Nassereith naar Schönwies (29 km). - Reisverslag uit Schönwies, Oostenrijk van Skippy - WaarBenJij.nu Nassereith naar Schönwies (29 km). - Reisverslag uit Schönwies, Oostenrijk van Skippy - WaarBenJij.nu

Nassereith naar Schönwies (29 km).

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

16 Juli 2016 | Oostenrijk, Schönwies

Vannacht weer zeer goed geslapen, ik werd pas wakker toen de wekker ging. Het was ook lekker stil buiten en vooral donker op de kamer.
Eerst natuurlijk weer mijn voetjes verzorgen, het water bijvullen, en natuurlijk de rugzak inpakken.
Maar als ik zo naar buiten kijken en de weersverwachtingen lees, hoef ik vandaag lekker geen regenpak aan te trekken, wel in de ochtend nog het windjack. Want het is toch nog behoorlijk fris qua temperatuur, zo'n 10 graden.
Om zeven uur is het ontbijt, goed en gastvrij. Ditmaal ben ik niet de enige. Een stel uit Frankrijk zit al te ontbijten.
Zoals gebruikelijk weer drie broodjes, een met kaas voor en een met jam, en voor onderweg een groter broodje met de helft belegd met kaas en de andere helft met ham.
Natuurlijk drink ik weer mijn kop koffie en een glas juice erbij.
Het smaakt erg goed, de gastvrouw en man komen gezellig een praatje maken, over het vervolg van mijn tocht.
Inmiddels zijn nog vier andere gasten komen ontbijten, en het gaat alleen maar over mijn pelgrimstocht naar Rome, ze zijn alle erg onder de indruk van mijn voornemen.
Maar het wordt ook tijd om afscheid te nemen, nog even betalen, een stempel en nog de tandenpoetsen.
Nog even snel gedag zeggen, en ik ben weer op weg.....

Tegen 8.20 uur maak ik mijn wandelmaatje maar weer eens wakker, hij hoefde geen ontbijt. Hij heeft gisteravond goede voeding gekregen, en daar kan hij weer even mee vooruit.
Hij is echt slim, hij weet alweer de weg, ditmaal naar Schönwies.
Via het gehuchtje Dormitz gaat het richting Strad en uit eindelijk naar Tarrenz, het pad dat ik volg loopt lekker door het bos, eerst nog een bospad, maar later overgaand in een schotterweg.
Het loopt lekker door het Gurgtal. Onderweg maak ik net voor Strad een pauze (7km). Even de rugzak afzetten en wat drinken.
Daarna verder, genietend van de omgeving, het Gurgtal is een breed dal, met vele vergezichten, en natuurlijk de groene weides.
Net voor Tarrenz verlaat ik het bos, om naar het dorpje Tarrenz te lopen.
Een leuke dorpje, met een echt Tirols karakter.
Dan moet ik de bundesstrasse oversteken, om richting Imst te gaan. Een echte industrie stadje. En de vele inkoopcentra's.
Maar eerst langs de Schloss Brauerei Starkenberg. Ik kon er wel bier proeven, maar dan was verder lopen bijna wel uitgesloten geworden.
En via de Starkenberg See ga ik beginnen, aan een stukje waar ik achteraf van denk, wat is de meerwaarde van dit gedeelte.
Allerlei omwegen maken, en het enige wat het bekijken waard is, is de Pest Kapel.
Uiteindelijk kom ik dan in het centrum van Imst. Maar daar is ook al niets te beleven, oké bij het Italiaanse tentje is het druk. Hier mee ik ook een pauze. Ik neem een cappuccino en eet mijn lekker broodje op.

Na de pauze gaat het verder voor de laatste 12 km naar Schönwies. Het eerste gedeelte is ook weer zo iets, ze sturen je het stadje uit via een drukke weg, waar geen fietspad naast ligt.
En dat juist vandaag, op een zaterdag met al dat vakantie verkeer op de weg. Ik ben blij als ik kan afslaan naar het gehuchtje Gschnallenhöfe. Hier moet ik nu nog over de autosnelweg A12 zien heen te komen, dat gaat maar dan een kilometer heen en terug lopen, en door een tunneltje lopen, dat een hoogte heeft van 1.65m. Nou dat gaat echt soepel met een grote rugzak nog op mijn rug. Dan 3 km. lopen tussen rechts de A12 en links de rivier de Inn, die niet veel water meer kan hebben.
Gelukkig het saaie stuk is nu voor bij, ik laat de snelweg voor wat die is, en loop lekker langs de Inn verder naar Mils.

Als ik in Mils aankom, is het ook niet ver meer naar Schönwies.
Want de beide dorpen worden van elkaar gescheiden door de Inn.
Even de brug over en dan naar 500m. links het dorpje Schönwies in lopen. Het dorp kenmerkt door zijn lengte.
Want ik moet nog wel een kilometer lopen, tot aan mijn slaapplaats. Helaas beoordeel ik een bordje verkeerd en loop nog een stuk verder, als ik het vermoede heb dat ik te ver ben gelopen, vraag ik even. En mijn gedachte worden door de man bevestigd.
Ik loop toch even blokje om, want op die route ligt ook een M-Preis. Even wat te drinken inslaan voor morgen onderweg, en een zuiveldrankje voor na het douchen, eiwitten aanvullen.
Het slaapadres ziet erg normaal uit, gelukkig heb ik een kamer aan de achterzijde, lekker rustig en dus weer goede hoop op een goede nachtrust.
Eerst even bellen met het steunpunt Brunssum, ze zijn trots en hopen dat ik morgen geniet van de aankomst in Fiss.
Daarna eerst lekker douchen, dat voelt weer goed en fris.
Relax op bed gekeken naar de Tour en alvast iets gelezen over de route in Italië.

Tegen 18.00 uur in huis gaan eten, ze hebben een kleine kaart, maar dat is niet erg. Ik ga voor de Cordon Blue met pommes en een salade erbij. Vandaag neem ik een Dunkel Weisse Bier.
Het eten smaakte goed. Als toetje nog een kop koffie genomen, en dan kan ik straks op mijn kamer beginnen aan het typen van de blog.
Tegen negen uur nog even het weerbericht bekijken en dan vallen de oogjes langzaam weer dicht......misschien al dromen van mijn aankomst in Fiss.

Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy".

  • 16 Juli 2016 - 23:53

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Je gaat goed, eindelijk een dag zonder die ellendige regen. Ik las dat de ontmoeting met Petra niet is gelukt, maar wel super dat ze een kaartje met inhoud had achtergelaten voor je. Zal je goed doen. We leven toch allemaal weer met je mee op het lab. Morgen aankomst in Fiss. Geniet ervan!

    Groetjes, Rimca

  • 17 Juli 2016 - 00:42

    Mariëlle:

    Fred wat ben je weer goed bezig. Morgen zullen de kilometers wel sneller gaan, op weg naar Fiss.
    Geniet ervan en laat je in Fiss maar lekker verwennen. Wij gaan er 27 juli naar toe. Maar dan ben jij al weer heel ver weg.richting Italie.
    Het ga je goed en geniet ervan. Groetjes Mariëlle

  • 18 Juli 2016 - 06:18

    Ellen En Yvo:

    he fred,

    fijn om te lezen dat het wandel plezier steeds groter wordt, het weer mooier en italie dichterbij.
    deze week tropische temperaturen........zorg goed voor jezelf!
    in nederland maken ze zich druk over de wandelaars met de 4 daagse.........hallo.....de 4 daagse is voor jou een eitje.......een gebakken eitje deze week gezien de 30 graden die er gaat komen woensdag!
    en wie maakt zich zorgen om jou.........precies.........alle lezers en familie van je blog!!! hahahaha!
    daar hebben wij NPO 1 niet voor nodig!!!

    enjoy the summer and relax!!

    kus van ons

  • 18 Juli 2016 - 13:22

    Bas De Wit:

    Fred Raket !!!! geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 128758

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: