
Morgen een korte etappe ..20 km.

Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy"

  • 05 Juli 2016 - 18:39

    Twan Van Appeven:

    Hallo, allereerst de complimenten voor de je prestatie. Over 2 jaar zijn we hetzelfde van plan. Nu heb ik een vraag? Hoeveel liter inhoud heeft je rugzak?

    Met vriendelijke groet,

    Twan van Appeven
    Posterholt.

  • 05 Juli 2016 - 19:37

    Skippy:

    Mijn rugzak is 70+20 liter een loze alpine
    Stuur je mailadres naar mij info@skippy-ontour.nl en dan neem ik mij tocht contact met je op.

  • 05 Juli 2016 - 19:37

    Skippy:

    Mijn rugzak is 70+20 liter een loze alpine
    Stuur je mailadres naar mij info@skippy-ontour.nl en dan neem ik mij tocht contact met je op.

  • 05 Juli 2016 - 19:37

    Skippy:

    Mijn rugzak is 70+20 liter een loze alpine
    Stuur je mailadres naar mij info@skippy-ontour.nl en dan neem ik mij tocht contact met je op.

  • 05 Juli 2016 - 19:37

    Skippy:

    Mijn rugzak is 70+20 liter een loze alpine
    Stuur je mailadres naar mij info@skippy-ontour.nl en dan neem ik mij tocht contact met je op.

  • 05 Juli 2016 - 19:37

    Skippy:

    Mijn rugzak is 70+20 liter een loze alpine
    Stuur je mailadres naar mij info@skippy-ontour.nl en dan neem ik mij tocht contact met je op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 129058

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: