Oberwesel-Dellhofen naar Stromberg (32km) - Reisverslag uit Stromberg, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Oberwesel-Dellhofen naar Stromberg (32km) - Reisverslag uit Stromberg, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Oberwesel-Dellhofen naar Stromberg (32km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

16 Juni 2016 | Duitsland, Stromberg

Vannacht redelijk goed geslapen, een paar maal wakker geworden, maar waarvan....?
Goed maar om 6.00 uur loopt weer de wekker af, en dat betekent alweer hetzelfde ritueel dat wordt afgewerkt. Natuurlijk als eerste de kleinste van de tien tenen, de kleine rechterteen. Een pleister wordt er omgedaan en ook de andere "gevoelige" plekjes op mijn voeten worden zo verzorgd. De rugzak inpakken, camelbag en de zigg fles vullen met water, en dan nog een laatste check.
Het is het tijd voor het ontbijt, ik ben onder de indruk, wat het allemaal geeft, zelfs drie vers gebakken torten staan klaar. Helaas als wandelaar heb je of wil je de tijd niet gunnen. Na ontbijt nog even tandenpoetsen en dan gaat weer beginnen ....op naar Stromberg.

Ik verlaat deze super slaapadres tegen 8.00uur in de mist, en het begint meteen met klimmen, eerst nog over asfalt en dan over veldweggetjes richting Perscheid.
In het dorpje Perscheid blijkt maar weer eens dat de E8 route een verouderde route is, er staat weer eens niets aangegeven.
Gelukkig met de originele gps-data van de route is het wel te doen, maar het steeds weer controleren , maakt ontspannen lopen bijna niet mogelijk, en dat is jammer. maar goed ik moet het nemen zoals het is en niets anders....
Het gaat berg afwaarts richting een dorpje waar de tijd nog stilstaat in de begin vijftiger jaren. Maar er valt me nog wat op, er zouden geen dorpjes meer komen, na Perscheid en nu dit.
Even alles te goed gaan bekijken en wat blijkt de orginele gps-data is waarschijnlijk ge-update worden, terwijl het boekje maar slechts één druk kent. Een vriend Albert B. heeft weer een andere gps-data over dit route gedeelte. Na het bestuderen van de kaart , blijkt dat ik ongeveer 3km moet omlopen, eerst weer klimmen en dan vlak terugkomen op de route van Albert B.

Maar gelukkig komt alles goed, en wat het weer betreft, het is bijna onmogelijk, want het is droog. Ik loop nu op een modern bos af, een windmolenpark, nog een foto maken van deze "bomen" en dan trefik na een kilometer verder op 2 boswachters.
Eentje vraagt wat mijn plannen zijn, en ik vertel hem mijn route voor vandaag. Hij geeft meteen commentaar dat het eerste gedeelte niet mogelijk is. Want de graswegen zijn verandert in een moerasgebied, dit naar alle regen van de laatste weken.
De man is wel meteen zo vriendelijk om een alternatief te laten zien. Het is ongeveer een dikke kilometer om, maar veiligheid en droge voeten gaan voor alles. Want de mannen zijn er gisteren nog net eruit gekomen met hun jeep.
Ik begin dan maar met de klim naar Lauschhütte tussen de hoogspannings masten door. De pittige klim duurt wat langer dan een half uur. Bij de hütte aangekomen eerst even wat eten, wat ik merk dat ik wat nodig heb, drinken heb ik voldoende gedaan.
Maar ik wilde niet met een gevulde maag aan de klim beginnen.
Na de pauze gaat het via Daxweiler naar Stromberg.

Het begint "eindelijk" weer eens te regenen, gelukkig tot nu toe alleen maar motregen, maar 8km er door lopen, en je bent ook zeike nat. Het gaat het eerste deel door het bos naar beneden, het loopt erg lekker over de zachte bospaden, maar het laatste gedeelte gaat weer over asfalt. Net voor Daxweiler steek ik de A61 over, bij de rastplatz Hunsrück. Een plaats waar ik altijd ga koffie drinken opweg naar de Alpen. Via het dorpje Daxweiler gaat het voor de laatste 3,5 km naar Stromberg, eindpunt voor vandaag. Tegen 15.15 uur loop ik de St. Jacobuskerk binnen, ik steek een kaars op voor mijn ouders en andere familieleden, en vraag Jacobus om mij bij te staan op mogelijke moeilijke momenten op de weg naar Rome. Fijn om even tot me zelf te komen.
Het is nu nog 200meter lopen tot aan de het nieuwe Hotel Stromberg. Ik wordt welkom geheten en blijkbaar ben ik de enige gast vandaag, maar goed geen probleem, als het bed en de douche maar goed zijn.

Op mijn kamer eerst een colaatje gedronken en dan onder de douche, opfrissen en weer opleven. De douche is heerlijk.
Daar even nog een onderkomen in Worms al geregeld, en dan even relaxen. Ook al even de route van morgen bekeken.
Dan het dagelijkse bijpraten met Nico en Minie en mijn zus Monique. De steunpilaren voor mij.
Tegen 6 uur al gaan eten, er was niet veel keus, één restaurant in het dorp.....of schnitzels of spaghetti...makkelijk dan spaghetti met een salade erbij. De spaghetti was goed en het Weisse bier smaakt ook weer goed.
Na terugkomst in het hotel de blog bijschrijven en dan het voetbal kijken Duitsland-Polen. Of ik de gehele wedstrijd weet ik niet , want morgen mag er weer gewandeld worden....

Welterusten,

Fred "Pelgrim Skippy"


  • 16 Juni 2016 - 23:58

    Roy :

    Fred, ik lees dat je 's avonds de voetbalwedstrijd Duitsland-Polen hebt gekeken. Man wat zul jij dan heerlijk geslapen hebben, want wat was dat een slaapverwekkende pot.
    Ik wens je weer veel succes met de volgende dag, dat je het droog mag houden.

    Gr Roy

  • 17 Juni 2016 - 08:54

    Josefine :

    Hoi Fred

    Knap hoor Hoe je loopt!! Iedere dag flinke afstanden! En goed dat je een gps hebt.
    Zou niks voor mij zijn......padvinder spelen.
    Ik verdwaalde toe vanaf St Jean pied de port naar de kust gelijk de eerste etappe.
    Maar je gaat wel een mooi avontuur aan.
    Geniet ervan....en pak je rust......Fijn dat er dan een kerkje open is!!!
    Houd de moed erin!! Hopelijk is je kuit beter?
    Ik volg je op afstand.

    Hartegroet Josefine

  • 17 Juni 2016 - 09:55

    Mirjam:

    Hoi Fred,

    ik geniet van je verhalen, super hoor! Hopelijk komt nu gauw de zon erbij......
    Gelukkig heb je wel iedere dag lekker te eten en drinken! Geniet ze en succes.

    groetjes, Mirjam

  • 17 Juni 2016 - 10:05

    D'r Generaal:

    Hoi Fred,

    Ook ik meld we weer om je mooie reis te kunnen vervolgen. Geniet er vooral van dan komt de rest ook goed.

  • 18 Juni 2016 - 19:31

    Gwen:

    Je bent lekker dreef zeg. Je hebt al veel extra kilometers gemaakt geloof ik. Als ik jou was zou ik gewoon naar de zo'n toe lopen. Veel succes op je pelgrims tocht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 128801

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: