Rothenburg ob der Tauber, rustdag (0km.) - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Rothenburg ob der Tauber, rustdag (0km.) - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Rothenburg ob der Tauber, rustdag (0km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

29 Juni 2016 | Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Vannacht redelijk goed geslapen, een paar maal wakker geworden van wat steekjes in mijn knie, ja inderdaad die linkerknie.
Vanochtend meteen tape erom gedaan, die ik van fysiotherapeute Noor, had meegekregen. .
Alle voorbereidingen gewoon gedaan voor te gaan wandelen, 25 km. naar Vehlberg.
Maar toen ik naar beneden liep om te gaan ontbijten, voelde het niet lekker aan.

Tijdens het ontbijten, dat zeer goed verzorgd was, met zelf een gebakje erbij, heb ik liggen wikken en wegen.
Maar eigenlijk was ik er zelf al vrij snel uit, ik neem een rustdag hier in Rothenburg.
Even geen belasting voor mijn knieën, en dat is beter dan nu doorlopen, en later met grotere schade komen stil te staan.
Bij het afrekenen heb ik de gastvrouw meteen gevraagd of ik nog een nacht kon blijven.
Dit was geen enkel probleem, zeker omdat ik een blessure heb. Alleen dan niet op de grote kamer, maar op een iets kleinere kamer. Geen enkel probleem.

Na deze beslissing meteen het steunpunt in Brunssum en mijn zus gebeld. Ze waren het mijn beslissing meer dan 100% eens.
En Nico zij zelfs nog, dat is het voordeel van eigen baas zijn.
Even naar de winkel gegaan voor wat fris te halen, en nog wat pleisters, om mijn voeten ook na deze rustdag weer goed te kunnen te verzorgen.
Nog even wat gerust erna, dan tegen half twaalf het stadje eens gaan bekijken. De kerken (St. Jacobus en de St Francicus) bezocht, wel speciaal voor mij die namen. Beide maar erg mooi.
Uitzichtpunt voor de Taubertal bezocht, en een schitterende wandeling gemaakt over de vestingsmuren van de stad. Wat heeft deze stad vele torens.
Ik merkte op een gegeven dat mijn knie weer begon tegen te pruttelen, dan maar op de marktplein gaan zitten en mijn late lunch genuttigd, die eigenlijk voor de wandeltocht bestemd was.
Op de markt speelde rond 16.00uur een Amerikaanse orkest op.
Een mix van big band een blaas orkest, Soms met bekende stukken erbij.
Het eerd langzaam tijd om terug te gaan naar mijn verblijf, even douchen, en nog war relaxen. Ik heb wel alvast weer 2 slaapplaatsen geregeld voor de komende dagen. Want ik ga er vanuit dat het goed gaat komen.
Dus vandaar al weer twee geregeld.

Dan wordt het tijd om iets te gaan eten.
Het wordt een Kasespatzle met zwiebel und speck, en dit maal geen biertje maar een fanta. Het smaakte goed.
Nog even bij de bakker langs voor een kop koffie, en dan op mijn kamer beginnen aan mijn blog. Want ook op een rustdag wordt de blog bijgehouden.
Ik ben positief en morgen ga ik weer vrolijk verder richting Vehlberg.
Voor nu nog even wat muziek luisteren en dan lekker slapen,

Welterusten een ieder,

Fred. "Pelgrim Skippy"

  • 29 Juni 2016 - 20:58

    Madeleine:

    Ha die Fred.
    Goed gedaan om een rustdag te nemen. Ik hoop dat je er morgen weer tegenaan kunt zonder al te veel last van die knie. Wij lezen iedere dag jouw blog en vinden het zeer indrukwekkend. Leo is heel bekend in Rotenburg. Daar is een vliegveldje en daar heeft hij heel wat keren gevlogen met een vriend van hem. Veel succes morgen en hals und beinbruech.

  • 29 Juni 2016 - 21:11

    Camiel:

    Hey Fred,
    goed om die rustdag te nemen. Je bent goed bezig. Leuk om steeds je blog te lezen.
    Respect voor je uitdaging. Succes met opstarten morgen!


    Camiel

  • 29 Juni 2016 - 21:45

    Christophe :

    He fred,

    Ik hoop dat je morgen gewoon kunt doorwandelen! goede zet om een rust dag te nemen. Je hebt nog vele kilometers te gaan.

  • 29 Juni 2016 - 21:50

    Maddy Cobben:

    Toi, toi, toi met die knie en veel succes !

  • 30 Juni 2016 - 01:29

    Petra Jacobsen:

    Oei Fredje...hoop dat n dagje rust voldoende is voor je knie.
    Want blessures kunnen veel roet in t eten gooien...maarja maar ff niet aan denken.
    Hoop dat je morgen weer voldoende hersteld bent om je kilometers te kunnen maken toi toi toi

  • 30 Juni 2016 - 08:10

    Sandra:

    Goed gedaan Fred, zo'n rustdag kan geen kwaad, morgen weer fris er tegen aan. Ik hoop dat je knie mee gaat werken. Veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 129072

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: