Reutte-Ehenbichl naar Lermoos (22 km.). - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Skippy - WaarBenJij.nu Reutte-Ehenbichl naar Lermoos (22 km.). - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Skippy - WaarBenJij.nu

Reutte-Ehenbichl naar Lermoos (22 km.).

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

14 Juli 2016 | Oostenrijk, Lermoos

Vannacht zeer goed geslapen, ik had de rust ook wel nodig.
Zeker na zo'n dag door de regen te wandelen.
Eerst mijn voetjes verzorgen, en dan water bijvullen vervolgens de rugzak inpakken .
Buiten regent het alweer, of misschien ook wel nog steeds maar dat weet ik gelukkig niet.
Nog even op televisie gekeken naar de weersverwachtingen voor vandaag. In de ochtend regen en misschien in de middag wat minder regen. Maar dat is plaatselijk.
Het ontbijt is goed en uitgebreid. Zoals gewoonlijk neem ik drie broodjes. Een voor onderweg met kaas, een met kaas en een met jam voor nu. Natuurlijk met koffie en juice erbij.
Tot slot neem ik een kom met joghurt net daarin verse ananas en aardbeien erin gesneden. Ook neem ik nog een appel mee voor onderweg.
Nog even betalen en de regenkleding aantrekken.

Tegen 8.15 uur vertrek ik voor de eerste complete etappe op Oostenrijkse bodem..
Het regent gelukkig niet echt hard. Eerst een kilometer lopen voor op de route te komen, en dan ik ook meteen met een colletje naar de Ruïne Ehrenburg.
Al heel vaak langs gereden, maar vandaag zie ik de Ruïne voor het eerst.
Na dit bezoek gaat het eerst gestaag en later vals plat omhoog naar Heiterwang, ondertussen is het ook weer harder gaan regenen.
Als ik tegen even na tienen Heiterwang binnen loop, begint het nog harder te regenen. Ik vraag een oudere mevrouw, hoe de panoramaweg is. Ze zegt heel duidelijk je moet wel gek zijn om bij dit weer die weg te willen lopen. Loop lekker de Radwandern weg naar Bichlbach en dan verder tot Lermoos.

Deze raad neem ik te harte, zeker als ik op buienalarm zie dat het over een klein uur nog harder gaat regenen. De vrouw zegt dat het drie kilometer zijn tot Bichlbach. Ook dit traject gaat vals plat omhoog.
Tegen 11.00 uur loop ik Bichlbach binnen. Ik zie een weer M-Pruis liggen en ik denk, dit wordt mijn rustplaats voor deze etappe.
Eerst de rugzak afzetten en de regenjas uitdoen. Ik neem een kop koffie en een semmel met leberkäse. Ik kijk even in mijn routeboekje hoeveel ik nu al heb gelopen, en dat zijn toch alweer 12 km.
Buiten gaan de hemel sluizen helemaal open. Maar ik zit voorlopig even droog en warm.
Rond twaalf uur is het weer "normaal " aan het regenen,dus voor mijn gde hoogste tijd om weer verder te gaan.
Het zijn nog een 11 km. naar Lermoos. Gelukkig bij deze route is dat je steeds door de dorpen heen komt, en dus altijd wel even kunt schuilen. Terwijl de panoramaweg op een plateau loopt en eerst bij Lermoos naar "beneden " komt.
Even is het droog, dit is wel fijn. Het lopen gaat mij vandaag wel goed af, en ondanks de regen is het gewoon een mooie route door een mooi dal met mooie vergezichten , voor zover je het vandaag kunt zien
Vooral de grote groene vlaktes vind ik mooi.
Tussen Wengle en Lähn gaat het weer even wat harder regenen.
Maar hoe korter ik dan bij Lermoos kom , hoe beter het wordt.
Zijn de weersverwachtingen dan toch goed geweest.
Tegen half drie kom ik aan in Lermoos, even vragen bij de VVV waar mijn slaapplaats ligt. En dat blijkt echt maar 100 m. verderop te liggen. Ik wordt hartelijk welkom geheten door de gastvrouw . De kamer ziet er netjes uit.
Eerst even mijn directe begeleiders op de hoogte brengen.
Nu het nog droog is eerst even door het dorp lopen, even de kerk bekijken want deze moet heel mooi zijn volgens het routeboekje .
En inderdaad de kerk is erg mooi. Als ik terug ben , komt de gastvrouw met een envelop die voor mij hier is afgegeven.
Het is een kaartje met inhoud van mijn collega Petra en haar gezin. Zij waren afgelopen week hier in de buurt op vakantie.
Petra heel fijn deze verrassing, ik zal er zeker van genieten en laat het mij goed smaken.
Nog snel even douchen voordat het spannend wordt bij de Tour.
Gelukkig heb ik geen last van de mensen langs de route, eerder zijn ze vaak behulpzaam.

Nog even relaxen op bed, en tegen half zeven ga ik dan eten bij een Italiaanse restaurant. Ik neem lekkere pasta met salade en een Weisse Bier. Het smaakte goed.

Bij terugkomst op mijn kamer begonnen aan mijn blog.
Op de televisie staat voorronde voetbal Europa Liga op.
Tegen kwart over negen wordt het tijd om te gaan slapen.

Welterusten een ieder,

Fred " Pelgrim Skippy "

  • 15 Juli 2016 - 04:39

    Ellen En Yvo:

    he fred,

    wat schiet je al goed op!
    je kunt italie al bijna ruiken......en dan met de pasta geuren om je heen komt het wel heel dichtbij!
    de regen mag inderdaad gaan ophouden, dit is afzien zo!
    go to rome, op naar de zon, op naar een prachtige stad.
    veel succes en blijf genieten van de kleine geluks momentjes!

    liefs, yvo, ellen en niels

  • 15 Juli 2016 - 12:19

    Jan Stevens:

    Hoi Fred
    Jonge jonge wat ga jij hard zeg en dat in die vele regen, maar de komende week wordt het beter weer
    Zondagmiddag om ca 14.00 uur komen wij door Imst
    Misschien zijn wij elkaar ergens onderweg hier
    Zo niet, jammer dan, verder veel succes en op naar de Resschenpass Italië in
    Groetjes
    Jan

  • 15 Juli 2016 - 12:22

    Petra Jacobsen:

    Hoi Fredje....van al die regen zou je de moed toch in de schoenen zakken... niet demeest ideale omstandigheden...hou de moed erin en focus op Italie...t zonnetje is vast in aantocht.

  • 15 Juli 2016 - 16:03

    Roy:

    Hey Fred, ondanks de regen ging deze etappe je volgens mij wel goed af en dat al met meer dan 1000km in de benen, chapeau!
    Wat leuk ook dat Petra je een verrassing heeft achtergelaten.

    Weer veel succes voor de komende dagen en kijk uit met het bereiken vd top van een col, voordat je het weet loop je achterop een motor of wordt je ingesloten door supporters langs de weg. ;)

    Grüß Gott , Roy


  • 17 Juli 2016 - 08:40

    Audrey:

    Hoi Fred,

    Alweer in Oostenrijk! Wat gaat dat snel zeg!! Petje af!!
    En die regen, tja die hebben wij in NL ook al genoeg gezien, hopelijk voor iedereen snel dat zomerse zonnetje waar we zo op wachten!!
    Succes!!

    Gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 128799

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: