Kerkrade naar Kornelimunster ( 32 km ) - Reisverslag uit Kornelimünster, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu Kerkrade naar Kornelimunster ( 32 km ) - Reisverslag uit Kornelimünster, Duitsland van Skippy - WaarBenJij.nu

Kerkrade naar Kornelimunster ( 32 km )

Blijf op de hoogte en volg Skippy

05 Juni 2016 | Duitsland, Kornelimünster

Goed geslapen vannacht. Om 6.50 uur loopt de wekker af. Eerst nog even bijkomen en de checklijst ligt alweer klaar. De voeten goed verzorgen en waar nodig een pleister plakken. Ook de schouders insmeren, want het is allemaal wat stijfjes. Waarvan....? Aankleden en als ik beneden kom staat de koffie al klaar en liggen de broodjes met gebakken ei en stukjes spek ook al te wachten, om de hongerige pelgrim te voeden. Als toetje verse sinaasappelsap. Na het ontbijt tanden poetsen en dan kan de rugzak ingepakt worden. Tegen 8.30 uur afscheid nemen van de B&B Offermans, Leon maakt nog wat foto's en dan is het echt tijd om te gaan. Tante Roos zet me de grens over en loopt nog een stukje mee, via een kleine omweg kom ik dan uit op de route E8. Ik ken deze etappe omdat ik deze eind Februari ook al eens heb gelopen. Maar vandaag wil mijn motor maar niet aanspringen. Het is echt prut. Bij gasthof Teuterhof maar eens geprobeerd om mijn motor te smeren met cola. Ik moet zeggen het hielp voor een kleine 20 min. Want toen zag ik een vervelend bord hangen. De fiets en wandeltunnel onder de autosnelweg was dicht. Wel was er een alternatieve route beschreven, maar ook langer en wat nog erger was aansluitend moet ik dan 4 km. langs een vierbaansweg lopen ( wel een fietspad ). Tegen 12.30 uur bereik ik dan de Dom in Aken, eerst een stempel voor in mijn pelgrimspaspoort. Naast de Dom trakteer ik mezelf op een lekker ijs. Helaas merk ik ook dat de tijd begint te " dringen". Eerst nog de lange klim naar de jeugdherberg om vandaar uit de stad te verlaten en door de bossen en velden naar mijn eindpunt te gaan. Bij een grote visvijver nog even een colaatje genuttigd. Ik moet bekennen toen ging de motor wel weer beter lopen. Het is dan nog ruim 8 km. Nog even bij een kapelletje een kaars aangestoken voor een voorspoedige tocht. Meteen maar eens gevraagd of er ook een andere weg is om bij de gasthof Krebsloch te komen. Want om eerst door het dorp te lopen, dan weer een stukje terug lopen is voor vandaag niet wenselijk. En ja hoor, een leuke blonde griet legt mij duidelijk uit hoe ik moet lopen. Super toch. En dat scheelt toch weer anderhalve km. Tegen 16.45 uur bereik ik moe en uitgeput de gasthof. Ik krijg de sleutel van kamer 7, gelegen aan de achterzijde en dus geen last van het voorbij razende verkeer aan de voorzijde. Eerst eens lekker douchen en dan Monique bellen. Ondertussen liggen de sokken en het t-shirt in de wasbak te weken.Na het telefoontje de was ophangen aan de plafonniére. Op bed liggend ook met mijn steunpunt Brunssum gebeld en dat 2 keer want ze waren nog aan het eten. Alvast begonnen met de blog te schrijven. Maar ik merk dat tegen 19.00 uur mijn maag begint te grommen, dus eerst wat gaan eten en dan verder schrijven... Wat doet eten soms met een mens. Super lekker gegeten, de specialiteit van het huis. Een sahne schnitzel met erbij een gemisschte salat en natuurlijk een Weisse Bier. Het smolt gewoon op mijn tong. Als toetje koffie. Ondertussen ook de blog schrijven en als ik terug ben op mijn kamer, tanden poetsen en dan lekker slapen. Ik ben kapot.... De benauwdheid heeft mij vandaag echt getroffen. Welterusten allemaal.....


Fred " pelgrim Skippy "

  • 05 Juni 2016 - 22:02

    Monique:

    De kop is eraf. Het zal sowieso nog een paar dagen duren voordat alles weer lekker loopt. Ook hier moet je weer aan wennen. Vandaag was het ook heel erg warm en vochtig. Kiki heeft goed gezwommen, pr op de 400m vrije slag. Sem en ik hebben goed verkocht op de rommelmarkt, welke werd georganiseerd op de basisschool. Ik wens je voor nu een goede nachtrust en voor morgen fit weer op. Fijne derde etappe gewenst. Groetjes van ons allen.

  • 06 Juni 2016 - 06:29

    Yvo En Ellen:

    kom op fred,
    begin is moeilijk, je mist nu de mensen om je heen en je kunt nog niet aan rome denken maar ......het gaat je lukken!
    vandaag vooruit kijken, om je heen kijken en naar boven kijken!
    pap en mam zijn er bij!
    en in gedachten wij allemaal! wees trots op jezelf en geniet!!!
    kus van ons

  • 06 Juni 2016 - 07:14

    Erik Berben :

    Super Skip, zet hem op. Als je het af en toe moeilijk hebt denk dan aan de schutterswereld en "marcheer" een stuk, het defilé is aan de linkerkant!
    Groetjes van de Aoj sjutte Naer.
    Erik Berben

  • 06 Juni 2016 - 13:25

    Patrick:

    Hallo Fred,

    Je eerste 2 etappes zitten erop, dus het dieseltje begint langzaam op te warmen zo te lezen.
    Je kent het wijze gezegde "ook een tocht van 10.000km begint met 1 enkele stap". Die eerste enkele stap heb je al lang gezet, en ook al vele volgende stappen.
    Dompel je lekker onder het pelgrim zijn, en geniet van je tocht. Veel plezier en succes de komende dagen.

    Wees gegroet,
    Patrick

  • 06 Juni 2016 - 17:59

    Aukje Deguelle :

    Hoi Fred,

    Geweldig om jouw reis, op deze manier, te mogen volgen.
    Het begin is gemaakt. Heel veel succes en ik blijf je volgen.
    Ik vind je nu al een kanjer!
    Groetjes, Aukje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 128787

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: