Röttingen naar Rothenburg Ob der Tauber (30km.) - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Röttingen naar Rothenburg Ob der Tauber (30km.) - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Röttingen naar Rothenburg Ob der Tauber (30km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

28 Juni 2016 | Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Vannacht zeer goed geslapen, ondanks dat er geen gordijnen cq rolluiken waren.
Even nog 10 minuten lekker blijven liggen, en dat doet goed, niemand die zegt het is tijd. Maar helaas ik moet eruit komen.
Eerst snel een douche, om helemaal wakker te worden, en daarna eerst alvast inpakken, watervoorraad weer bijvullen, en tot slot mijn voetjes, want ook vandaag hebben zij het weer het zwaarst.
Daarna naar de ontbijtzaal, waar ik vandaag eens niet alleen zit, maar met nog Duits stel een echte Vlaming. Hij heeft helemaal niets met België.
Het ontbijt is goed verzorgd, natuurlijk een broodje kaas/salami en een met jam. En er lag ook vandaag een croissant bij.
Ook nog een broodje gemaakt voor onderweg.
Nog even afrekenen, en tandenpoetsen en ik kan weer pad gaan.
Kijken wat de weg vandaag mij brengt....

De dag begint zoals bijna elke dag met een klim, dit keer naar Niederrimbach, het is even steil maar gaat dan nog een stukje geleidelijk omhoog.Het gaat verder dan over graspaden langs de wijnranken, net voor Niederrimbach gaat het weer 12% omlaag.
In het dorpje is het even opletten de route wordt gesplitst namelijk.
Maar een geluk met de bordjes en de gps kom je er wel.
Nu gaat het nog 6 km richting Greglingen, waar ik even een pauze zal maken. Het is een afwisselend pad door de velden het bos, maar ook in ondergrond. Asfalt of gras /bos.
In Greglingen even de bakker opgezocht voor die lekkere boeren chocomelk. Deze is alleen te krijgen bij de warme bakkers.
Na de stop is het nog 1,5 km lopen tot de beroemde kerk "Hergottskirche" Een beoemde kunstenaar die beelden uitsneed in hout, Tilman Riemenschneider, heeft deze kerk heel fraai voorzien met schitterende panelen. Dit moet je gezien hebben als je hier in deze streek bent.

Via Münster gaat het verder naar Finsterlohr (17km) over de helft voor vandaag. Als om even voor één uur is loop ik het kleine dorpje binnen, het is muisstil in het dorp.
Het dorp is best goed zelfvoorzienend, met een bakker, slager, een kleine dorpswinkel, een benzinepomp en een lagere school.
Dan maar op een bankje het broodje en de appel op eten, en ditmaal geen water, maar ik had nog een flesje cola bij me ( voor noodgevallen). Smaakt goed. Na ruim 20 minuten roept de weg weer...
Via een paar kleine dorpen gaat het de laatste 11,5 km. naar Rothenburg Ob der Tauber. Op een gegeven moment heb ik gevoel dat ik verkeerd zit in het bos, en ja hoor volgens de gps. Een afslag gemist. Terug nee, dan even kijken op de gps waar naar toe en zelf de weg zoeken door het bios even lekker struinen door het bos. Het is goed gekomen.
Nog even een drinkpauze ingelast, camelbag leeg, dan maar uit de fles.
Rothenburg is niet ver meer. Ik loop Rothenburg Ob der Tauber binnen via een mooie stadspoort, de stad heeft vele stadspoorten.
Even later kom ik bij de St. Jacobus kerk uit, hier staat een Jacobus als pelgrim, vele willen dat ik er naast ga staan als pelgrim. Er was juist een blik Aziaten opengemaakt geworden..
Doet me denken aan de voorlaatste dag naar Santiago bij Monte de Gozu.
Het is een mooie kerk, waar je zelfs met een auto onderdoor kunt rijden.
Het niet ver meer van de marktplaats, een schitterend plein, en daar blijkt dat de stad veel toeristen trekt. Er zijn zelfs kerstwinkels, Een Weihnachts museum, soms te toeristisch.
Ik kan pas tegen 17.00 uur terecht op het privé adres, no problem.....ik ga een pilsje pakken op het terras en even genieten wat er te zien is.

Mijn slaapplaats is heel mooi, voor een privé adres, een aanrader.
In het centrum en nog goedkoop ook.
Eerst douchen, bijkomen met wat muziek, en even bellen naar mijn naasten. En even gebeld met Oostenrijk (Fiss), ze volgen het daar bijna allemaal die mij daar kennen.
Het wordt tijd voor te gaan eten, een Italiaan in een klein straatje, weg van de toeristen, een lekkere pasta met salade, goed voor op te lopen.
Na het eten nog een rondje over de markt gelopen en een "Schneebal" de plaatselijke lekkernij meegenomen om bij de koffie op te eten. Het smaakt wel goed, alleen ik vond hem nogal wat aan de droge kant.
De blog afschrijven en dan slapen.

Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy"

  • 28 Juni 2016 - 21:47

    Rolf En Janine:

    Hè Fred, even lekker rustig op de bank gaan zitten, en een aantal dagen 'bijgelezen'. Zo te lezen bevind je je in een prachtige omgeving en ontmoet je bijzondere, warmhartige mensen. Super, het is je gegund! En dat wat je geeft, krijg je ook altijd terug; de reden wellicht dat mensen jou een warm hart toe dragen en wij je blijven volgen! Je kunt het en geniet! Veel liefs Rolf en Janine

  • 28 Juni 2016 - 21:47

    Rolf En Janine:

    Hè Fred, even lekker rustig op de bank gaan zitten, en een aantal dagen 'bijgelezen'. Zo te lezen bevind je je in een prachtige omgeving en ontmoet je bijzondere, warmhartige mensen. Super, het is je gegund! En dat wat je geeft, krijg je ook altijd terug; de reden wellicht dat mensen jou een warm hart toe dragen en wij je blijven volgen! Je kunt het en geniet! Veel liefs Rolf en Janine

  • 29 Juni 2016 - 20:04

    Josien:

    Hoi Fred


    Wat een mooie ongeving. En ook mooie foto. Neem asn dat de eerste foto de kerk is. En lekkerbop een bank een broodje eten is niet verkeerd. Heerlijk rustig en op adem komen voor de volgende km.
    En goed slapen doet ook wonderen voor al voor je voetjes. Trouwens hoeveel km heb je al gelopen vanaf 4 juni. Je bent straks weer een heel ervaring rijker. Truste voor straks.

    Grt Josien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 128997

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: