Assisi rustdag (0km). - Reisverslag uit Assisi, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu Assisi rustdag (0km). - Reisverslag uit Assisi, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu

Assisi rustdag (0km).

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

31 Augustus 2016 | Italië, Assisi

Vannacht heerlijk geslapen en gedroomd.
We staan vroeg op , ditmaal niet om het dagelijkse ritueel af te werken, nee we gaan naar een eucharistieviering om zeven uur in de kapel van klooster.
De dienst wordt opgeluisterd door een geweldig gemengd koor uit het Salzburgerland. Echt super mooi om hier bij te mogen zien.
Na de dienst is dan het ontbijt, een gied verzorgd ontbijt met lekker Duits brood en als beleg weer eens kaas en worst.
Na het ontbijt even douchen, Ook schrijf ik nog even de blog van gisteren af.

Daarna gaan we rustig naar het onderste gedeelte van Assisi, het is ongeveer 3,5 kilometer lopen. Vanaf hier vertrek ook de trein later.
Maar ik hoop natuurlijk dat die trein nooit komt.
Voor de rest van de dag is het lekker relaxen en genieten.
We hebben ons met z'n drieën de Basilica Di Santa Maria Degli Angeli bekeken . Het in de plaats Franciscus is gestorven. Een indrukwekkende plek, nadat we gisteren in het geboortehuis waren.
Na het bezoek besluiten wel om niet terug te lopen. We hebben ja een rustdag. Dus we nemen de bus.
Terug in het centrum van Assisi gaan we rond half een iets gaan eten.
En het wordt vandaag pizza. Bij toeval nemen wel bij de dezelfde pizza en daarbij een biertje. Inmiddels onweert het boven Assisi. Na het eten dan ook maar terug gegaan naar ons verblijf. Daar hebben de tijd heerlijk verbracht. Ongestoord. ..
Maar helaas de tijd nadert, een stilte overheerst, maar dan ......
Een blik is voldoende, en weg is ....maar gelukkig niet voor.....
Ik loop rustig met blik op oneindig terug, in de eerste kerk van Assisi steek ik twee kaarsen aan..
Terug in het klooster komt zuster Alex naar mij toe, en praat heel rustig met mij. Zij heeft gebeden ....en dat brengt wel wat troost.

Tegen kwart over zeven is dan het avondeten, even afleiding en een van de vrijwilligsters maakt dan ook een praatje met me.
Zelfs hoef ik de versleten schoenen niet terug te sturen naar huis.
Een koppel dat hier als vrijwilligers werken nemen de schoenen mee, en sturen die dan vanuit Duitsland op. Lief toch.
Na het eten weer afscheid nemen van de zusters en de gasten.
Tevens ontvangen Wolfgang en ik een uitgebreid lunchpakket mee voor onderweg.
Echt lief en meelevende mensen heb ik hier leren kennen.
Morgen tijdens de eucharistieviering om 7.00 uur wordt er voor ons gebeden. Dat werd veilig en gezond in Rome mogen komen.

Tegen negen uur nog even nog de blog afgeschreven en dan lekker dromen...

Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy".


  • 31 Augustus 2016 - 09:45

    Steven:

    Geniet ervan! Heb je al verdiend.

    Groet Steven

  • 31 Augustus 2016 - 19:33

    Josefine:

    Hoi Fred

    Wat geweldig om je verhalen te lezen!
    Je hebt het zo verdient!
    Houd nog even je doel in de gaten he!!
    Op naar Rome!!

    Hoe zeggen ze dat in Italië?
    Bon camino

    Groetjes Josefine

  • 01 September 2016 - 00:00

    Rolf Cuijpers En Janine Bosch:

    Lieve Fred, je verhalen worden steeds spannender en interessanter. Ooit gedacht om schrijver te worden?

  • 03 September 2016 - 17:30

    Josien:

    Hoi Fred


    Fijn dat je toch steeds lieve mensen tegen komt. Ook de zusters maar die meestal altijd lief en aardig en zeer gastvrij.
    Maar ja tegen jouw kunnen ze ook niet boos zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 128696

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: