Tauberbischofsheim naar Bad Mergentheim (27km). - Reisverslag uit Bad Mergentheim, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Tauberbischofsheim naar Bad Mergentheim (27km). - Reisverslag uit Bad Mergentheim, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Tauberbischofsheim naar Bad Mergentheim (27km).

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

26 Juni 2016 | Duitsland, Bad Mergentheim

Vannacht echt super geslapen, ik werd wakker van de wekker. Ik dacht eerst dat het pas een uur of drie was...helaas.
Nog even tien minuten lekker wakker worden, en dan begint het alweer van voor af aan met de check lijst.
Eerst de voeten verzorgen, en dan de camelbag en de sigg fles vullen met water. Ten slotte alles inpakken en dan lekker relax gaan ontbijten.
Het ontbijt ziet er goed uit met vers fruit en yoghurt, maar ook verse broodjes en beleg.
Het wordt saai misschien, maar ook vandaag koffie met een broodje kaas en salami, en een broodje met jam. Als toetje yoghurt met vers fruit, en natuurlijk een glas jus.
Nog even afrekenen en een stempel in mijn pelgrimspaspoort en ik ben er klaar voor.

Het is rond acht uur als ik start voor mijn eerste etappe op de Romantische Strasse. Dus ook weer wennen aan hoe de route steeds staat aan gegeven. Maar slechter als op de E8 kan het niet zijn.
Even goed opletten bij het verlaten van Tauberbischofsheim, er staan namelijk vele bordjes. Maar ik moet er maar 2 volgen of de M-D bordjes " Main Donau route" of de blauwe bordjes met "Rom Strasse" . En al snel merk ik dat de route zeer goed staat aangegeven. Dit loopt meteen een stuk ontspannender.
Het begint met een klim van een minuut of 10 door het bos, en daarna loopt de route lekker door het bos, lekkere zachte ondergrond.
Het eerste dorpje vandaag is Steinbach (4km). Maar natuurlijk eerst een foto maken van het dorpje en dan verder, in het volgende dorpje Ober Lauda wil ik wel even stoppen.
Gewoon om even de rugzak af te zetten en wat te drinken.
Ik heb nu al 9km. gelopen en het gaat goed. Om Ober Lauda uit te komen, volgt de route met een pittig klimmetje . Maar dan gaat het ook weer op en af en als we het dorpje Beckstein naderen gaat het weer lekker in dalende lijn naar Beckstein toe, het dorpje ligt net over de helft van de vandaag te lopen route, en het is volgens de kerkklok half twaalf, dus tijd voor een middagspauze. Op een bankje op het marktplein ga ik zitten, lekker een broodje eten en een appel, met water. Het smaakt goed.
Net voor twaalven zet ik mijn route weer voort, het zijn nog ongeveer twaalf kilometer tot aan de slaapplaats van vandaag.
Eerst nog een stukje vals plat en dan een lange geleidelijke klim van ongeveer 2km.
Het laatste stukje loopt ook weer door het bos en net voor Bad Mergentheim kom ik pas weer op een grote weg uit. Even nog en dan bereik ik het centrum, het is druk in de Alt-Stadt.
Er is vandaag een groot Stadt Fest in Bad Mergentheim.
Ik ga als eerst naar het hotel, dat ik al snel heb gevonden, een mooie schone kamer. Eerst douche en dan het shirt en sokken wassen en ophangen in de kamer.

Ik ga ook eens kijken wat er te doen is op het Stadt Fest. Ik trakteer me op een biertje met bratwurst und senf.
Het smaakt goed. De stemming en gezelligheid is optimaal.
Er is kermis voor de kids, vrij markt en natuurlijk live muziek en natuurlijk met genoeg drinken en eten.
Er treden verschillende groepen op, gezellig....en natuurlijk wacht iedereen op 18.00 uur als de Duitsers voetballen. Live te zien op de markt op de diverse schermen.
Ook nog gaan eten bij de Italiaan, lekkere pasta met salade en een Weisse bier erbij. Hier kijk ik ook naar het voetbal.
Het eten smaakt super, even later komen er naast mij een stel zitten. Het blijkt een echtpaar te zijn uit Tilburg, ze staan hier in de buurt op een camping. Ze zijn vandaag met het treintje gekomen, zodat ze ook een biertje kunnen drinken.
We kletsen lekker gezellig, net na de 3-0, moeten ze gaan, want anders missen ze de laatste trein.

Ik ga nu ook terug naar het hotel, tenminste terug als de wedstrijd afgelopen is. Na de wedstrijd rijden de auto's al toeterend door de straten.
Nog even bellen met het steunpunt in Brunssum en dan beginnen met het schrijven van de blog.
Ik probeer nog een helft van de Belgen te zien...maar ik weet niet of ik het vol houdt.

Welterusten een ieder,

Fred "Pelgrim Skippy"

  • 27 Juni 2016 - 06:47

    Gwen:

    Volgens mij zit je in de goede flow: mooi weer, lekker wandel tempo, goede routes, leuke plaatsjes en mensen: voor je het weet ben je in Rome. Volhouden en genieten

  • 27 Juni 2016 - 08:01

    Patrick Ten Have:

    Hoi Fred,

    Zo te lezen begin je steeds beter op gang te komen en raakt je dieseltje op stoom.
    Je beleeft veel avonturen maar dat kan ook niet anders als je elke dag op weg bent (ik kan het weten Hey...).

    De foto's zijn een leuk extraatje bij je verslag. Al dacht ik vandaag wel dat er een volksfeest was georganiseerd omdat 'pelgrim' Skippy het dorp binnenliep.

    Veel wandelplezier de komende dagen, ik blijf je volgen.

    Wees gegroet,
    Patrick

  • 27 Juni 2016 - 10:55

    Jan Stevens:

    Hoi Fred
    Mooi je zo vanuit mijn luie stoel je op de voet te kunnen volgen.
    Prachtige en o zo bekende verhalen.
    Niemand beter als jij weet "Eenmaal pelgrim voor altijd pelgrim"
    Neem de tijd en geniet
    Groetjes vanuit een koud Beek
    Jan Stevens

  • 27 Juni 2016 - 14:42

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Wederom had ik een enorme achterstand op je verhalen, dus nu de tijd genomen om bij te lezen. Wat een tocht zeg! Leuke en mooie, maar ook bizarre en minder leuke momenten. Maar dat hoort er allemaal bij. Je gaat geweldig! Blijf genieten!

    Groetjes, Rimca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 128990

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: