Gemünd naar Bad Munstereifel ( 31 km. ) - Reisverslag uit Bad Münstereifel, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Gemünd naar Bad Munstereifel ( 31 km. ) - Reisverslag uit Bad Münstereifel, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Gemünd naar Bad Munstereifel ( 31 km. )

Blijf op de hoogte en volg Skippy

08 Juni 2016 | Duitsland, Bad Münstereifel

Gisteravond lekker op tijd mijn bedje opgezocht en meteen heerlijk in slaap gevallen. Vanmorgen om 5.30 uur wakker geworden. Nog een keer omgedraaid want de wekker loopt pas over 20. min. af. Als deze dan afloopt snel even onder de douche want het was warm op de kamer. Daarna mijn voetjes verzorgd en alvast wat ingepakt. Even voor zevenen hoorde ik de aardige gastvrouw met het ontbijt naar boven komen. Ze had meteen slecht nieuws want het regende behoorlijk. Maar ja, ik moet verder, want morgen heb ik een afspraak, ja ja,op een pelgrimstocht, met Gundolf en Annette. Zij komen namelijk naar Bad Munstereifel. Dus ik moet vandaag naar Bad Munstereifel lopen. Na het ontbijt weer het regenpak uit de rugzak gehaald en aangedaan. En langzaam klaar gemaakt voor vertrek. Volgens het boekje 29 km. en volgens de borden van de wandelroute in het dorp 33 km.en daarbij nog 1 km. tot de slaapkamer.We zullen zien. Ondanks de regen gaat het goed, even bij de start goed opletten op eventuele pijlen en natuurlijk de route op de gps.De eerste 3 km. zijn klimmen over een verhard pad en daarna redelijk vlak door de bossen. Een mooi eerste gedeelte, helaas geen vergezichten door de regen. Plotseling hoor ik geluiden in het bos. Even om me heen kijken, maar ik zie niks. Amper 1 min. later steken voor mij op het pad een grote familie wilde zwijnen de weg over. Zeker 12 jonkies erbij. Tegen 9.55 uur kom ik aan in Kall ( 7 km.) even gekeken en dan verder naar Keldenich, een klein dorpje. Het zijn dik 2 km. klimmen. Daar wil ik ook even pauze maken. Helaas geen café of iets dergelijks in het dorpje. Wel een kerk die gesloten is. Dan maar onder een afdak zitten en een broodje eten. Even voor elven gaat het verder naar Weyer. Het eerste gedeelte gaat langzaam bergaf over een modderig en nat pad. De laatste km. gaat weer steil omhoog over een geasfalteerd pad. Nu even de gps niet volgen en het dorpje inlopen om te zien of hier een bakkerij is met wat lekkers. Even vragen, maar nee hoor meneer, niets is meer in het dorp. Maar gelukkig zie ik nog een bordje, conditorei. Een apfeltasche en een kop koffie graag. Ik zit op de helft volgens het boekje. Na dit lekkers verder. Het is droog maar ik hou nog even alles aan, want dan is dat ook droog. Het gaat redelijk goed en al snel bereik ik ook Pesch. Nu nog 7 km. maar dat klopt niet, want de bordjes geven dik 10 km. aan. Het blijken zware km's te zijn. Flinke kuitenbijters erbij. Tegen 16.45 uur loop ik door de Sittardweg in Bad Munstereifel. Even vragen waar de jugendherberge ligt. En al snel blijkt dat de herberg 2 km. buiten het dorp ligt. Daarbij komt ook nog een steile klim. Geen zin in na een lange dag. Even het boekje raadplegen en bellen. Bij het eerste adres meteen raak, alleen slapen voor € 21. Bij een oud vrouwtje. Ze wijst mij de kamer ( gedateerd ),want ze mag geen trappen meer lopen. Eerst alvast het warm water laten lopen, het duurt even voordat het warm is. Na het douchen de stad in voor het avondeten. Bauernschnitzel met bratkartoffeln en salade en een plaatselijk schwarzbier. Een lekkere combi. Dan wordt het tijd om aan de blog te beginnen en weer vroeg naar bed. Tegen 21.00 uur zal de lamp wel uitgaan. Welterusten en een mooie dag morgen.

Fred " pelgrim Skippy"

  • 08 Juni 2016 - 21:54

    Monique:

    Hoi Fredje, bij ons is het de hele dag droog geweest. Heb jij weer pech gehad. Morgen heb je een leuke dag in het verschiet, dan loop je niet alleen. De eerste week zit er bijna op, de kop is eraf. Als je onderweg Albert Heijn tegenkomt, dan moet je dinoplaatjes verzamelen voor Sem. Haha!!! Groetjes en slaap ze.

  • 08 Juni 2016 - 23:54

    Resie:

    Hoi Fred, ik heb net even je avonturen gelezen. De spits is eraf en wat voor een! Ik heb met je te doen, wij komen hier nog goed weg met de regen. Maar ja een doorzetter zoals jij gaat niet over een nacht ijs, kom op je kunt het! Veel plezier morgen. Groetjes, Resie.

  • 09 Juni 2016 - 14:44

    Monique W.:

    Geweldig, dat je wild zwijnen met frischlingen gezien hebt! jaloers :)

    Hals und beinbruch.

  • 09 Juni 2016 - 22:35

    Rolf En Janine:

    Lieve Fred,

    De eerste dagen zitten erop! Knap gedaan, zeker met alle tegenslagen die je hebt gehad! We blijven je volgen! Kop op! Je kunt het!

    Liefs, Rolf en Janine

    PS: de drop v Nicole en Camiel al op waardoor je rugzak iets lichter is?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 129030

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: