Oberndorf naar Biberbach (25 km) - Reisverslag uit Biberbach, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Oberndorf naar Biberbach (25 km) - Reisverslag uit Biberbach, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Oberndorf naar Biberbach (25 km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

06 Juli 2016 | Duitsland, Biberbach

Vannacht heerlijk geslapen, na een leuke gezellige avond met de familie.
Onder het genot van een biertje en later snaps, leuk kunnen kletsen.
Maar natuurlijk gaat om 6.00 uur de wekker. Even snel een douche nemen voor weer wakker te worden. Rugzak in pakken, water bijvullen en natuurlijk mijn voetjes verzorgen.
Dan wordt het tijd voor het ontbijt. In de keuken heeft de gastvrouw net de eerste "ploeg" de twee oudste kleinkinderen, zij bleven bij oma en opa slapen, verzorgd en zijn nu naar school.
En nu dan die gekke pelgrim die naar Rome gaat.
Onder het ontbijt een leuk gesprek gehad, en dan blijkt dat zij ook al het nodige doorstaan hebben.
Natuurlijk een broodje met kaas / salami en een met jam.
En een klaar gemaakt voor onderweg.
Voor mij natuurlijk ook nog koffie erbij.
Tandenpoetsen, een stempel en betalen voor de goede ontvangst en verzorging en dan ga ik weer op weg.....ik zal dit adres niet snel meer vergeten...bijzondere ontmoeting.

De klok slaat acht uur als ik mijn wandelmaatje "de gps " aanzet.
Ik ben weer even onderweg...
Het vertrek is lekker makkelijk, de eerst 3,5 km gaat het over een fietspad en dan even links om weer 3 km over schotterweg te lopen richting Druisheim (8km).
Vanaf Druisheim loop ik langs het riviertje de schmutter naar Klooster Holzen (12km).
Dit is een schitterend klooster complex, waar nog drie actieve zusters verblijven. De kloosterkerk is in barokstijl gebouwd en ingericht, typisch voor Bayern en Oostenrijk. Je kijkt je ogen uit, de muurschilderingen en het bladgoud op de altaren enz enz.
Ik krijg van een de zuster nog een pelgrimsstempel in mijn pelgrimspaspoort gezet. Mooi.
Nog even wat drinken in het restaurant en dan gaat de tocht verder.

Via het kleine dorpje Blankenberg kom via een zeer donker bos aan in Kühlenthal. (18km ). Ik loop als ik het dorp halverwege kom binnenvallen, na een steile afdaling , tegen een gasthaus aan. Het lijkt wel gesloten, en dat blijkt ook zo te zijn. Onder het afdak zit een mevrouw een sigaretje te roken en ik vraag haar of het gasthaus dicht is, ja Ruhe Tag. Maar ik mag gerust even komen zitten om uit te rusten.
Ik neem mijn broodje en zij vraagt dan meteen of ik koffie wil hebben, ja graag. We raken in gesprek en na de koffie bied ze me nog wat fris aan. Na een driekwartier ga ik toch maar weer eens verder. Zeg loop lekker langs de rustige weg naar Biberbach ipv door het bos, dat ook een asfaltweg heeft. En het is nog wat korter. Een goed tip van de vrouw
Langs de weg is niet gevaarlijk, vier auto's zien langs komen, terwijl er ook nog een fietspad is.
Tegen 15.00 uur bereik ik Biberbach, mijn slaapadres ligt naast de kerk. Een veel bezochte Wallfahrtskirche van Zuid Duitsland.
Ik bel de eigenaar op , wat ondanks de Ruhe tag mag ik hier slapen. Zijn ouders wonen ernaast en hebben de sleutel. De kamer is goed. Eerst de kerk bezoeken en dan rustig douchen en mijn pakketje met "nieuwe " schoenen uitpakken die heb laten doorsturen naar hier. Dus morgen op 'nieuwe banden" verder op weg.

Lekker even gerelax en dan tegen 18.00 uur naar het dorp gegaan, hier us nog een gasthaus waar ik kan eten.
Ik tref hier een stel uit Nistelrooi (Noord-Brabant).
Zij lopen in een paar jaar naar Rome, dit jaar nog een week en dan volgend jaar de rest.
Een super gezellige ontmoeting en ook nog eens goed gegeten.
Dan wordt het tijd om terug te gaan, nog even kennismaken met gastvrouw en heer, en nu niet per telefoon, maar gewoon lijfelijk.
De blog bijgeschreven, en nog even naar het voetbal gekeken.

Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy"


  • 06 Juli 2016 - 21:51

    Sonja J:

    Hallo fredje,
    Het is weer iedere dag spannend om te lezen wat je weer hebt meegemaakt en wie je weer allemaal ontmoet!
    Sterk bezig, ga zo door!
    Groetjes uit dilsen.

  • 06 Juli 2016 - 22:02

    Monique:

    Hoi fredje, het gaat erg goed, tenminste dit is wat ik lees en hoor aan de telefoon. Nog anderhalve week en je bent in Fiss, Oostenrijk. Dit moet je een goed gevoel geven. Kiki heeft vandaag haar 1e draaidag gehad van de eind musical, erg goed gegaan. Wij gaan de musical nog zien. Ze zal het je wel vertellen. Veel plezier en slaap lekker voor straks.

  • 06 Juli 2016 - 23:08

    Resie:

    Hoi Fred, hier nog een berichtje van mij. Leuk om weer jouw blog te lezen en je te volgen bij jouw tocht, ontmoetingen en festiviteiten. Mooie foto's trouwens. Ik vind het zeer knap dat je al zover bent en nog altijd moed hebt. Maar je zit op schema en zo te lezen ben je bijna op vertrouwde grond in Fiss. Veel (wandel)plezier en geniet ervan, net zoals wij van jouw blog genieten. Groetjes, Resie.

  • 07 Juli 2016 - 04:38

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Wat fijn dat we weer kunnen reageren op je blog, daar was het een en ander technisch gezien niet in orde. Ik hoop dat je lekker gaat lopen op je nieuwe schoenen! Geniet van je wandelen en natuurlijk je biertjes!

    Groetjes, Rimca

  • 07 Juli 2016 - 08:41

    Joop:

    Hoi Fred, je begint weer ervaren te raken in goede dagen! Fijn om te lezen

  • 07 Juli 2016 - 09:57

    Lilianne:

    He die Fred, zo te lezen gaat het goed met je, Gelukkig, maar ja nog even en je bent in het mooie Fiss.
    Nu met nieuwe wandelschoenen gaat dat zeker lukken.
    Ik wens je nog heel veel plezier aan je tocht, en wij van Nattenhoven gaan proberen er zaterdag het beste van te maken!! "Wie weet" het zal toch een keer moeten lukken.
    Veel plezier en een dikke kus en de groeten van Hein en Lilianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 128777

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: