Voettocht naar Banneux - Reisverslag uit Banneux, België van Skippy - WaarBenJij.nu Voettocht naar Banneux - Reisverslag uit Banneux, België van Skippy - WaarBenJij.nu

Voettocht naar Banneux

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg Skippy

24 December 2015 | België, Banneux

Een paar dagen geleden mijn goedkeuring ontvangen voor mijn voettocht naar Rome.
Dus wordt de voettocht naar Banneux mijn eerste trainingstocht voor Rome.

Kerstavond, 24 december, dat betekent voor mij de jaarlijks kerst boete bidweg naar Banneux (B) lopen (51,3 km).
Elke jaar loop ik met enkele leden van de schutterij St. Sebastianus Klimmen (Ralph, Rim, Sven, Rob, Ben) deze tocht.
Na de zegening door Pastoor Jansen in de St. Nicolaas & Barbara kerk in Valkenburg vertrokken we even na 9.00 uur richting Banneux, vele mede pelgrims vergezelde ons. Zo sloten Ben en Marja uit Heythuysen aan bij ons gezellig groepje.
Via Sibbe, Noorbeek, Aubel, Battice, Pepinster arriveerde we rondom 19.30 uur in Banneux
Het was een geweldig tocht, goed weer (14 graden en geen regen) en geen enkel pijntje, en zeker zo belangrijk het was gezellig onderweg
Na een hapje eten en een biertje om 21.00 uur naar de nachtmis gegaan.
Na de nachtmis terug met de bus naar Valkenburg.
Fijne Kerstdagen allemaal

Tags: Pelgrimsweg, Rome