Donauwörth naar Oberndorf am Lech ( 21 km.) - Reisverslag uit Oberndorf, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Donauwörth naar Oberndorf am Lech ( 21 km.) - Reisverslag uit Oberndorf, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Donauwörth naar Oberndorf am Lech ( 21 km.)

Blijf op de hoogte en volg Skippy

05 Juli 2016 | Duitsland, Oberndorf

Goed geslapen, alleen te kort, want gisteren pas tegen 22.15 uur gaan slapen. Het reserveren van overnachtingen heeft veel tijd gekost.En pas tegen 20.30 uur met de blog begonnen. Maar goed ik moest toch vanochtend eruit. Snel een frisse douche genomen, en dat voelde meteen beter. Alles ingepakt, water bijgevuld en als laatste mijn voetjes goed verzorgd. Dan wordt het tijd om te gaan ontbijten,wat opvalt is de heerlijke muziek op de achtergrond, Bayern 1 muziek van de jaren 70 tot 90. Een zender die ik ook altijd in de auto op heb staan als ik op vakantie ga. Ik neem zoals steeds twee broodjes, een met kaas en een met jam. Een yoghurt erbij en natuurlijk niet te vergeten koffie en juice. Ik hoef geen brood te maken om mee te nemen, er liggen namelijk ingepakte roggebrood sneetjes klaar. Nu nog betalen en tanden poetsen en ik ben er klaar voor. Het is 8.30 uur als ik wil vertrekken, maar de GPS had schijnbaar weinig zin vanochtend. Hij wilde niet opstarten. Weer uitgezet en weer aan, maar helaas. Toen maar eens het schijfje eruit gehaald maar ook dat hielp niet. Nog een keer dan.... En ja, hij doet het weer. Ik ben blij dat mijn maatje mij niet in de steek laat. Tegen 9.00 uur heb ik dan eindelijk de eerste passen gezet, eerst een steile klim naar de Kalvarienberg.Dan een stukje door een woonwijk. om vervolgens koers te zetten naar Zirgesheim.( 3 km.) En dan komt een saai stuk van 6 km. langs de verkeerde kant van de Donau. Want ik zie niks van de Donau maar wel voorbij rijdende auto's. Dat is erg jammer, maar daar komt ook een einde aan, want de route draait weg van de Donau om richting Genderkingen te gaan. Ik vind het wel fijn omdat ik wel zin heb in wat fris. Omdat de route net buiten het dorp om gaat zelf maar een route naar het hart van het dorp gemaakt met hulp van de GPS. Als ik in het dorp kom eerst maar eens gevraagd of er een bakker of supermarkt is. Maar de vrouw in kwestie kan geen Duits. Bij de derde heb ik meer geluk, er is een kleine supermarkt 300 mtr. verderop.Dat is duidelijk. Het is inderdaad een kleine supermarkt. Van vele producten maar een stuk of 5 op voorraad. Maar gelukkig voor mij wel gekoelde drankjes. Ik neem een fanta en citroenwater en een kersenflap, voor nog geen € 2. Ik rust meteen uit want er staan stoelen en tafels bij de ingang. Het lijkt erop dat het ook een ontmoetingsplek is voor het dorp. Het citroenwatertje smaakt goed en ik neem er nog een. Na een half uur gaat het verder. Als ik de weg verder afloop kom ik op een punt dat wijst; 4 km. naar Oberndorf en 3 km. naar Rain. Terwijl de route gaat via Rain naar Oberndorf. Even gecheckt op de GPS. Ik sta al veel verder weg van de eigenlijke afsplitsing en schijnbaar heeft mijn voorganger dat ook niet gedaan en is via een andere route naar Oberndorf gelopen. Nog vlak voor Oberndorf kom ik langs een Lourdesgrot. Gelijktijdig komen er ook 2 fietsers aan. Het zijn een stel uit Utrecht. Zij fietsen de Romantische Strasse van onder naar boven en nemen dan de trein terug naar het beginpunt. Een paar foto's gemaakt en dan verder naar mijn slaapplaats. Het kan niet ver meer zijn. Tegen 14.15 uur arriveer ik. Het blijkt een boerderij te zijn. De laatste koeien zijn 3 maanden geleden verkocht. Nu passen de mensen op hun kleinkinderen. De man blijft rommelen op het erf en in de tuin. Na een kop koffie en een zelfgemaakte kersentaart, wijst de vrouw me mijn kamer.Eerst lekker douchen en de was wassen, deze kan dan buiten drogen aan de waslijn.Hierna even het dorp bekijken. De enige gasthof in het dorp heeft vandaag ruhetag. Helaas vanavond geen warme maaltijd. De gastvrouw zei eerder al dat ik een brotmalzeit kon krijgen want zij eten 's middags warm. De kerk was open en was wel typisch Bayern, Oostenrijks qua inrichting. Als ik terug kom uit het dorp zitten de mannen aan de tuintafel en willen juist en koffie drinken, ze zijn bezig met een boom uit de tuin te halen.Ik krijg ook een kop koffie en weer een stuk kersentaart. Het zijn super aardige mensen. Gewoon heel oprecht en hartelijk. In de tuin ben ik alvast begonnen met het schrijven van mijn blog. De was droogt goed aan de lijn. O ja, ook nog even een klein dutje gedaan in de tuinstoel.De was is droog en een goede broodmaaltijd gehad. Stevig brood met kaas en worst en een salade erbij. En volgens de man hoort er geen koffie bij maar een Weisse bier. Dus dat ook maar gedaan, het was lekker. Nu lekker rusten op mijn kamer en nog een spelletje spelen op de Ipad.

Welterusten een ieder.

Fred, " pelgrim Skippy "
.

  • 05 Juli 2016 - 20:50

    Iné:

    He Fred
    Ik lees dat het lopen weer lekker gaat.
    Gelukkig zeg. Was even schrikken.
    Ga zo verder en laat de Weisse smaken morgen
    Groet Iné

  • 05 Juli 2016 - 22:14

    Petra H:

    Hallo Fred,

    Knap werk man, petje af voor zoveel kilometers aan u voeten te hebben.

    Zoals eerder reeds gezegd zijn wij in de buurt van Lermoos.
    Weet je al waar je gaat overnachten in Lermoos?

    Dan zorgen wij wel voor een verrassing.

    Groetjes Petra H.


  • 05 Juli 2016 - 23:17

    Roy:

    Hey Fred, ik zie dat het weer mogelijk is om te reageren op je blog!! Is dat technische probleempje weer uit de wereld.
    Vandaag een niet te lange etappe gehad, dus rust goed uit en op naar de volgende dag.
    Gr Roy

  • 06 Juli 2016 - 21:56

    Fred Vliegen:

    Petra stuur me even je mail adres of telefoonnummer naar info@skippy-ontour.nl
    Ivm de overnachting in lermoos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 129041

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: