Lindenfels naar Vielbrunn (30km.) - Reisverslag uit Vielbrunn, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Lindenfels naar Vielbrunn (30km.) - Reisverslag uit Vielbrunn, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Lindenfels naar Vielbrunn (30km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

22 Juni 2016 | Duitsland, Vielbrunn

Vannacht goed geslapen, ik lag ook om 21.00 uur in mijn bedje, ik was gewoon op. Maar goed de nachtrust heeft goed gedaan, ik was redelijk fit toen de wekker afliep.
En dan begint mijn ochtend ritueel weer opnieuw, voetverzorging, rugzak inpakken, water vullen (zeker met een warme en zware dag) en dan ontbijten. Oh ja de was is ook weer schoon, alles wat ik gisteren aan had is in de wasmachine geweest.
Het ontbijt ziet er goed uit, met voldoende keuze. Een broodje met kaas en salami en een met jam. Natuurlijk koffie en een glas jus. En als toetje wat stukjes fruit.
Tot slot nog een boterham maken voor onderweg en dan alleen nog afrekeningen.

De tocht kan beginnen met drie pittige cols op de route.
Het eerste klimmetje is meteen om het dorp uit te komen, geen col maar wel een opwarming. Al is dit niet nodig bij deze temperatuur. De meter staat op 24 graden.
Na het klimmetje gaat het eerst naar beneden , heerlijk en genietend van de stilte door het bos, om dan vanaf de bodem ( aan het Gumpuner Kreuz), weer steil omhoog te gaan, de eerste col is dus begonnen, het gaat zeker 20minuten goed omhoog, om dan weer te dalen door het bos en later over asfalt naar Ober Ostern (8km). Hier even een pauze gemaakt, wat extra gedronken, vooral de schouders even ontlasten.
Maar ik moet toch ook verder het is een lange dag, en de tweede col staat alweer te wachten, naar Lärmfeuer. Het eerste gedeelte gaat nog lekker omhoog, door het bos , maar de stijging is goed te doen. Maar dan gaat het zoals de Duitsers het noemen via een Trampelpfad omhoog. Dit betekent gewoon recht omhoog, vaak is het pad, weg door het water van de laatste weken. Het zijn slecht beloopbare paden. Ik vindt ze niet echt fijn.
Helemaal als je boven komt en dat het rechts, links of rechtdoor weer omlaag gaat. En dat is nu ook weer het geval.
Deze afdaling gaat nu naar Ober Mossau (15km). Hier is dit weekend een groot brouwerij feest. De tent wordt al geplaatst.
Ik krijg van een oud medewerker van de brouwerij, hij is inmiddels als 80 jaar en al 61jaar gelukkig getrouwd een biertje aangeboden. Hij krijgt nog steeds elke week een kratje bier van de brouwerij waar hij 52 jaar heeft gewerkt. Ze zijn trots op hem.
Maar nu al een biertje is te vroeg, ik vraag of hij ook mineraalwater heeft, maar zeker roept zijn vrouw. We zitten even gezellig op een muurtje. Als ik weer wil gaan komt de vrouw alsnog met een biertje, neem het mee voor vanavond. Oké ik kan het ook niet weigeren. Wel weer extra gewicht.
Na een klimmetje om Ober Mossau uit te komen, gaat het langzaam door het bos naar beneden, het loopt wel lekker, geen mens tegengekomen, maar wel drie hertjes.
Tegen 13.30 uur bereik ik dan Michielstadt. Een mooie stadje, met een oud centrum. Het oud centrum is nog omringd door vestings wallen.
Ik pauzeer niet in de stad maar het liefst even buiten het stadje in het bos. Maar helaas geen bank te bekennen in het bos, maar ik wil wel nog even pauzeren voor de dubbele klim naar eerst Weiten Gesäss en later naar Vielbrunn begint.
Ik maak uiteindelijk maar een pauze bij een stapel boomstammen. Even nog een muesli reep nemen, wat drinken en dan kan het beginnen. De eerste klim gaat nog, gevolgd door een afdaling, en weer klim in het dorp.
De laatste klim naar Vielbrunn is weer zo'n Trampelpfad. Steil omhoog dus. Het laatste gedeelte is weer vlak.
En dan kom je op de bekende splitsing in Vielbrunn, tenminste voor wandelaars.
Links gaat het verder over de E8 weg naar Obernburg, en rechts de Nibulungenweg naar Wertheim en Taubersbisschofsheim (De Romantische strasse). Ik ga rechts want op die weg ligt ook mij hotel voor vannacht.

Tegen 16.15 uur bereik moe, maar voldaan mijn slaapplaats. Het is een normale kamer. Helaas is de douche koud, maar even gezegd tegen de eigenaar. Probleem meteen opgelost, en toen was de douche warm. (Rood en blauw verwisselt).
Na het douchen nog even op bed gekeken naar het voetbal.
Daarna gaan eten, en tijdens het wachten de blog bij gewerkt.
Het eten was lekker, na het eten nog een kop koffie genomen.
Dan nog even op de kamer de route voor morgen en komende dagen bekijken. Morgen ook weer boeken voor de komende dagen, ivm het aankomende weekend.

Ik zal nog heel even kijken naar het voetbal, maar ook weer snel inslapen.

Welterusten een ieder,

Fred " Pelgrim Skippy"


  • 22 Juni 2016 - 21:10

    Josefine:

    Hoi Fred

    Goed bezig!!!!!
    Knap hoor hoe je het doet......loop je eigenlijk nu naar onder richting Zwitserland?
    Hopelijk kom je nog wat mensen tegen onderweg.
    Veel plezier nog!!!!

    Groetjes Josefine

  • 22 Juni 2016 - 21:25

    Monique:

    Zo nu begint de Romantische Strasse, waarom wordt deze zo genoemd? Omdat het aanblik van alles erg romantisch is. Vertel het ons maar. Bij ons ook lekker warm, gevolgd door regen en onweer morgen. Langzaam aan wordt het landschap ook steeds heuvelachtiger. Zet hem op en loop ze voor morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 128754

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: