Vielbrunn naar Burgstadt (21 km.) - Reisverslag uit Bürgstadt, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Vielbrunn naar Burgstadt (21 km.) - Reisverslag uit Bürgstadt, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Vielbrunn naar Burgstadt (21 km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

23 Juni 2016 | Duitsland, Bürgstadt

Vannacht goed geslapen.
Niets meer van de vanavond wedstrijden meegekregen. Dus dit heb ik dan eerst gezien bij het nieuws.
Eerst het vaste patroon afwerken en natuurlijk zorgen voor voldoende water. Alles ingepakt en dan lekker gaan ontbijten.
Een normaal ontbijt, twee broodjes en koffie en jus. Het gekookte ei heb ik niet genomen.
Nog even betalen, wandelschoenen aan, nog insmeren en dan kan ik vertrekken. Het is even voor acht jaar
Het Nibulungen pad komt langs het hotel, even het dorpje uitlopen, en dan gaat het eerst geleidelijk naar beneden. Maar daar komt ook een einde aan, want deze dag telt een beklimming. Eerst even rustig zig zag omhoog, gevolgd door twee steile beklimming recht omhoog door bos. De laatste was de ergste. Het pad lag bezaaid met takken, wortels, halve bomen zelfs en zoek dan maar een pad. Dit heeft tijd en energie gekost. Maar goed ....
Na de top, niets te zien, gaat het heel geleidelijk naar beneden over zachte bospaden en in de schaduw.
Na ruim 8km kom ik aan in het dorpje Rudenau.
Hier een stop gemaakt en wat gedronken en een muesli reep gegeten.
Nog een klein stukje berg op, en gaat het 5 km richting Miltenberg.
En dan nog eens het stadje inlopen via weer zo'n vieze hoofdstraat.
Langs de Main kon je in het stadje niet lopen, omdat er werkzaamheden zijn ter bescherming tegen het hoog water van de Main. De altstadt is erg mooi met vele oude panden in oude stijl.
De terrassen zitten goed vol. Ik moet nog even door lopen naar het aan elkaar vastgegroeide Burgstadt. Ik heb hier weer een privé adres, hier zijb al vaker Nederlandse pelgrims geweest. De man des huizes vindt de Nederlanders altijd goed en netjes.

Even uit puffen op bed en dan maar eens het dorpje gaan bekijken.
En natuurlijk de eerste wandelkaarten retour sturen, weg met die ballast. Als ik net weg ben bij de post gaat de telefoon.
Het zijn oom en tante Nico en Minie ( steunpunt Brunssum ). Ze vragen waar ik ben. Ik zeg dat ik net opweg ben naar het centrum. Oké zegt Nico want wij staan bij het Rathaus. Dat is een verrassing voor me. Leuk om weer iemand te zien. We besluiten een terrasje te pikken. Even lekker gezellig bij kletsen. Heerlijk gewoon , mijn dag kan niet meer stuk. Even voor de goede orde zij kwamen terug van vakantie in Oostenrijk en zijn extra naar Burgstadt gekomen om gedag te zeggen. Tegen vieren hebben ze mij afgezet bij het slaapadres. Ik ben gaan douchen en heb alweer een slaapplaats geregeld in Wertheim.
En Nico en Minie zijn nu opweg naar huis. Rij voorzichtig. Het was geweldig zo'n spontaan bezoek. Super bedankt.
De douche doet weer wonderen en het bezweten shirt hangt buiten.

Dadelijk ga ik eten bij een Italiaanse restaurant, zin pasta en een wijntje.
En na het eten vroeg naar bed, de warmte kost veel energie.

Een goede wandeling vandaag en een middag die ik nooit meer zal vergeten.

Welterusten alvast voor straks.

Fred " Pelgrim Skippy "

  • 23 Juni 2016 - 18:23

    Monique:

    Dat is leuk om onverwacht een bezoekje te krijgen van Nico en Minnie. Vooral na zo'n warme en kleffe dag als vandaag. Eigenlijk zou je nu dagelijks in het zwembad moeten kunnen springen voor een heerlijk verkoeling. Doe rustig aan, anders heb je straks een kokende motor. Je bent geen lid van de ADAC, hahaha!!!!! Groetjes de FIjnautjes

  • 24 Juni 2016 - 15:47

    Steunpunt Brunssum:

    Het steunpunt is er niet alleen voor om te ondersteunen (gaat zo moeilijk vanuit Brunnssum),maar ook om te controleren of je wel op de plaats bent die je opgeeft.Maar het blijk dat dit klopt (1200 km voor niets gereden). Maar het was leuk even met je op een terrasje te zitten.

    Nico en Minie







  • 27 Juni 2016 - 16:09

    Mirjam:

    wat een superleuke verrassing, dat doet een mens zeker goed. Veel succes weer verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 129074

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: