Trainingstocht Kerkrade naar Kornelimünster (D) - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Trainingstocht Kerkrade naar Kornelimünster (D) - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Trainingstocht Kerkrade naar Kornelimünster (D)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

27 Februari 2016 | Duitsland, Aken

Vandaag een mooie trainingstocht gemaakt van Kerkrade naar Kornelimünster (D). Dit was voor mij een belangrijke test.
Want deze tocht is ook mijn tweede etappe als ik naar Rome ga lopen. Volgens het route boekje van de E8 (Europese lange afstandspad) is de route 25 km.
Het is geweldig weer in de ochtend nog wat fris maar al snel gaat het zonnetje schijnen. Het eerste gedeelt tot aan Aachen gaat door de bossen van het Wumtal, een mooie gebied dat vernoemd is naar het riviertje de Wurm. Dan volgt het stukje door Aachen wat slecht is aangegeven, maar met de tekst in het route boekje is de weg makkelijk te vinden. Natuurlijk een bezoek gebracht aan de Dom van Aachen.
Het laatste gedeelte vanaf Aachen naar Kornelimünster gaat weer door de bossen, soms zie je al in de verte de contouren van de Eifel. Aangekomen in Körnelimünster wilde ik een bezoek brengen aan de Abtei, maar helaas was deze gesloten. In het centrum heb ik nog snel een broodje genuttigd bij de plaatselijke bakker en toen de bus teruggenomen naar Herzogenrath en daar de grens overgestoken naar Kerkrade.
Een geslaagde tocht, route goed aangegeven wel wennen dat de route tot aan Aachen met een X staan aangeven en na Aachen met een klein pijltje (op een officieel bord van Eifelverein). Ook het lopen met de GPS als controle ging goed.
En zeker zo belangrijk geen last gehad van de nieuwe zooltjes in mijn wandelschoenen. Bedankt Marloes hiervoor.
Oh ja de route bleek uiteindelijk 29,8 km te zijn, ze hebben geen rekening gehouden met het gedeelte door Aachen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 129097

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: