Bad Münstereifel naar Odendorf ( 15 km. ) - Reisverslag uit Odendorf, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Bad Münstereifel naar Odendorf ( 15 km. ) - Reisverslag uit Odendorf, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Bad Münstereifel naar Odendorf ( 15 km. )

Blijf op de hoogte en volg Skippy

09 Juni 2016 | Duitsland, Odendorf

Zeer goed geslapen. Eenmaal wakker geworden, maar ook meteen weer ingeslapen. Tegen 6.00 uur opgestaan, zoals gewoonlijk eerst de voeten verzorgd. Daarna even scheren en wassen, want vandaag lopen mijn vrienden Gundolf en Annette mee. Als alles ingepakt is, nog snel een controle in de kleine klassieke kamer en dan naar beneden. Wandelschoenen aan en dan gaan met die banaan. De eerste rustplaats is tegenover de bahnfof, hier bij de bakker een ontbijt genomen, koffie en een broodje met salami en een met kaas. Om even voor achten naar het station om op Gundolf en Annette te wachten. Even later komt een kleine minitrein aan. Vol met schoolgaande jeugd en een paar volwassenen en natuurlijk 2 camino pelgrims. We besluiten voor vertrek nog een kop koffie te drinken bij de bakker. Tegen 8.30 uur vertrekken we in een rustig tempo naar de Steinbachtalsperre. Eerst even een klimmetje om in het bos te komen en dan gaat het vals plat richting de sperre ( stuwmeer). In het bos is ook sinds een paar jaar een friedhof.( natuurbegraafplaats). Het loopt lekker, wat kletsen en de km's verdwijnen onder de wandelschoenen door. Plotseling zegt Gundolf, we zijn er al binnen een paar minuten. Het restaurant is nog dicht. Toch een pauze en gewacht tot de bar open gaat (40 min.). De tijd vliegt voorbij en dan komt de ober en vraagt wat we willen drinken, simpel, 3 koffie. Na de lekkere koffie gaat het verder. Gundolf kent de rest van de route ook goed (zijn trainingsrondje destijds voor de camino). Eerst nog vlak door het bos en de laatste 6 km. door de velden naar Odendorf. Tegen 13.30 uur zijn we in Odendorf, eerst naar de pastoor gegaan om een stempel in mijn pelgrimspaspoort te krijgen. Annette had dit al vooraf geregeld. Bij thuiskomst eerst lekker douchen en dan lekker lunchen in de tuin. Inmiddels draait de wasmachine al, een wasje van mij, super dan is dat straks lekker schoon en fris. Na de lunch de was ophangen en even lekker genoten van het zonnetje. Alvast gekeken naar de route van morgen omdat Odendorf niet op de route ligt en we dus weer op de route terecht moeten komen. Maar ik heb alle vertrouwen in Gundolf dat dit gaat lukken. Annette is inmiddels begonnen met het pelgrimsmenu. En wij mannen genieten van een pilsje in de halfschaduw, relax dus. Het avondeten was geweldig. Weer een bevestiging dat Annette een echte kookprinses is. Aspergesoep, bratkartoffelen, met verschillende groenten en verschillende stukken vlees en een glas rode wijn. En als toetje en himbeer likeur. Daarna leuke verhalen verteld over de camino en andere dingen. En dan is het plotseling 22.30 uur, midden in de nacht voor een pelgrim. Snel tanden poetsen en slapen.

Welterusten eenieder

Fred " pelgrim Skippy ".

• 10 Juni 2016 - 03:04

Roy:

Fijn om te lezen dat je een leuke gezellige dag hebt gehad! Dat geeft weer vertrouwen voor de komende dagen.
    Met een glaasje wijn bij het eten en wat likeur in het toetje is de avond blijkbaar ook omgevlogen.

Dat er maar nog genoeg van dit soort dagen voor je voorbij mogen komen.
    Veel succes met de volgende etappe.

Gr Roy

• 10 Juni 2016 - 06:06

Mirjam:

Het klinkt als een hele gezellige dag vandaag en heerlijk genoten van drank en spijs. Doe je goed!!
    Dat er nog maar vele van deze dagen mogen volgen....

• 10 Juni 2016 - 11:20

Rimca:

Ha die Fred,

Wat een fijne dag, leuk dat jullie samen hebben gelopen. En ook nog een zonnetje erbij, dat scheelt al weer. Hopen dat dit zo blijft!

Succes vandaag!

Groetjes, Rimca

• 10 Juni 2016 - 11:22

Bas De Wit:

Top Fredje !

Steeds weer leuk om te lezen. De stagaires hier om heen zijn ook al zo geboeid. Dan hoef ik minder te werken. Maar goed succes met je reis. tot over ongeveer 100 dagen !

gr bas