Kaltern naar Neumarkt-Ville (18km) - Reisverslag uit Neumarkt, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu Kaltern naar Neumarkt-Ville (18km) - Reisverslag uit Neumarkt, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu

Kaltern naar Neumarkt-Ville (18km)

Door: Skipp

Blijf op de hoogte en volg Skippy

28 Juli 2016 | Italië, Neumarkt

Vannacht weer heerlijk geslapen, een tweetal keren wakker geweest, omdat het vrij benauwd was. Even wat drinken en dan weer omdraaien en verder slapen.
Tegen zes uur gaat de wekker, ditmaal niet even nog blijven liggen zoals de afgelopen dagen, nee want vandaag serveert de gastvrouw het ontbijt al vanaf zeven uur. Zodat ik niet in de warme periode van de dag hoe te lopen, en andere gasten op tijd aan hun terugreis kunnen beginnen. Dat is nog eens meedenken met andere mensen, de gastvrouw maar ook haar man geven veel om hun gasten. Super, een aanrader dit verblijf.
Het ontbijt wordt je aan de tafel gebracht, alleen de muesli en joghurt moet je zelf pakken. Ik krijg vier broodjes en ze vraagt meteen of dit niet te weinig is. Nee dat is precies genoeg, want ik neem er twee mee voor onderweg, Beide met kaas/salami. En op een broodje voor nu doe ik eens ham op en natuurlijk op het andere jam.
Daarbij erg lekkere koffie en juice. Als toetje neem ik ook vandaag weer bio joghurt en doe daar gemengd fruit in wat al gesneden is. Dat smaakt weer erg lekker. Zo mogen de ontbijtjes de komende 52 dagen wel blijven tot ik in Rome arriveer.
Nog even betalen, een stempel ontvangen, en nog even de tandenpoetsen, dan is het weer tijd om gedag te zeggen.
Maar dat loopt op het laatste toch weer totaal anders, want als ik naar buiten wil lopen, merk ik dat het behoorlijk hard regent.
Gelukkig zie ik en ook de gastheer dat de lucht rondom ons alweer begint open te trekken. Dus wacht ik nog even, weg die extra verkregen tijd door het vroege ontbijt. Na een 20 minuten is het droog, op een klein beetje motregen. Toch voor de zekerheid de regenbroek aangedaan, en de rugzak beschermd met de regenhoes.

Even na half negen begin ik dan weer samen met mijn maatje "gps" aan een volgende avontuur. Waar gaat deze dag ons heen voeren en wat zal de dag ons opbrengen.
De route loopt meteen voorbij het slaapadres, en dus ben ik gelijk echt vertrokken.
Het gaat eerst langzaam berg afwaarts richting Kalterer See. Het is de warmste See in de gehele Alpen.
Ondertussen tijd heb ik mijn regenbroek uit gedaan, te warm en het is droog.
Bij de Kalterer See (5km) voor het eerst een camping gezien waarop alleen maar woonmobiels staan. Via St. Josef am See gaat het eerst een klein stukje langs de weg en door het bos richting Söll, en dit is een stevig klim door het bos. Steeds weer draaien en keren, op en af, en de warmte, maakte deze klim tot een stevige kuitenbijter.
Als ik het bos uitkomt ben ik ook niet meer ver weg van Tramin (12km). Dit dorpje heeft bij mij mijn oom en tante Nico en Minie speciale herinneringen. Ze zijn er in het verleden geweest toen zij op vakantie gingen in Süd-Tirol. Dus ik heb me het dorpje ook eens goed bekeken. Het heeft twee mooie kerken. De St. Jacobs kerk, die gelegen is op een heuvel in het dorp. De kerk staat bekend om zijn zeer oude romaanse fresco's.
De andere kerk staat in het centrum, St. Quirkes en Julitta kerk.
Dit is de grootste kerk van Tramin, het heeft de hoogste gemetselde kerktoren van Tirol. Hier eet ik ook mijn broodjes op, met een jogi drank, die ik gekocht heb in een kleine supermarkt tegenover de kerk. Volgens het boekje gaat de route nu verder via een zeer drukke eeg zonder fietspad. Nou daar ga ik niet aan beginnen, dus samen met de gps en het boekje een andere route gezocht. En ook zeer snel gevonden. Want ik moet heel simpel dwars het dal oversteken, met daarbij drie hindernissen, het spoor, de autosnelweg, en de rivier Adige.
Als ik opweg ga, kom ik langs het touristburo langs, snel even binnen wippen, en hopend op een bevestiging van mijn gevonden route. En dat doet de dame ook, deze weg heet de Weinstrasse en heeft een fietspad. Ook laat ze me zien maar mijn slaapplaats in Neumarkt-Ville ligt. Nu kan ik opweg gaan voor de laatste kilometers, in elk geval een stuk veiliger en ook nog iets korter.
Het fietspad loopt ook langs een redelijk drukke weg, waar veel wijnhuizen aan liggen. Aan beide kanten van de weg, zie je verder alleen maar appelbomen of druiven ranken.
Tegen 13.40 uur kom ik dan aan bij mijn slaapadres. Het ligt aan de ingaande weg naar het dorpje Ville, dat op zijn beurt weer is vastgegroeid aan Neumarkt.
Het is een normale kamer, met een goed bed, want eerst even een kwartiertje lekker luieren op bed. Dan maar eens Nico en Minie bellen, dat ik ook deze etappe tot een goed einde heb gebracht. Het is tevens de laatste etappe waar ik Duitse kan praten, want morgen ligt mijn slaapplaats in een Italiaans sprekend gebied. Maar omdat ik op tijd hier ben, loop ik eerst eens naar Neumarkt, om te kijken wat dat te bieden heeft. Ik vind het een beetje tegen vallen, ik vond Tramin duidelijk mooier en gezelliger. Maar er ligt wel een lekkere ijsboer. Ik neem een ijs met Citroen en Marillen smaak, erg lekker om je vingers erbij af likken. Dan ook weer teruggelopen, en meteen de kerk van Ville bezocht, een mooie kleine kerk.

Als ik weer terug ben eerst even douchen en dan Monique bellen.
Even weer bijkletsen, wat er over en weer is gebeurd, maar dat is gelukkig niks bijzonders. Na het praatje met mijn zus even lekker relax op bed gelegen, en al wat geschreven van bij dagelijkse "belevenissen" op mijn blog.
Tegen zeven uur ga ik weer eens lekker uiteten, ik hoef hiervoor alleen maar naar de anderzijds van het gebouw te lopen.
Ik kan in het hotel eten, wel zo gemakkelijk.
Al snel heb ik keuze gemaakt namelijk een Süd-Tirols gerecht met een soort knödel en een krautersalat. Als drinken een grote Radler. Het smaakte erg lekker, zeker voor nog eens te nemen.

Na het eten even de blog afschrijven, en het journaal van Süd Tirol bekeken, maar met veel interesse het weer. Het ziet er goed uit, kans op een bui bij 31graden.
En dan ga ik mijn tandjespoetsen en lekker....

Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy"

  • 29 Juli 2016 - 21:49

    Josien:

    Hoi


    Volgens mij zie jij veel mooie kerken. Die in oostenrijk zijn ook mooi om te zien. Ik heb er al veel gezien. Dus ben benieuwd of ze in italie ook zo'n mooie kerken hebben. En steek ook ern kaarsje voor mij aan. Moet weer naar school en het wordt een.pittige opleiding. En voor mijn vader.

    Gr josien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 128791

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: