Schlanders naar Naturns (24 km). - Reisverslag uit Naturns, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu Schlanders naar Naturns (24 km). - Reisverslag uit Naturns, Italië van Skippy - WaarBenJij.nu

Schlanders naar Naturns (24 km).

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

24 Juli 2016 | Italië, Naturns

Vannacht weer goed geslapen, en dat is toch elke keer weer afwachten, want elke nacht staat er weer een ander bedje voor me klaar. Maar tot nu toe mag en kan ik niet klagen.
Om zes uur loopt die wekker weer af. Eerst zoals gebruikelijk mijn voetjes verzorgen, dan de camelbag en de sigg fles vullen.
Genoeg water bij me hebben is belangrijk, zeker op een dag als vandaag. Eens een dag zonder regen gemeld, tenminste tot de avond en daarbij hoge temperatuur. En tot slot de rugzak weer in pakken.
Ik doe het regenpak toch maar weer boven op leggen. Je weet maar nooit met die Italiaanse 'Pelleboeren" .
Oh ja, ook alvast ingesmeerd met factor 50 zonnebrand.
Maar dan ga ik echt eerst ontbijten. Het ziet er weer netjes en verzorgd uit.
Ik neem vandaag eens iets anders, nu eens vier broodjes. Twee voor onderweg met natuurlijk kaas/salami en een voor nu , en de ander met himberen jam.
Ze hebben er ook croissants liggen ( ben ik verkeerd gelopen ?).
Nee gelukkig niet, als ik de croissant probeer door te snijden zie ik dat deze een vulling heeft, een soort spijs vulling en mierenzoet.
Als dit het ontbijt voor de toekomst in de rest van Italië, ga ik nu alle bakkers vragen om toch broodjes te blijven bakken. Vier stuks per dag zijn voldoende.
Natuurlijk drink ik er weer koffie en juice bij. Trouwens het druk in de eetzaal. De temperament volle Italianen zijn wakker geworden. .
Als een soort toetje neem ik joghurt met verse meloenstukjes en ananasstukjes.
Oh ja ik had al betaalt voor dat ik ging ontbijten, en weer een stempel in mijn pelgrimspaspoort. Nog even tandenpoetsen en ik kan vertrekken.

Het is tegen 8.30 uur begin ik samen met mijn wandelmaatje de gps aan de volgende etappe naar Naturns.
Er is wel een verschil vandaag. Ik kan niet originele route lopen volgens het boekje. Want er is op een plek op de route een essentiële brug kapot, waardoor deze weg gesloten is. Jammer maar ik heb een mooi alternatief gevonden.
Het fietspad langs de Adige naar Naturns.
Al vrij snel zit op het juiste pad, het is behoorlijk druk. Tja het is zondag en mooi weer en dus gaan vele een eindje fietsen.
Of zijn het allemaal fans van mij, die mij in levende lijven willen ontmoeten. Er zijn inderdaad wel mensen die stoppen en vragen of het klopt dat ik naar Rome ga, ze zien dit aan de rooie wimpel "Pelgrimswegen Rome". Ja het klopt en ik ben thuis vertrokken, 30 km ten noorden van Aachen maar dan in Nederland.
En dan zijn ze onder de indruk van mijn prestatie. En tot slot zeggen de meest " doe Paus de groeten ".
Ik loop vandaag door de appelstreek, Naturns en haar omgeving staan bekend om hun appels, bijna 80 procent van de appels komt hier vandaan.. En de lekkerste appel is die je zelf plukt, en dat klopt ,hij smaakte erg lekker. En als de hang meer in de zon ligt verbouwen ze er wijndruiven.
Heerlijk om zo ontspannend te kunnen wandelen, en nog maar niet te spreken van de vergezichten, de kastelen en de kerken. Maar ook het uitstekende openbaar vervoer op de Vinschgauer Bahn. Deze stoptrein rijd tussen Mals en Merano.

In Goldrano heb ik een kleine stop gemaakt , even de rugzak afzetten en wat drinken. .De middagpauze was tegen half twaalf in Kastebell. Dit ligt ongeveer halverwege de route. Op een bankje mijn twee broodjes lekker opgegeten en daarna verder gelopen, om op een Radler terras een zitrone limo te drinken. Ook hier vragen enkele naar mijn reisdoel en ervaringen. Sommige zeggen dan dit een droom is maar dan wel op de fiets. En ik zeg dan meteen, vervul die droom voor dat het te laat is.
Het zijn nu nog 12km tot aan Naturns.
De route vervolgt de Adige weer en het spoor. Oh ja het is niet alleen maar asfalt. Vaak ligt er een smal strookje schotterpad langs., en dat is fijn lopen.
Nog een kleine stop onderweg , om te kijken hoe mijn slaapplaats heet vandaan, wel makkelijk als ik moet vragen.
Tegen 14.00uur bereik ik Naturns. Even op de gps kijken of ik de straat vindt. Maar er is een stel op de fiets die mi heel aardig de weg wijzen naar mijn slaapplaats. Aan de rand van het dorp, tegen de berg aan.
En inderdaad de beschrijving klopt als een bus. En ik kom dan om half drie op mijn slaapadres aan. Ik word er vriendelijk ontvangen, een mooie kamer en een balkon. Vanaf het balkon een mooi uitzicht over het dorp en de omgeving.
Ik krijg ook nog een fles mineraalwater van de gastvrouw, in verband met de warmte . Eerst het shirt, sokken en ondergoed in een warm sopje leggen. Ondertussen tijd neem ik zelf ook een verfrissende douche.
Met als "toetje" een warm koud wisseling voor mijn spieren.
Schone kleren aan , en ik voel me weer als herboren. De gewassen was hang ik beneden op aan de draad.
Dan wordt het tijd om me te melden bij mijn steunpunt in Brunssum.
Zij hebben ook vandaag gewandeld. Tenminste Minie samen met mijn nicht Resie. En Nico heeft gezorgd voor de pijlen op de georganiseerde wandeltocht.
Natuurlijk hebben de twee dames het niet over mij gehad......
Tot slot nog even naar Mac gekeken en naar de Tour.

Om zes uur ben ik wat gaan eten in het dorp, een pizza net veel groente en fruit erop, en een Weisse Bier.
Deze bijzondere pizza smaakte echt super lekker. En als toetje neem ik een ijsje met twee bolletjes (ananas en mango) voor onderweg te smullen als ik naar mijn slaapgadres loop.

Als ik terug kom zie dat de was onder het afdak hangt en nog niet droog is. De gastvrouw heeft dit gedaan ivm de eventuele regen.
Ik zet het droogrek in de zon. En dan begin ik boven op het balkon aan de blog.
Als de blog klaar is, is ook bijna alles droog op de sokken na, die zijn nog vochtig. Deze hang ik op mijn kamer op.
Nog even lekker muziek luisteren op bed en dan......

Welterusten een ieder,

Fred " Pelgrim Skippy "

  • 24 Juli 2016 - 20:22

    Gwen:

    Het water loopt me weer in de mond. Al dat lekkere eten en fruit en ijs. Maar leuk dat er zo veel mensen zijn die geïnteresseerd zijn in jou en wat je doet. Dat loopt toch een stuk lekkerder mag ik aannemen. Geniet van je avontuur en tot de volgende blog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 128744

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: