Stromberg naar Rüdesheim. (22km.) - Reisverslag uit Rüdesheim, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Stromberg naar Rüdesheim. (22km.) - Reisverslag uit Rüdesheim, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Stromberg naar Rüdesheim. (22km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

17 Juni 2016 | Duitsland, Rüdesheim

Vannacht weer goed geslapen, alleen kort want ik heb geprobeerd naar het voetbal te kijken van de Duitsers tegen Polen. Maar het was zo goed dat ik in de tweede helft ben ingeslapen. Ik werd wakker toen de wedstrijd al 10 minuten afgelopen was. Maar gezien de uitslag niets gemist.
Eerst even snel onder de douche gegaan om wakker te worden, daarna eerst alles al ingepakt in de rugzak, de camelbag en zigg fles gevuld met water en nu als laatste mijn voeten verzorgd. Nu zijn de voeten tenminste droog en blijven pleisters zitten.
Nog even een korte samenvatting gezien van de wedstrijd, met alle hoogtepunten....ik geloof ik heb ze in 2 minuten alle wel twee keer gezien. Nog een laatste check en dan op pad.

Omdat het geen ontbijt geeft in het nieuwe hotel, ga ik naar de plaatselijke bakker. Ik neem een broodje kaas en een met salami, en een koffie erbij. Het smaakt goed, want lopen op een lege maag kan ik echt niet. In de vitrine liggen ook nog choco croissants, en ik ga voor de bijl, een voor nu en een voor onderweg. En dan ga ik beginnen aan deze tocht naar Rüdesheim.

De route gaat aan het hotel voorbij, maar eerst onder de kleine spoorbrug door....voor sommige is de brug inderdaad te laag...en dus kan een vrachtwagen niet meer voor of achteruit. Gelukkig kan ik er wel nog langs.
Net voorbij het hotel gaat de weg omhoog, en even verder gaat deze weg het bos in, de enige echte beklimming van vandaag, over een kilometer of vijf gaat het omhoog naar Weissenfels.
In het begin is het nog redelijk steil, maar dan gaat het lekker fijn omhoog, over mooie bospaden en later overgaand in graspaden.
Een echte top is het niet, maar een open vlakte in het bos.
Na de top, heb ik de bolletjes trui nog steviger om mijn schouders, want mijn meelopers heb ik al dagen niet meer gezien, om lopen de verkeerde kant.
Even is het een stukje door een ongerept bos lopen, als de gps niet bij me had, dan was ik dit nooit opgelopen. Dan weer links en dan rechts, echt een leuk pad.

Uiteindelijk kom ik weer op een normaal pad uit en gaat het gemoedelijk naar beneden, eerst door het bos en dan over asfalt richting Spabrücken. Als ik in het dorp arriveer besluit ik verder te lopen naar het volgende dorp, Dalberg, want dit ligt ongeveer in het midden van de route, en ik wil daar dan een stop maken voor een kop koffie te drinken. De afdaling is eerst nog zeer geleidelijk en het op het laatste gedeelte goed naar beneden, ik passeer nog een ruïne van de " Burg van Dalberg" , eigendom van de Prins Salm-Salm. Even laterkom ik dan in Dalberg, een heel klein dorpje zonder café of bakker. Dus dan maar in het bushokje een pauze houden, een choco croissant met water staat op het menu, het is dan 10.45uur.
Na de pauze gaat het verder richting Roxheim en tot slot naar Rüdesheim. even nog een klimmetje om Dalberg uit te geraken en dan is het tot Roxheim lopen langs en door de wijngaarden, de plaatselijke boeren zijn druk bezig, op sommige hellingen worden nieuwe struiken geplant. Helaas is het asfalt, maar de omgeving maakt veel goed. Het loopt ook wel lekker, overal waar huizen staan woont wel een wijnboer, de grootste inkomsten bron van de regio is dan ook de wijnbouw.
Als ik in Roxheim aankom begint het opeens hevige te regenen, gelukkig kan ik schuilen onder een carpoort. Het is gelukkig maar een korte bui, wel voor de zekerheid de regenhoes om de rugzak gedaan.

Net voor het doel van vandaag begint het opnieuw te druppelen, maar in de verte zie ik al mijn onderkomen voor vandaag liggen.
Het is een mooi onderkomen met een grote kamer, met zelfs een bank er in. Eerst mijn kleren eens op de hand wassen, want ik ben vroeg klaar met lopen. Hopelijk droogt het binnen, want op het balkon wordt het niks, het regent steeds weer, keer op keer weer een bui. Even maar de verwarming aan zetten en dan maar duimen.
Ik ga eerst even shoppen voor de komende dagen, ik ben namelijk door mijn muesli repen heen, en wat appels voor onderweg zijn ook altijd wel lekker. En wat voor te drinken, een cola en een limo voor onderweg ( extra suikers) als het nodig is.
En voor straks na het douchen een joyhurt drankje.
Het douchen doet weer goed, elke keer weer een opkikker.
Dan alvast de route voor morgen bekijken en dan lekker relax op bed liggen, rust is het belangrijkste. Helaas was de kerk dicht in het dorp en verder is het een stil, gemoedelijk dorp.

Tegen zes uur ga ik dan in het restaurant eten, ik neem wat koch empfehlt. ...en dat is Oma's hack pfanne en een Weisse bier.
Het smaakt erg lekker, als toetje een kop koffie..
Op mijn kamer begin ik dan aan de blog. Elke keer weer fijn om mijn verhaal van de dag te schrijven.
Een ding is zeker, ik ga vandaag geen hele wedstrijd kijken, want morgen staat een zware route op het programma, met maar liefst drie cols en een colletje. Ik wil mijn bolletjes trui wel verdedigen cq mijn voorsprong verder uitbouwen.

Welterusten alvast een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy"

  • 17 Juni 2016 - 20:26

    Maddy Cobben:

    Veel succes met het verdedigen van je bolletjes trui, maar als ik dit alles lees , gaat je dat wel lukken .
    Hoop dat het wat beter wandelweer wordt !

  • 17 Juni 2016 - 20:53

    Sonja:

    Hallo Fredje! Iedere dag zijn we weer benieuwd naar je verhaal van de dag!
    Ook jij wordt dagelijks gezegend van hierboven..... Maar houd maar even vol want binnen enkele weken heb je het vast heel veel warmer en zal je snakken naar zo een verfrissend buitje -:) Wij supporteren voor je bolletjes trui op voorwaarde dat jij voor ons nationaal elftal duimt vanaf 15h morgen (ze gaan het nodig hebben)!!! Groetjes uit Dilsen

  • 17 Juni 2016 - 22:17

    Resie Cuypers:

    Hoi Fred, wat een pech. Het zit je echt niet mee. Maar ja, een troost, hier regent het ook.ik bewonder je voor je moed en doorzettingsvermogen, ik had allang opgegeven.
    Veel plezier. Groetjes, Resie.

  • 17 Juni 2016 - 22:39

    Paul En Paulien:

    Dag Fred
    Allereerst een compliment voor je leuke verslagen (heb flink moeten bij lezen). Geweldig dat je ondanks het slechte weer nog zo goed op schema ligt. Veel prachtige natuur gezien onderweg en lekker gegeten en gedronken iedere dag lees ik.
    Volgende week zondag 26/6 komen we kort bij jouw in de buurt op weg naar Salzburg , maar ik ga ervan uit dat je ver van de snelweg wandelt.
    Geniet vooral ook van de vestingplaatsjes aan de Romantische Strasze.
    De komende dagen wordt het weer een stuk droger, geniet van je tocht en tot een volgende keer.
    Paul en Paulien

  • 18 Juni 2016 - 19:32

    Charl:

    Wat ik zo kan lezen gaat het redelijk, buiten de regen, maar dat is hier ook het geval.
    Ook ik bewonder je doorzettingsvermogen. Maar het gaat je lukken, dat weet ik zeker.
    Charl.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 129103

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: