24ste Rode Kruis bloesemtocht in Geldermalsen - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Skippy - WaarBenJij.nu 24ste Rode Kruis bloesemtocht in Geldermalsen - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Skippy - WaarBenJij.nu

24ste Rode Kruis bloesemtocht in Geldermalsen

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

16 April 2016 | Nederland, Geldermalsen

Vandaag is het vroeg op staan, want ik moet al om 6.40 uur op het station zijn, want enkele minuten later vertrek de intercity naar Den Bosch.
Eerst snel aankleden en ontbijten, ondertussen ook mijn voeten verzorgd, zoals mijn dikke teen waar een stukje van mijn nagel is afgebroken.
Vandaag loop ik op mijn "2de hands" schoenen, dat wil zeggen ze zijn deze week voorzien van nieuwe zolen. Ik neem deze ook op mijn tocht mee.
Tegen 6.10 uur vertrek ik te voet naar het station, gelukkig regent het niet.
De treinreis verloopt zonder problemen. In Den Bosch staat het perron vol met andere wandelaars die met de sprinter mee willen naar Geldermalsen.
Bij aankomst in Geldermalsen druppelt het, in de veilinghal eerst een kop koffie genomen en mijn fleece trui omgeruild tegen het windjack. Dit blijkt later een goede keuze te zijn geweest.
Tegen 8.46 uur laat ik mijn startkaart scannen en kan het avontuur beginnen, meteen na de start ontvangen alle deelnemers (28.040) een Kanzi appel.
Even buiten het terrein van de veilinghallen ligt de eerst ponton brug over het riviertje de Linge. Meteen maar mijn dank uitspreken aan de mannen van de Nederlandse en Duitse landmacht voor het aanleggen van pontonbruggen en de "vloertegels".
Als snel zien we de eerste bloesem, natuurlijk zie ik bij mijn andere wandelvrienden een glimlach op het gezicht verschijnen en dat zien ze ook bij mij. Dit is genieten, lekker door de fruit gaarden lopen.
Op de rustplaats de "kiviet" maak ik een korte pauze, een broodje eten en dan verder. Via de appeldijk komt het meest gefotografeerde object op de westroute van de bloesemtocht in zicht, de Vlinder molen.
Iedereen maakt er wel een foto van, via een kleine omweg gaan we op weg naar Enspijk, waar we weer via een ponton de Linge oversteken richting Beesd. Ook in Beesd is de route verlegd, zo komen we niet langs de molen "de vrijheid". Ik maak in Beesd een stop (9km) om te genieten van een kop koffie en een lekker stuk appeltaart met nootjes.
Na Beesd barst de hemel open, en komt het hemelwater met bakken naar beneden, gelukkig is er snel een loodgieter in de hemel gevonden voor het lek te dichten. Deze loodgieter heeft dat trouwens zeer vakkundig gedaan want de rest van de dag blijft het droog.
Het lopen gaat lekker en ik heb een goed tempo te pakken, Natuurlijk onderweg blijven genieten van de bloesem en de vele vergezichten.
Via het dorpje Rhenoy gaat het richting Rumpt(18,5 km). Hier maak ik weer een stop en doe me te goed aan een lekkere tomatensoep. Na deze stop gaat het maak ik alleen nog een kort stop bij Frutera, waar een mooi koor staat te zingen ('t Hemerts Visserskoor). Zij vrolijken alle wandelaars weer op. Vanaf nu is het nog even genieten van de bloesem en als ik in het dorpje Deil onder de boog door loop weet ik het, het is nog 1 kilometer lopen tot aan de finish.
Voldaan bereik ik de tegen 14.50 uur de finish, mijn herinneringsplaatje opgehaald, en lekker even genieten van de gezellige sfeer in de veilinghal. Zonder problemen heb ik de tocht gelopen, geen probleem met de knie of dikke teen. Dat is positief
Om 16.10 uur heb ik dan de trein terug, waar ik met mede wandelaars mijn dag kan delen.
Super dag gehad.

  • 18 April 2016 - 15:58

    Monique:

    Goed gedaan!! Op weg naar Rome.

  • 18 April 2016 - 18:13

    Madeleine:

    Al aan het oefenen voor je reis naar Rome?
    Wanneer vertrek je? En hoe lang mag je er over doen>

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Skippy

Al jaren liep ik met de gedachte rond om een voettocht naar Santiago de Compostella te maken, deze droom heb ik in het voorjaar van 2013 verwezenlijk (skkippy-ontour.waarbenjij.nu). Na deze schitterende voettocht wilde ik graag nog eens zo'n voettocht maken, maar waar heen ??? Al snel kwam Rome in mijn hoofd, de woonplaats van de Paus. Een tocht om lekker tot rust te komen en vooral te genieten van alles om mij heen.

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 128752

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 31 December 2016

Op naar Rome

Landen bezocht: